Constancia (Rumanía)

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
Iste articl ye sobre una ciudat de Rumanía; t'atros usos, se veiga Constancia.
Constancia
Constanţa
Localidat de Rumanía
Bandera Escudo d'armas
Farul Constanta.jpg
Lo faro de Constancia.
Estato
 • Rechión
 • Provincia
Flag of Romania.svg Rumanía
Dobrucha
Constancia (capital)
Superficie 124.89 km² km²
Población
 • Total
 • Densidat

302,040 hab. (2009)
2,418 hab/km²
Altaria 25 m.

Constancia (en rumán Constanţa) ye la mayor ciudat de Dobrucha, una de las principals ciudatz de Rumanía y capital de la provincia de Constancia. Se considera la ciudat més antiga de Rumanía, fundata enta l'anyo 600 aC como colonia griega.

La suya población ye de 302.040 habitants (2009) en una superficie de 124.89 km², con una densidat de población de 2,418 hab/km². L'aria metropolitana de Constanţa ye segunda més gran de Rumanía, nomás superata por la de Bucarest.

En a baixa Edat Meya bi habió presencia de comerciants chenoveses d'as colonias de Gazera, quedando-ne como testimonio d'esta presencia o Faro Chenovés.

Toponimia[editar | editar código]

Lo primer nombre que tenió estió Tomis en griego antigo. En lo periodo román fue rebaptizato como Constantiana, d'on provién l'actual toponimo rumán Constanţa. En diferents idiomas de la marina de la Mar Negra se troban exotoponimos referitos a esta ciudat a causa de la suya importancia. En griego actual ye Κωνστάντια u Konstantia, en bulgaro ye Кюстенджа u Kyustendzha, en turco ye Köstence. En castellán existe lo exotoponimo Constanza, de seguro que menos antigo que lo exotoponimo aragonés Constancia que trobamos en lo "Libro de los Emperadors" con enchaquia de la invasión rusa en Bulgaria y lo Imperio Bizantín en tiempos de Sviatoslav:

apres aquesto el d(i)c(t)o ffendoclauo a feyto meter en presion todos los burguaros que tenia en su ayuda los quales eran .xx. mil dubdando se que no lo trayssen et fuessen con lenperador et entre tanto fue uenida la armada d(e)las gualeas de los griegos & en continent lenperador començo a conbatir el castiello et en aquesti medio uenieron enbaxadores de la ciudat de Constancia et de muytos otros castiellos et le demandaron perdon iusmetiendo se al inperio et a su ma(n)damiento, et los griegos estaron algun tiempo conbatiendo Dorastalo por que aquellos de dentro se defendian muy bien, mas por las spesas et continuas batallas de los grieguos fueron muertos muytos d(e)los del castiello

Vinclos externos[editar | editar código]