|Motto: Nulli Expugnabilis Hosti
-&;- Chief Meenister
- % watter
|Siller||Poond sterling (GBP)|
|Time zone||UTC + 1, Simmer: UTC + 2|
|Naitional anthem||God Save the Queen (offeecial anthem)
Gibraltar Anthem(local anthem)
Gibraltar ( //) is a Breetish owerseas territory locatit on the soothren end o the Iberie Peninsulae at the entrance o the Mediterranean. It haes an aurie o 6.8 square kilometres (2.6 sq mi) an a northren border wi Andalusie, Spain. The Rock o Gibraltar is the major landmark o the region. At its fuit is the densely populatit ceety aurie, hame tae amaist 30,000 Gibraltarians an ither naitionalities.
An Anglo-Dutch force captured Gibraltar frae Spain in 1704 durin the War o the Spainyie Succession. The territory wis subsequently cedit tae Breetain "in perpetuity" unner the Treaty o Utrecht in 1713. It wis an important base for the Ryal Navy; the day its economy is based lairgely on tourism, financial services, an shippin.
The sovereignty o Gibraltar is a major point o contention in Anglo-Spainyie relations as Spain asserts a claim tae the territory. Gibraltarians rejectit proposals for Spainyie sovereignty in a 1967 referendum an again in 2002. Unner the Gibraltar constitution o 2006, Gibraltar govrens its awn affairs, though some pouers, such as defence an foreign relations, remain the responsibility o the UK Govrenment.
Etymologie[eedit | eedit soorce]
The name Gibraltar is the Spainyie derivation o the Arabic name Jabal-ı Tārık (جبل طارق), meanin "muntain o Tariq." It refers tae the geological formation, the Rock o Gibraltar, which in turn wis namit efter the Berber Umayyad general Tariq ibn-Ziyad who led the initial incursion intae Iberie in advance o the main Moorish force in 711 unner the command o Umayyad Caliph Al-Walid I. Earlier, it wis kent as Mons Calpe, one of the Pillars of Hercules. The day, Gibraltar is colloquially referred tae as Gib or the Rock.
Toun twinnins[eedit | eedit soorce]
See an aw[eedit | eedit soorce]
References[eedit | eedit soorce]
- "Abstract of Statistics 2009, Statistics Office of the Government of Gibraltar" (PDF). p. 2. The civilian population includes Gibraltarian residents, other British residents (including the wives and families of UK-based servicemen, but not the servicemen themselves) and non-British residents. Visitors and transients are not included. In 2009, this broke down into 23,907 native born, 3,129 UK British, 2,395 Other for a total population of 29,431. On census night there were 31,623 people present in Gibraltar.
- Country Profiles: Gibraltar, Foreign and Commonwealth Office, 6 May 2010; retrieved 15 May 2010
- Informe sobre la cuestión de Gibraltar, Spanish Foreign Ministry (Spainyie)
- "History of Gibraltar". Government of Gibraltar. Retrieved 20 December 2007.[deid airtin]
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
- Interactive Map o Gibraltar
- Gibraltar.com – Complete information portal for Gibraltar
- Govrenment o Gibraltar