Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Bendtner: I will be better than Ibra

[ Trådet ] NYTT TEMA
Rooney_no_1fan
Rooney_no_1fan
Innlegg: 935
04.06.09 13:00

 Arsenal striker Nicklas Bendtner believes he will be better than Sweden star Zlatan Ibrahimovic within three years.

The 21-year-old Denmark international is still yet to establish himself as a regular starter at Arsenal, but he is convinced that he will have a breakthrough year next season.

And, ahead of his country’s World Cup qualifier against Sweden on Saturday, he has revealed that he plans to outshine the Inter striker in the coming years.

“In about three years, I will be better than Zlatan,” he told BT.

“He is older than me and has now reached his peak as the top scorer in Serie A, but I have a plan, I believe in it and I am ready.

“Next season, I can finally make my breakthrough and then I still have two years to become better than Zlatan – and I will.

By then I will be close to my peak and will be able to look upon myself as one of the world’s greatest strikers.”

http://www.setanta.com//uk/Articles/Football/2009/06/04/Prem-Bendtner-on-Ibrahimovic/gnid-55715/

Mener han har sagt noe slikt tidligere også; http://www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~1648400,00.html

Hehe bra med selvtillit da:)

_k9b_
_k9b_
Innlegg: 4194
04.06.09 13:02

Flott å sette seg mål, men Bendtner slik han er nå er kanskje den svakeste topp 4 spissen som får nokså regelmessig spilletid.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
Innlegg: 21174
04.06.09 13:04

Han setter seg i hvert fall høye mål.

Han har potensialet til å ble en mer målfarlig spiss, men han kommer aldri til å få den samme naturlige elegansen som Zlatan.

Når det kommer til spilleforståelse har Bendtner det i bøtter og spann.

MrArsenal
MrArsenal
Innlegg: 7005
04.06.09 13:09

Hehe, Bendtner er Mr. Cocky himself. Begynner virkelig å få sansen for danskepølsa vår jeg. :-)

Abstract_Poet
Abstract_Poet
Innlegg: 21174
04.06.09 13:12
MrArsenal: Hehe, Bendtner er Mr. Cocky himself. Begynner virkelig å få sansen for danskepølsa vår jeg. :-)

Me 2

Han har et mye større potensial enn godeste Adebayor. Det er på tide at Bendtner kommer foran den griske togoleseren.

PowersIy
PowersIy
Innlegg: 651
04.06.09 13:12

Hadde vært så jævla digg om han hadde skills til å backe opp uttalelsene sine.

Lindros
Lindros
Innlegg: 1968
04.06.09 13:13

Forsto ikke mye av dette. Anbefaler babelfish.

HoldPusten
HoldPusten
Innlegg: 2730
04.06.09 13:27

Bendtner har definitivt potensiale, hvilken annen spiss under 21 år blant topp 4 har lignende målsnitt?

Black_Tiger
Black_Tiger
Innlegg: 1099
04.06.09 13:32

Bendtner er allerede bedre enn Adebayor.

Med fast plass, er jeg ganske sikker på at han kan score mellom 20-25 hver sesong i serien.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
Innlegg: 21174
04.06.09 13:33
HoldPusten: Bendtner har definitivt potensiale, hvilken annen spiss under 21 år blant topp 4 har lignende målsnitt?

Det er vel målsnittet hans som er det kritikkverdige. Fikser han det, er han i topp europeisk klasse.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
Innlegg: 21174
04.06.09 13:33
Black_Tiger: Med fast plass, er jeg ganske sikker på at han kan score mellom 20-25 hver sesong i serien.

Fikser han avslutningsproblemene skal du ikke se bort i fra det.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
Innlegg: 21174
04.06.09 13:37
_k9b_: Flott å sette seg mål, men Bendtner slik han er nå er kanskje den svakeste topp 4 spissen som får nokså regelmessig spilletid.

Jeg vil påstå han har prestert bedre enn Adebayor denne sesongen, og det til tross for at hans talent tidvis har blitt voldtatt som både høyre- og venstrekant.

Bendtner er også en rimelig allsidig spiller. Han er ikke god på kant, men kan brukes der. I tillegg er han rimelig god som fremskutt midtbanespiller.

(Innlegget ble redigert 04.06.09 13:37)

Baxary
Baxary
Innlegg: 1229
04.06.09 13:39

Dette høres kanskje "pompeous" ut fra Bendtner, men jeg har sett kvaliteter i Bendtner som Zlatan ikke har. Bendtner er for eksempel bedre enn Zlatan i posisjoneringen inne i feltet og kommer derfor til flere klare muligheter, der Zlatan må møte dypt nede og bygge angrep selv. Dette er han jo god til, men det er til tider ineffektivt og tar lang tid. Bendtner er også smartere i hodet enn Zlatan. Bendtner beveger seg ofte riktigere ved kontringer, og innleggsituasjoner, mens Zlatan ofte står stille fordi han forventer å få ballen selv.

Zlatan har flere stringer å bruke, og har flere ekstremferdigheter, men de ferdighetene Bendtner har er langt mer effektive enn Zlatan sine. Bendtner vil aldri bli en Zlatan men jeg tror at han kan bli en god toppscorer en dag.

Baxary
Baxary
Innlegg: 1229
04.06.09 13:42
_k9b_: Flott å sette seg mål, men Bendtner slik han er nå er kanskje den svakeste topp 4 spissen som får nokså regelmessig spilletid.

Vel Kuyt er kanskje ikke spiss lenger, men Bendtner er bedre enn Dirk Kuyt ferdighetsmessig. I tillegg er han bedre enn vår egen Kalou, selv om Kalou's toppnivå er ekstremt, ekstremt høyt er bunnivået til å spy av. Bendtner er også bedre enn Adebayor, kanskje ikke ferdighetsmessig, men med resultater, effektivitet og målratio.

 

HoldPusten
HoldPusten
Innlegg: 2730
04.06.09 13:45
Abstract_Poet: Det er vel målsnittet hans som er det kritikkverdige. Fikser han det, er han i topp europeisk klasse.

Enig i dette, men Bendtner var faktisk den spilleren under 21 år som scorte flest mål i fjorårets sesong. Dette har selvfølgelig sammenheng med at han fikk mange kamper, selv om nesten halvparten var som innbytter. Man kan nesten ikke forvente at en 20-åring skal bøtte inn 20 mål hver sesong i PL.

(Innlegget ble redigert 04.06.09 13:46)

TurBinLaDenLigge
TurBinLaDenLigge
Innlegg: 1419
04.06.09 14:34
Baxary: men Bendtner er bedre enn Dirk Kuyt ferdighetsmessig.

Lurer på når folk skal slutte å undervurdere Kuyt.

minuspol
minuspol
Innlegg: 7029
04.06.09 14:37
PowersIy: Hadde vært så jævla digg om han hadde skills til å backe opp uttalelsene sine.

Det er ikke så mye om å gjøre at han har det?

Bendtner er en aldeles utmerket spiller. Kunne tenkt meg ham som back up til Torres.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
Innlegg: 21174
04.06.09 14:38
TurBinLaDenLigge: Lurer på når folk skal slutte å undervurdere Kuyt.

Kommer ikke til å skje.

Spillere som gjør "den usynlige jobben" vil aldri få den krediten de fortjener.

minuspol
minuspol
Innlegg: 7029
04.06.09 14:46
Abstract_Poet: Kommer ikke til å skje. Spillere som gjør "den usynlige jobben" vil aldri få den krediten de fortjener.

Det er ingenting usynlig ved det Kuyt gjør.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
Innlegg: 21174
04.06.09 14:52
minuspol: Det er ingenting usynlig ved det Kuyt gjør.

Så du mener at Kuyt ikke er god til å dekke løp, eller avskjære pasningsalternativer til motstanderen?

thelephantman
thelephantman
Innlegg: 2988
04.06.09 14:55

Bendtner vil aldri i verden komme i nærheten av Ibra. Tipper han forsvinner til en middelshavs farer som Blackburn eller noe slikt om ikke så lenge..

minuspol
minuspol
Innlegg: 7029
04.06.09 14:56
Abstract_Poet: Så du mener at Kuyt ikke er god til å dekke løp, eller avskjære pasningsalternativer til motstanderen?

Nei, jeg mener at det ikke er usynlig.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
Innlegg: 21174
04.06.09 14:58
minuspol: Nei, jeg mener at det ikke er usynlig.

Fair enough. Men det er i hvert fall det jeg sikter når jeg bruker begrepet "usynlig jobb." Hvor vidt du mener den er synlig eller ikke får være sekundært. Poenget er at de som gjør denne jobben sjelden får den krediten de fortjener.

Kuyt er et godt eksempel, hos oss er Eboue og Denilson gode eksempler.

minuspol
minuspol
Innlegg: 7029
04.06.09 15:00
Abstract_Poet: Fair enough. Men det er i hvert fall det jeg sikter når jeg bruker begrepet "usynlig jobb." Hvor vidt du mener den er synlig eller ikke får være sekundært. Poenget er at de som gjør denne jobben sjelden får den krediten de fortjener.

Som oftest får spillere som er kjent for å gjøre slikt ALT for mye kreditt. Det er blitt moderne å se det som ikke finnes.

lordPersie
lordPersie
Innlegg: 584
04.06.09 15:06

Med Adebayor (forhåpentlighvis) ute av bildet til neste sesong trur jeg Bendtner vil få MYE spilletid og blomstre.

Ordner han på avsluttningene blir han en klassespiss uten tvil.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
Innlegg: 21174
04.06.09 15:06
minuspol: Som oftest får spillere som er kjent for å gjøre slikt ALT for mye kreditt. Det er blitt moderne å se det som ikke finnes.

Det kommer an på. Rooney er et eksempel på det du sier.

Nå skal jeg ikke snakke for mye om Liverpool, der har du mer peil enn meg. Men for Arsenals dels blir denne jobben sterkt undervurdert av mange.

BlackenedJustice
BlackenedJustice
Innlegg: 4965
04.06.09 15:14

Jeg lo. Høyt.

torreslfchelt
torreslfchelt
Innlegg: 12288
04.06.09 15:14

Kommer Bendtner til å bli bedre enn Ibra? Svaret er kanskje men ikke så fort, kommer til å ta 2-3 år til å bli bedre.

minuspol
minuspol
Innlegg: 7029
04.06.09 15:18
Abstract_Poet: Det kommer an på. Rooney er et eksempel på det du sier. Nå skal jeg ikke snakke for mye om Liverpool, der har du mer peil enn meg. Men for Arsenals dels blir denne jobben sterkt undervurdert av mange.

Ettersom ingen gjør den ordentlig så blir den iallefall undervurdert at Wenger.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
Innlegg: 21174
04.06.09 15:41
minuspol: Ettersom ingen gjør den ordentlig så blir den iallefall undervurdert at Wenger.

Og deg tydeligvis. Denilson jobber knallhardt i denne delen av spillet. Det er ikke noe rart at vi gikk fra å slippe inn mål i bøtter og spann til å slippe inn 8 mål på 20 kamper etter at Denilson ble omskolert.

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg