Xboard.dk / Kitesurfing - Kitesurf nyheder, SMS og MMS, spots, forum, brugtmarked, video og billeder
  Forside
skate wake surf wind kite
Kitesurferen.dk / Xboard.dk Forum Indeks Kitesurferen.dk / Xboard.dk
Kitesurferen.dk

FAQFAQ   S�gS�g   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper  Kite BetsKiteBets  TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Mr. Skymann
G� til side 1, 2  N�ste

Skriv nyt emne   Besvar indl�gget    Kitesurferen.dk / Xboard.dk Forum Indeks -> Sp�rgsm�l og svar
Vis foreg�ende emne :: Vis n�ste emne  
Forfatter Besked
G�st

Indl�gSkrevet: L�r aug 31, 2002 7:32 pm    Emne: Mr. Skymann
Besvar, med citat

Hej Morten og jer andre

Det var for vildt...hvor h�jt og alt det andet kan man altid diskutere.....men lad mig bare sl� fast det var h�jt RIGTIG H�JT....og s� lige den dag man har konen og ungen med, hmmm!!!...Kan lige se sp�rgsm�lene n�ste gang, jeg skal ud??? Morten jeg kan bare sige h�ber du har det OK...du er for sej hihihi. Og til jer andre, lige gyldig hvor meget der kommer p�, s� holder historien, DET VAR FOR VILDT

Hilsen

Christian M
Tilbage til toppen
Honslow

Indmeldt: 28. maj 2002
Indl�g: 101
Geografisk sted: Lyngby

Indl�gSkrevet: L�r aug 31, 2002 7:48 pm    Emne:
Besvar, med citat

Var det ikke muligt for ham at hive sin sikkerhedsudl�ser, inden han n�ede molen. Eller var det bare ikke en mulighed??

Godt der ikke skete noget, og jo. Det er helt sikkert til et 13-tal i kitestyring.

MVH.

Daniel Holsko
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Bes�g brugerens webside
DjNightrider

Indmeldt: 29. maj 2002
Indl�g: 59

Indl�gSkrevet: L�r aug 31, 2002 8:05 pm    Emne:
Besvar, med citat

Hej Morten

jeg er MEGET MEGET glad for at der ikke skete noget - det er det rene kitenightmare yarkkk

Nu fortryder jeg at jeg for nogle �r siden k�bte dit f�rste kiteboard - den gode gamle BIC f�rge, jeg er sikker p� at hvis jeg havde ladet dig beholde den s� havde du stadig hyggesejlet..hehe og ikke v�ret dare devil

anyway....is i maven !!! jeg tror ikke jeg fort�ller k�resten denne historie

Erik
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Bes�g brugerens webside MSN Messenger
ulrikmailand

Indmeldt: 11. mar 2002
Indl�g: 770

Indl�gSkrevet: L�r aug 31, 2002 9:17 pm    Emne: tv star
Besvar, med citat

VILDT med Lander...

H�rte lige fra en ven at det var n�vt i tv2-nyhederne...
www.liquidforce.dk
ser du en hvid Hiace med reg.nr. sz96156 s� ring lige p� 40408073 eller til politiet...

http://ulrik.mdk.dk/hiace.jpg
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Bes�g brugerens webside MSN Messenger
predatoft

Indmeldt: 26. sep 2001
Indl�g: 465
Geografisk sted: veksoe

Indl�gSkrevet: S�n sep 01, 2002 8:03 am    Emne:
Besvar, med citat

I think this again shows that EVERYONE should be aware that safety must be a priority number one - and I asume Mortens views on quick release systems will change after this.

Morten is deffintly one of the top 5 surfers in DK, and if he can end up in a situation like this, then ANYBODY can!

I also heard yesterday that Anders broke his leg - quite badly I hear.

This is one weekend - actually one day - where two people I know and like have both had very bad episodes - let's make sure something good comes out of it - something like safety.

Hope you have had a few "cool down" beers Morten, and hope you get well soon Anders.

Predatoft
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email MSN Messenger
Dennis/kitesurferen.dk

Indmeldt: 14. jun 2001
Indl�g: 45

Indl�gSkrevet: S�n sep 01, 2002 8:14 am    Emne:
Besvar, med citat

jeg kan lige tilf�je at morten rent faktisk lige havde monteret quick release.

men han sagde det gik s� hurtigt at han ikke kunne n� at udl�se, slet ikke h�ngene over rensningsanl�gget

han svarer mandag n�r han kommer p� nettet igen, og giver sin egen beretning om hvad der egentlig skete

dennis
Tilbage til toppen
alsbirk

Indmeldt: 11. apr 2002
Indl�g: 2319
Geografisk sted: K�benhavn S

Indl�gSkrevet: S�n sep 01, 2002 9:54 am    Emne:
Besvar, med citat

der var noget meget skummelt ved dagen i g�r, uheld efter uheld og mange gange var det ved at g� rigtig galt! Hvem er det der har br�kket benet, og hvordan?? lyder ikke rart...god bedring

mvh Alsbirk
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Bes�g brugerens webside
G�st

Indl�gSkrevet: S�n sep 01, 2002 3:06 pm    Emne:
Besvar, med citat

Jeg har ogs� ude for et sygeligt tr�k indover land i l�rdags d. 31-09.
Det var ikke helt p� h�jde med Mortens s� vidt jeg kan h�re. Men da jeg uden at have kontrol over noget som helst, mens jeg k�mpede for at f� dragen ned, pludselig tog et hop p� 25 meter i l�ngden ind over nogle meget store sten og landede lige i en v�d, bl�d mark p� nakken/hovedet var jeg sikker p� at der fandtes en gud. Jeg er ogs� sikker p�, at hvis det havde v�ret et h�rdere underlag ville jeg ikke kunne g� idag.
Tilbage til toppen
G�st

Indl�gSkrevet: S�n sep 01, 2002 10:20 pm    Emne:
Besvar, med citat

det er et faktum!!!
Man kan ikke n� at udl�se, om man s� har verdens bedste system eller ej. Det g�r s� hurtigt, n�r det g�r galt, at der ikke er noget at g�re.
Hvad skal man s� g�re!!!
Man skal sejle som om man ikke havde noget sikkerheds system!!!!!
Brug hovedet som lander gjorde det!!!
Key one, det er det samme som at k�be en hj�lm ogs� tro man er sikker, det er den st�rste fejl i bogen. Det er kun en to ting der g�lder og det er sund fornuft og krontrol. G�r ikke noget som man ikke har kontrol over, selvom man har verdens bedste sikkerhedssystem approved by alle netsurfer i verden, s� n�r det ikke at udl�se!!!
Hva kan jeg sige, t�nk jer om!!!!!!!!
S� er vi alle meget glader og hele.
Jeg h�ber at Anders ben snart er ok, og al respekt for Lander, flot at holde hovedet koldt i s�dan en situation.
Martin
Tilbage til toppen
G�st

Indl�gSkrevet: Man sep 02, 2002 10:00 am    Emne:
Besvar, med citat

Ja, brug hovedet!
det er vigtigt og derfor forst�r jeg ikke hvorfor de fleste (ALLE) kitesurfere altid skal sejle s� t�t p� land?

Hvis man er 100m ude har men en ret s� stor margin til at tr�kke sin udl�ser eller f� styr p� kiten.
Jeg synes det er fuldst�ndigt t�beligt at se folk sejle overpowered n�sten op p� stranden eller laver et hop helt t�t p� land. Uanset hvor �vet man er s� g�r det galt en gang i mellem og i en sport som vores, s� g�r det RET s� galt.
S� lad nu v�re med at spille s� fandens smarte, folk p� stranden er imponerede nok over bare at se hopet selvom det er 100m ude, de aner ikke hvad transitions og no hands osv er!
Husker stadig Christians kommentar, om at "det var fedt n�r en britney spears look alike sendte en �jnene"...Fuck dog den smart ass atitude!

Martin
Tilbage til toppen
G�st

Indl�gSkrevet: Man sep 02, 2002 11:46 am    Emne:
Besvar, med citat

Hej Alle sammen.
Jeg har g�et hele weekenden og sunget med p� Pearl Jam "I�m still alive...."
N�, som lovet her kommer the true storry :

Jeg kommer sejlende ca. 50 m. fra land. Pludselig kommer der et st�d der g�r at jeg mister kantgrebet fuldst�ndigt. I starten er jeg ikke nerv�s, for jeg er overbevist om at f� kontrol hurtigt igen. Men jeg accelrerer vildt og sk�jter ind mod stranden. Stranden er ca. 3 m. bred med en stenskr�nt. Jeg sparker br�ttet af, og n�r at t�nke "shit nu bliver jeg banket mod stenene". Selvom jeg sejler med quick-releese p� bommen var det umuligt at n� at udl�se - det gik bare S� st�rkt.... Men jeg n�r at hive ind i bommen og styrre kontra, for at komme over stenene. Men fordi det er en skr�nt bliver jeg ved med at stige og min n�ste tanke er "det er l�gn - det her sker bare ikke !" Jeg h�nger nu ca. 20 m. oppe i luften og kigger ned p� hustage og rensningsanl�gget. Jeg kan m�rke at jeg bliver b�ret med vinden, og det f�les totalt uvirkeligt. Jeg pr�ver at styre lidt til venstre for ikke at komme for t�t p� husene og pludselig g�r det hurtigt ned. Jeg flyver hen over et sidste hegne og lander i en have. Total nerv�s for at lette igen, famler jeg efter min quickreleese, men beslutter for at styre kiten ned igen. Der kommer et ryk, og jeg ryger ind i en hybenbusk. Her udl�ser jeg kiten. F� sekunder efter kommer Brian og Martin l�bende og kan hj�lper mig p� benene igen. Tak for det gutter - det er rigtig rart at vide at folk handler hurtigt og hj�lpsomt. Der kom s�gar en mand l�bende oppe fra hovedvejen som havde set min luftfart. Han var ogs� ret rystet. Men det vigtigste var at jeg var uskadt. Jeg troede at kiten var blevet smadret, men blev glad over at se at den ikke havde lidt skade. Jan A. havde set det hele fra vandet, og da han s� mig forsvinde ind over land og kiten styre ned, gik der s� lang tid inden at jeg kom tilbage p� stranden, at han allerede havde n�et at t�nke "hvem skal fort�lle Sekita om dette". Jeg fortalte selv Sekita hvad der var sket, og hendes f�rste kommentar var "hvorfor fl�j du ikke en tur ind over byen ?"
De f�rste minutter var jeg totalt oppe og k�re. Jeg var kun ked af at vi ikke fik det p� video. F�rst senere kom chokket, og min f�rste tur om s�ndagen var lidt forsiktig. Jeg havde aldrig forestillet mig at dette kunne ske i lille Danmark - det er jo kun p� Hawaii og lign. steder. Men det kunne det - god nat og sov godt
H�ng l�st
Morten "Kamikaze" Lander
Tilbage til toppen
kiter-Ole

Indmeldt: 25. okt 2001
Indl�g: 166
Geografisk sted: Sunds

Indl�gSkrevet: Man sep 02, 2002 12:27 pm    Emne:
Besvar, med citat

Hej Morten

GISP puh ha - man mister helt vejret, n�r man l�ser om din flyvetur.

En eller anden windsurfer har lavet ordsproget: "No pain - no gain"...

Jeg vil dog ikke anbefale kitesurfere at efterleve dette ordsprog, men i stedet: "Better safe - than sorry".

I bakspejlets lys: "N�r en topkiter som dig bliver udsat for s�dan en h�ndelse, h�ber jeg at du som foregangsmand i din omgangskreds, r�der andre kitere at sejle i "Side Shore" forhold og hvis dette ikke er muligt, s� langt v�k fra stranden, at der er tid til at reagere og f� udl�st sin quickrelease".

Ellers kan jeg kun sige, flot klaret at kunne holde hovedet koldt i s�dan en situation og at heldet samtidig var med dig.

"God Vind" - Ole Stampe
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Bes�g brugerens webside
G�st

Indl�gSkrevet: Man sep 02, 2002 12:38 pm    Emne:
Besvar, med citat

Hej Morten, har du t�nkt p� at s�lge historien til Gevalia kaffe. Hvilken kaffe byder du uventede g�ster, der lander i din hybenbusk.
Tilbage til toppen
G�st

Indl�gSkrevet: Man sep 02, 2002 1:17 pm    Emne:
Besvar, med citat

ha ha. De var ikke hjemme - men hvor kunne det have v�ret absurt hvis de havde siddet i haven n�r jeg kom dumpende.....men du er ikke den f�rste som n�vner gevalia
Mht. held - Jeg har v�ret S� heldig !! Jeg fatter det stadig ikke ?? T�nk at falde ned fra 20 m. og s� rejse sig op - Det f�les stadig uvirkeligt. Som en dr�m hvor man tager alle ballonmandens balloner i Tivoli og s� bare flyver v�k....
Jeg har takket vor Herre, men gider ikke at spille hellig over for andre. Det m� v�re op til den enkelte hvad de vil uds�tte sig for. Men lyt til dine egne alarm-klokker !!
Faktisk har jeg aldrig sejlet med et safty system. Dette var f�rste gang jeg satte det p�, og jeg t�nkte - nu f�r jeg sikkert brug for det. Mens vi rigger til, siger jeg faktisk ogs�: Det her er ikke et godt spot - det kan godt g� galt. Alligevel tager vi ud ?? S� mit eneste r�d er: Lyt til dine egne signaler !!
Jeg har altid sagt at kitesurfing ikke er farligt. De uheld der er sket, er altid sket n�r folk har v�ret dumdristige eller uerfarne. Og det mener jeg stadig. S� det var nok dumdristigt at tage ud. Men det havde ikke bl�st i lang tid, s� man var jo desperat....Men klart. Det er dumt at sejle i on-shore forhold - specielt n�r stranden er s� smal. Ikke noget jeg g�r en anden gang.
N�, sket er sket - og der skete jo heldigvis ikke noget. Lad os fortsat skyde den af - p� VANDET.
Ses
Lander
Tilbage til toppen
47
G�st

Indl�gSkrevet: Man sep 02, 2002 1:57 pm    Emne:
Besvar, med citat

Vi var sammen i lyn�s, hvor det var farligt...!!!! Men da vinden drejede, og mig og Anders samt Carlsberg k�rte til liseleje og i andre blev.

Men selv i Liseleje hvor der var sideshore og "trygge" forhold, skete det at Anders powerdivede i et h�jt hop og kom slemt til skade.....

Det er r�v farligt at kitesurfe, men ogs� r�vsjovt, og s� l�nge vi "kun" sl� os selv til lirekassem�nd, tror jeg at vi ligesom faldsk�ms udspringere f�r lov til at have vores sport i fred. Men hvis der sker ulykker ala Jetski for et par �r siden bliver vi bannet fra mange strande.

ps: en lille service meddelse..!
Du er ikke sikret i din ulykke forsikring ved skader og uheld i kitesurfing,(l�s: dragesurfing) s� husk at sige ved evt. afhentning af falck at du er kommet til skade ved windsurfing, (l�s:sejlsport) Medmindre du har tegnet special ulykkeforsikring, som d�kker dragesurfing..!

Sender et h�ndtegn, om god bedring til Anders, som sikkert ser frem til at v�re Dommer ved DM...!!!
Tilbage til toppen
Vis ikke emner �ldre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indl�gget    Kitesurferen.dk / Xboard.dk Forum Indeks -> Sp�rgsm�l og svar Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
G� til side 1, 2  N�ste
Side 1 af 2

G� til:  
Du kan skrive nye indl�g i dette forum
Du kan besvare indl�g i dette forum
Du kan ikke rette dine indl�g i dette forum
Du kan ikke slette dine indl�g i dette forum
Du kan ikke stemme p� afstemninger i dette forum