IN   
FindArticles
5,000,000 articles - not found on any other search engine.

Content provided in partnership with
Thomson / Gale

Judge dismisses Church of Scientology's $416 million lawsuit against TIME Magazine
Business Wire,  July 16, 1996  
new
 
Save a personal copy of this article and quickly find it again with Furl.net. Get started now. (It's free.)

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--July 16, 1996--The Church of Scientology's lawsuit against TIME Magazine over the 1991 cover story "Scientology: The Cult of Greed," was dismissed today.

Judge Peter K. Leisure of the United States District Court, Southern District of New York dismissed the case in its entirety, putting to an end the Church's of Scientology's $416 million lawsuit against TIME. In two previous decisions, Judge Leisure had dismissed all but one libel claim against the magazine. The remaining unresolved claim was dismissed today, ending the suit.

"Today's ruling brings to an end a long, intensely fought legal battle, which should never have been started in the first place," said Floyd Abrams, counsel to TIME in the case. "Scientology's efforts to punish TIME for reporting about it have failed because of the First Amendment, and because of TIME's willingness to defend its article and not be intimidated by the Church's apparently limitless legal resources."

The May 6, 1991 cover story garnered numerous awards and accolades for reporter Richard Behar, including the 1992 Gerald Loeb Award for distinguished business and financial journalism, the Worth Bingham Prize, and the Conscience in Media Award from the American Society of Journalists and Authors.

CONTACT: TIME Magazine

Robert Pondiscio

212-522-5196

COPYRIGHT 1996 Business Wire
COPYRIGHT 2004 Gale Group




 IN