• Most Popular
  • Most Shared
A floating restaurant is stranded in a branch of the Yangtze River in Chongqing Municipality, March 21, 2010. A severe drought across a large swathe of southwest China is now affecting more than 50 million people, and forecasters see no signs of it abating in the short term, state media said on Friday.  REUTERS/Stringer

Editor's Choice

A selection of our best photos from the past 24 hours.  Slideshow 

    EU urges Georgia not to aggravate Russia tensions

    Wed Mar 17, 2010 3:14pm EDT
    A man passes by a logo of Imedi TV station in Tbilisi March 15, 2010. REUTERS/David Mdzinarishvili

    A man passes by a logo of Imedi TV station in Tbilisi March 15, 2010.

    Credit: Reuters/David Mdzinarishvili

    BRUSSELS (Reuters) - The European Union has urged Georgia's government to avoid exacerbating regional tensions after a Georgian television station broadcast a fake news report about Russian forces heading for the capital Tbilisi.

    World  |  Russia

    Saturday, Georgia's pro-government Imedi TV aired a 20-minute primetime report saying Russian tanks were advancing on Tbilisi after former allies of President Mikheil Saakashvili called on Moscow to intervene in political unrest.

    "I am concerned by recent reports of a hoax news item in Tbilisi," Jose Manuel Barroso, president of the EU's executive European Commission, told a news briefing after talks in Brussels with Georgian Prime Minister Nika Gilauri.

    "I want to urge Georgia to refrain from any activities which could exacerbate local or regional tensions."

    Gilauri told the news conference the TV station was privately owned and the broadcast would be looked into by Georgia's independent telecommunications commission.

    The broadcast, which also reported that Saakashvili had been killed, caused panic in Georgia 18 months after it fought a five-day war with its ex-Soviet neighbor Russia.

    The broadcast carried a hoax warning at the beginning and end of the transmission, but many viewers missed it.

    Public alarm at the content has given way to accusations over the politics behind the broadcast, which Imedi said was a warning over contacts between opposition leaders and Russian Prime Minister Vladimir Putin.

    The opposition said the government was behind the report on the station, which is run by a close ally of Saakashvili.

    The president's spokeswoman said Monday the accusation was "absurd." But state manipulation of media remains a serious concern for Georgia's Western backers.

    Barroso said conduct of local elections due in May would be "critically important" for relations between Georgia and the European Union and said Georgia needed to pursue further democratic reforms, including those on media freedom.

    (Reporting by David Brunnstrom; editing by Noah Barkin)

    More from Reuters


    Google risks China's ire with slap to censorship

    BEIJING/SHANGHAI (Reuters) - Google Inc shut its mainland Chinese-language portal and began rerouting searches to an uncensored Hong Kong-based site, unleashing a blast of ire from Beijing and prompting concerns over its future business in China. | Video

    An employee packs yuan banknotes at a branch of Bank of China in Changzhi, Shanxi province February 24, 2010. REUTERS/Stringer
    Reuters Breakingviews:

    Not as cheap as it looks

    The debate over fair value for the yuan is far from over, but a revaluation may not be the cure-all U.S. politicians are looking for.  Commentary 

    President Barack Obama is flanked by Vice President Joe Biden (L) as he makes a statement about the House of Representatives' final passage of health care legislation, in the East Room of the White House in Washington, March 21, 2010. REUTERS/Jonathan Ernst

    Now comes the hard part

    With the healthcare victory under his belt, President Obama now has to sell it to dubious Americans as Republicans gear up their attack.   Full Article