Augua

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
Articlo d'os 1000
Augua.

L'augua (aigua en os parlars d'a Ribagorza), como substancia quimica ye formata por hidrocheno y oxichén, con a formula H2O.

Ye una substancia abundant en a Tierra, a on puede trobar-se en distintas formas y puestos, prencipalment en os ocians, pero tamién en as boiras, as plevias, os ríos y as cheleras (por eixemplo en banquisas). Tién una gran capacidat ta disolver atras substancias y ye muito dificil trobar-la pura.

A diferencia d'a mayor parte d'as substancias tien mayor densidat en estato liquido que en estato solido, y esto tien muita importancia porque permite a vida en os lacos u mars que se chelan en hibierno.

O suyo alto calor especifico fa calga ceder muita enerchía pa cambear a temperatura y que tarde muito a escalfar-se u enfriar-se. Esto fa que siga un regulador d'o clima terrestre.

Ye un component fundamental en todas as formas de vida conoixitas.

Os humans beben augua potable que ye un bien encara más escaso.

L'augua en a naturaleza[editar | editar código]

L'augua en l'universo[editar | editar código]

L'augua ye un element muito abundant en o nuestro sistema solar y se crei que tamién en l'universo, prencipalment en o suyo estato solido (chelo) y en forma gaseosa (vapor d'augua). Se ha detectato vapor de augua en Mercurio (3,4%), Venus (0,002%),a Tierra, Marte (0,03%), Chupiter (0,0004%), Encelado (91%) y en os exoplanetas HD 189733 b y HD 209458 b [1] en estado liquido en a tierra y en a luna. [2] y en chelo en a Tierra, Marte, Titán, Europa, Encelado, en cometas y atros obchetos meteoricos, y se crei que tamién bi ha chelo en a Luna, Ceres, Tetis, Urano y Neptuno.

Bibliografía[editar | editar código]

Referencias[editar | editar código]

Vinclos externos[editar | editar código]