Xboard.dk / Kitesurfing - Kitesurf nyheder, SMS og MMS, spots, forum, brugtmarked, video og billeder
  Forside
skate wake surf wind kite
Kitesurferen.dk / Xboard.dk Forum Indeks Kitesurferen.dk / Xboard.dk
Kitesurferen.dk

FAQFAQ   S�gS�g   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper  Kite BetsKiteBets  TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Lad os h�re lidt r�verhistorier .. fra Vores kite liv
G� til side 1, 2  N�ste

Skriv nyt emne   Besvar indl�gget    Kitesurferen.dk / Xboard.dk Forum Indeks -> Sp�rgsm�l og svar
Vis foreg�ende emne :: Vis n�ste emne  
Forfatter Besked
G�st

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 3:07 pm    Emne: Lad os h�re lidt r�verhistorier .. fra Vores kite liv
Besvar, med citat

Jeg tr�nger til en griner ... kom med nogle gode historier

47 skrev denne

Savner lidt efter�ret 1999, da Mas-Martin skulle s�tte landets f�rste 2 liners Naish AR3 9.0m2 op i p�landsvind, med 9 sek/m...... I powerzonen..

Min f�rste seri�se flyvetur var i 99 med en 9 kvm WANDELL kite (svarer vel til en 16 idag ) med 40 meter liner, startet p� stranden i fralandsvind (10-12 m /sek).
Perfekt start i powerzonen, da kiten kommer over tr�topperne, bliver jeg seri�st, fl�et hen over land og ud i vandet.
P� et tidspunkt slipper jeg kiten (den var l�nt, s� jeg holdt fast ) og den ruller fint hen over det smukke bl� hav p� vej mod Sverige .. Shit ... jeg l�ber ned i den n�rmeste kajakklub, l�ner en kajak og jagter ellers dyret p� det �bne hav.
Februar m�ned/undert�j/og fidle rundt med en kite fyldt med vand 500 m fra land, rigtig klogt

Efter den oplevelse m�tte jeg bare ha mit eget udstyr

Hilsen

Christian ZIP
Tilbage til toppen
47
G�st

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 3:17 pm    Emne:
Besvar, med citat

hehe..

Jeg er jo den store MEDIELUDER, s� da DR1 skulle have noget kitesurfing i kassen, stillede Mortan Lander / Jan A og undertegnet op p� nordkysten.

Vi skulle snakke kitesurf, og sejlede en hel dag mens denne stakkels fotograf filmede.

Da han gerne ville have close up, hoppede han i baljen med kamera, og l� p� revet og sk�d...

I min iver efter at lave en tabel top (2001 ) langt fra ham, fik min ARX 9.5m2 lidt mere hangtime end sundt er, og jeg form�dede at lande med 200km/t lige oven p� ham.... Heldigvis ramte jeg kameraet, og ikke manden, med mit dengang SITL board p� 3.5 kg i ren carbon ....

Han synes derefter at han havde f�et nok "CLOSEUP".....ups
Tilbage til toppen
47
G�st

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 3:23 pm    Emne:
Besvar, med citat

Juhuuu... mere medie luder..

De gamle film som l� p� KS med 720, osv blev lavet i Ish�j, med Dennis som fotograf p� badebroen..

Igen Lander og Jan samt mig....

Lander havde sejle 150m foran, og lavede sit move, og jeg kom nu med en 180km/t klar til at skyde en 720 med min 19.5.....

Perfekt udf�rt, men landingen stank lidt rigeligt, og min kite fl�j igennem Landers liner..... (Safetyrelease var jo ikke noget man brugte )

Jeg fortsatte, og til alt held kom jeg igennem Landers liner uden en skramme ..... STOP....Hmm, jeg havde jo leash p� br�ttet, og det blev trukket op af Landers liner, s� de skar 15cm ind igennem kevleren....

Siden den dag gider Lander ikke sejle t�t med mig mere.....Hmmmm
Tilbage til toppen
47
G�st

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 3:26 pm    Emne:
Besvar, med citat

Eller dengang Jan A sejlede AR5......

Jeg sv�ger...Han kunne ALDRIG selv komme ned til vandet...

Knudsen eller Dennis plejede at g� med ham oppe i luften, og slippe ham i strandkanten.....

S� ved vi m�ske hvorfor han hedder BIG AIR Jan Anal...
Tilbage til toppen
47
G�st

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 3:28 pm    Emne:
Besvar, med citat

Eller da Jan A i 18 sek/m gik ud i l� af vindm�llerne med sin 11.5 i Hanstholm....

Snak om secondari lift

Rofl, han var hurtigere i Vigs� end min dengang Hiace kunne f�lge med....
Tilbage til toppen
G�st

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 3:29 pm    Emne:
Besvar, med citat

Det er sgu god v�rksted humor

AR5 kiten var og er stadig gudekiten

Det er vinteren 99/00:

Vi er 3 stykker der k�rer p� Nordkysten, Vores 6 -7 fod's Naish Board er pakket, 2 * 7,5 og 1 x 13,5 nyt og l�kkert udstyr til en downwinder fra R�geleje til Autov�rnet, et rigtig godt sted at kite

Jeg har �hh havde en rigtig god ven, der havde pr�vet at kite en 5 x ... han best�r af 95kgs r�dt k�d, s� han f�r 13,5 ... han var jo st�rst ... vi andre tager 7,5

Vi launcher ham ... og n�ste gang jeg m�dte ham var p� kaffebar forleden

Hilsen

Christian ZIP
Tilbage til toppen
47
G�st

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 3:31 pm    Emne:
Besvar, med citat

Anonym skrev:

Vi launcher ham ... og n�ste gang jeg m�dte ham var p� kaffebar forleden

Hilsen

Christian ZIP

Ogs� undre du dig over jeg ikke kommer til R�geleje n�r du ringer..
Tilbage til toppen
47
G�st

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 3:35 pm    Emne:
Besvar, med citat

Dette billed siger vist alt, om en god r�ven historie..

Tilbage til toppen
LM

Indmeldt: 03. mar 2004
Indl�g: 554

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 3:38 pm    Emne:
Besvar, med citat

En fredag jeg VILLE ud, havde jeg taget bussen til sk�ring strand i �rhus, hvor der var skr� offshore... og ikke s�rligt meget vind

Men glade begynder ville ud, og jeg fik et par ture, men kunne ikke holde h�jde, og da vinden d�de m�tte padle 500 meter med kite og br�dt under armen -og det ene ben viklet ind i alle 4 x 20 meter liner

-For endel�gt at forsikre en venlig dreng der var p� vej i jolle for at se om jeg var ok, om at det var jeg -pinligt

Ikke for smart

Lars

Fra Kolding lyder der rygter om en gut der s�nkede sin v�de drage ned i et elektrisk hegn -Det tog lidt l�ngere tid at ordne linerne den dag

www.soulrider.se
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email MSN Messenger
Dj Nightrider

Indmeldt: 11. apr 2002
Indl�g: 455

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 3:39 pm    Emne:
Besvar, med citat

jeg husker en eftermiddag p� Ish�j hvor Lander (gad vide hvorfor han kom til at hedde Kamikaze??? ) havde sat sin depower fast med - var det en karabinhage ??? anyway, han fl�j over stranden og jeg fors�gte at holde ham og fik p� en eller anden m�de hans board hen over dragten s� den snittede i min gamle t�rdragt !!!!

kan du huske det morten - var det en karabinhage du brugte ??? hehe

Erik
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
G�st

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 3:46 pm    Emne:
Besvar, med citat

OK du er h�rd ...

Der var ogs� dengang Lander gik efter Hang time rekorden i Hundested

En lille byge titter frem i horisonten .. vi andre sniger os mod land .. Lander g�r efter rekorden

Hopper op over et 2 etagers hus og lander inde i en have (2nd r�kke fra vandet, de havde ryddet bordet)

Hvor ska' du hen du?
citat: Mas-Martin

Han flyver som en fugl ..
Citat: Min datter

Hilsen

Christian ZIP
Tilbage til toppen
gabriel

Indmeldt: 02. sep 2002
Indl�g: 296

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 4:13 pm    Emne:
Besvar, med citat

Det er jo sv�rt at v�re med i dette selskab - men jeg pr�ver.

Som helt nybegynder (nu er jeg blot begynder) var jeg tr�t af at min Wipika classic hele tiden hev mig op p� land, n�r jeg pr�vede at sejle i p�landsvind .

Jeg t�nkte i min visdom, at jeg bare manglede tid til at komme op p� boardet (det var endnu ikke lykkedes), og besluttede mig s� for at g� ud i fralandsvind

Det viste sig (overraskende ) at der var mere vind end det s� ud til, s� pludselig befandt jeg mig ganske langt fra land med kun fusserne i vand, selvom jeg stillede dragen op i neutral.

Godt et par timer senere drev jeg i land p� en golfbane ovre p� den anden side af fjorden. Der stod jeg s� og spillede sej i baren indtil familien kom og hentede mig.

Da ingen vidste, hvordan det der kitesurfing rigtig skulle se ud, fik jeg mange positive kommentarer om at det da s� sp�ndende ud. Men det er alts� ikke noget, jeg har pralet med - f�r nu!
LM

Indmeldt: 03. mar 2004
Indl�g: 554

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 4:24 pm    Emne:
Besvar, med citat

gabriel skrev:

Godt et par timer senere drev jeg i land p� en golfbane ovre p� den anden side af fjorden. Der stod jeg s� og spillede sej i baren indtil familien kom og hentede mig.

rofl

www.soulrider.se
Tilbage til toppen
Bab

Indmeldt: 03. jun 2003
Indl�g: 359
Geografisk sted: Esperg�rde

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 4:38 pm    Emne:
Besvar, med citat

Hmmm, der er naturligvis ogs� Sj�llandsmesterskaberne sidste �r...

Om l�rdagen bl�ste det en pelikan og jeg pumpede glad min nye X2 8m2 op og gl�dede mig til at pr�ve den for f�rste gang... Jeg m�tte dog vente lidt med at komme p� vandet, da jeg var med til at d�mme f�rste heat i B-r�kken.

Heatet var f�rdigt og nu skulle den ha gas - troede jeg - for Thomas Boas fort�ller mig lettere rystet "at det var ham der har �delagt min kite"!!!

I mens jeg sagligt havde siddet og d�mt, var Thomas blevet overpoweret og var dr�net afsted i vandoverfladen hen over sandtagen - igennem min X2'er, der blevet fl�et i to stykker - og videre ud i s�en...

Ingen kom heldigvis til skade, men jeg har stadigt min f�rste tur tilgode med en X2 8'er...

29 22 94 82
abildgren@hotmail.com
Tilbage til toppen
ThomasFjordside

Indmeldt: 13. aug 2001
Indl�g: 322
Geografisk sted: Aarhus

Indl�gSkrevet: Ons mar 24, 2004 9:53 pm    Emne:
Besvar, med citat

Ha ha ha

Hullet ved �rhus

Jeg havde engang vendt linerne forkert p� min gl. AR5 15,5'er Hvilket resulterede i at jeg uden kontrol blev hevet op i luften med Thor h�ngende i min trapez for at holde mig nede og derefter sl�bt et stykke hen over en mark. Jeg f�r sluppet dragen (smart ) og den lander fint foran en en vej med en busk imellem vejen og kiten. Jeg l�ber efter kiten og den begynder at glide med vinden henimod busken, i min iver tager jeg fat i linerne nede ved bommen for at stoppe dragen i at glide. Det f�r dragen til at lette igen og linerne laver et tr�ls brands�r i mine fingre. Dragen flyver lige hen over vejen, og bommen s�tter sig fast i busken - hvilket resulterer i at linerne ligger lige hen over vejen i 0,5 meters h�jde. Jeg sp�ner ud p� vejen for at stoppe de biler som heldigvis lige pr�cis n�r at bremse, men glemmer at se mig for - da jeg heldigvis kun "let" ramler ind i en cykelist.

Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Bes�g brugerens webside MSN Messenger
Vis ikke emner �ldre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indl�gget    Kitesurferen.dk / Xboard.dk Forum Indeks -> Sp�rgsm�l og svar Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
G� til side 1, 2  N�ste
Side 1 af 2

G� til:  
Du kan skrive nye indl�g i dette forum
Du kan besvare indl�g i dette forum
Du kan ikke rette dine indl�g i dette forum
Du kan ikke slette dine indl�g i dette forum
Du kan ikke stemme p� afstemninger i dette forum