Xboard.dk / Kitesurfing - Kitesurf nyheder, SMS og MMS, spots, forum, brugtmarked, video og billeder
  Forside
skate wake surf wind kite
Kitesurferen.dk / Xboard.dk Forum Indeks Kitesurferen.dk / Xboard.dk
Kitesurferen.dk

FAQFAQ   S�gS�g   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper  Kite BetsKiteBets  TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Dragen i zenith

Skriv nyt emne   Besvar indl�gget    Kitesurferen.dk / Xboard.dk Forum Indeks -> Sp�rgsm�l og svar
Vis foreg�ende emne :: Vis n�ste emne  
Forfatter Besked
Maze

Indmeldt: 02. aug 2002
Indl�g: 331
Geografisk sted: Odense

Indl�gSkrevet: Fre mar 14, 2003 3:47 pm    Emne: Dragen i zenith
Besvar, med citat

Hej Alle,
Nu hvor den virkelige historie om Carolina fra Margerita er kommet ud, og det viser sig at hun alligevel ikke blev l�ftet af en drage der stod parkeret i zenith, vil jeg komme med mine kommentarer til det der med hvor dragen b�r v�re n�r man st�r p� land:
Jeg synes nemlig udm�rket der kan v�re situationer hvor det er bedre at ha' den over ho'det end ude i 45grader. Jeg ved godt at jeg sikkert f�r slag for den holdning, men her hvor vi sejler (Fyn) er det ofte med launch p� gr�s, og det kan man sku'itte holde en kite i 45 grader p�, hvis man gerne vil ha' en st�rrelse der genererer lidt l�ft...Samtidig har vi ofte en masse h�rde forhindringer s�som picnicborde, skilte, hegn osv. i n�rheden, ting som det kanv�re ret harml�st at lande ned oveni og s� selv hoppe videre, men som det er ngt lort at blive sl�bt ind i af et vindpust der har solidt tag i en kite der st�r i 45 grader.
Det foruds�tter selvf�lgelig at man holder ho'det koldt (a la Lander) og ikke indleder et powerdive medens man s�dan er p� lufttur, men i mange tilf�lde kan man udm�rket komme bedre fra en lille flyvetur end fra en sl�betur - syns jeg alss�...
Kom bare med dem
Mads S
P.S. Synes i�vrigt ikke der er nogen grund til at debattere om man skal hj�lpe Carolina selvom hun sikkert har lavet noget fjollet, "lad den der er uden skyld kaste den f�rste sten" som een eller anden sagde... Kitere hj�lper kitere, godt princip synes jeg!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
47
G�st

Indl�gSkrevet: Fre mar 14, 2003 4:01 pm    Emne:
Besvar, med citat

Jeg er enig med dig.. Man skal ikke have kiten i 45 grader hele tiden.

MEN

S� sent som ig�r var jeg p� amar Beach 90210 og en k�r mindre erfaren gut, skulle ud og hygge p� vandet....

Jeg stod med hans kite i zenit, men m�tte dreje, kompencere konstant hele tiden gundet meget gusten vind...
Det gik jo fint

Men da han, efter jeg har trimmet hans kite, skal p� vandet, har han ikke den feeling som skal til, og dragen staaler meget hurtigt for ham. Derfor er han n�d til at have kiten i 45 grader, da han ellers vil blive BUSTET meget hurtigt af en kite som han ikke har kontrol over.

Man af de "gode r�d" som folk kommer med her, virker. Og er brugbare for alle dem som IKKE selv har egen erfaring, som du selv har.

Har du selv erfaring, tager du jo selv automatisk de forholdsregler, som er p� kr�vet..

Feks. har man ikke kiten i 45, p� en v�d gr�spl�ne.. Man kan jo p� ingen m�de st� fast Men for noobs er alle disse r�d gode, og vi blir jo efterh�nden mange p� strandene, s� vi m� passe p� hinanden.
Tilbage til toppen
G�st

Indl�gSkrevet: Fre mar 14, 2003 6:40 pm    Emne:
Besvar, med citat

Hvordan lyder den 'virkelige' historie om Carolina s�...?

Sus
Tilbage til toppen
Ulrik.
G�st

Indl�gSkrevet: Fre mar 14, 2003 7:36 pm    Emne:
Besvar, med citat

Efter hvad jeg har l�st, s� skete ulykken lidt a�la denne video :
http://www.arminharich.de/Video/alexdivx.zip

STUPID STUPID STUPID !!!

Ulrik.
Tilbage til toppen
Peter_Frank

Indmeldt: 31. mar 2002
Indl�g: 2587
Geografisk sted: Risskov

Indl�gSkrevet: Fre mar 14, 2003 8:16 pm    Emne:
Besvar, med citat

Ekstremt dumt ja, men som een sagde p� et tidspunkt, er det jo ligemeget hvor dumt man har b�ret sig ad - det er stadig s�rgeligt og hun beh�ver hj�lp.

Jeg mener - hvor mange af os har ikke (lidt for tit endda) gjort noget fuldst�ndigt t�beligt ? (hvis noget gik galt undervejs...)
F.eks sejle ind til land p� luvsiden af en badebro, hoppe over sten eller b�de, og den slags !
Det kan ramme os alle, fordi vi g�r dumme ting
G�st

Indl�gSkrevet: Fre mar 14, 2003 8:22 pm    Emne:
Besvar, med citat

Citat:
Ekstremt dumt ja, men som een sagde p� et tidspunkt, er det jo ligemeget hvor dumt man har b�ret sig ad - det er stadig s�rgeligt og hun beh�ver hj�lp.

Jeg er fuldst�ndig enig, det er bare ekstra s�rgeligt, n�r s�dan en ulykke burde v�re undg�et.

"But hindsight is always 20/20"

Ulrik.
Tilbage til toppen
Maze

Indmeldt: 02. aug 2002
Indl�g: 331
Geografisk sted: Odense

Indl�gSkrevet: Fre mar 14, 2003 9:20 pm    Emne:
Besvar, med citat

N� jeg kan ikke se Armins film, men har osse set den f�r engang - ihvert fald noget med at bruge kiten som parasail-dims efter en jetski, og det kan man sikkert ha' meget sjov med. Jeg vil mene at de fleste af os der l�ser og bruger dette forum h�rer til i den kategori der m� indr�mme, at vi har lavet mange knap s� velovervejede ting i tidens l�b. Ham d�r Reese (?) alts� fyren der spillede Superman en overgang, er lammet fra halsen og ned efter et hovedspring p� lavt vand, og det har jeg i hvert fald osse gjort flere gange, og det er nok det mindst "dumme". S� ingen grund til at �rge sig over at man har hjulpet een der er liss� dum som os andre.
Maze
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Ulrik.
G�st

Indl�gSkrevet: Fre mar 14, 2003 9:57 pm    Emne:
Besvar, med citat

Der er vel ingen der fortryder deres donationer ?

S� burde de skamme sig

Ulrik

Ps. Superman (Christopher Reeve) blev ikke lam efter et udspring p� lavt vand, derimod efter et fald fra en hest.

Whooa !! hvor jeg tr�nger til at komme p� vandet
Tilbage til toppen
Ulrik.
G�st

Indl�gSkrevet: S�n mar 16, 2003 8:50 pm    Emne:
Besvar, med citat

Jeg fandt lige en update p� Kiteforum vedr. Carolina�s tilstand.
Det ser desv�rre ret slemt ud

Citat:
Dear all
We visited Carolina on our way back from El Yaque to Switzerland 2 days ago in her hospital in Caracas. My wife is a pediatrician and I am an orthopedic surgeon. Carolina had a very bad injury, a fracture dislocation of the lumbar vertebral body L 1.
Since pictures often tell more than 1000 words I include the magnetic resonance imaging picture of her spine which was taken after her accident.
As you can see the fractured vertebral body has almost completely occluded the medullary canal where the spinal cord and nerves are.
According to her treating physicians she is completely paralysed from this level on downwards (L1). The prognosis for recovery is very slim.
She is recieving excellent medical care and her closest friends and family are constantly with her. Her mentor and trainer Chris Valentine is doing an excellent job in organizing her future life and keeping her spirits up! He found her an appropriate place near the hospital in Caracas where she will be able to stay after the discharge from the acute care facility. From there she will be able to attend the lengthy outpatient rehabiltation procedure (transfer to and from wheelchair and so on). Later, Chris and his friends will find her a suitable place on Isla Margerita, so she could go back to be with her friends and family.
As probably most of you know, in Venezuela there is no insurance or any good functioning social network which can help to make the future life of Carolina not only possible but also livable. Her family lives in a very simple fisher's shack without a bathroom or even runing water.
Carolina is totaly dependant on her friends and the kitesurfing comunity, so the donations really make a difference. We were very reassured to see that she is getting the best medical treatment and that Chris is looking after "support" services: helping with rehabilitation excercises, finding her the apartment, organizing a wheel-chair, looking into her return to Isla Margarita (where she will live, how she will get rehabilitation there, etc). We have realized that it is not only necessary for the kite-surfing community to empathize with Carolina, but also to share the long-term responsibility accompanying her tragic accident.
Some people have been questioning if Carolina was man-lifting, if the accident were indeed her own fault. We do not know if she was man-lifting or not (Chris will be sending out information on this point soon). It is important in terms of learning how to make this sport safer, but not in terms of whether or not to support Carolina. What accident is not the cause of human error? Every avalanche victim was in the wrong place at the wrong time, and should have followed the warnings better; every mountaineer who falls should have done his ropes differently or taken a different route; our friend who died years ago paragliding should have turned 10 seconds sooner to the left; Silke should have had a quick-release system.... Regardless whether Carolina was to "blame" or not (which as we stated, do not know ourselves), she needs our continued support.

Greeetings from Switzerland
Andreas

Ulrik.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner �ldre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indl�gget    Kitesurferen.dk / Xboard.dk Forum Indeks -> Sp�rgsm�l og svar Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

G� til:  
Du kan skrive nye indl�g i dette forum
Du kan besvare indl�g i dette forum
Du kan ikke rette dine indl�g i dette forum
Du kan ikke slette dine indl�g i dette forum
Du kan ikke stemme p� afstemninger i dette forum