
 
 
 
 

 
 
 
 

Programme complaints bulletin 
 
Standards & Fairness and Privacy 
 

Issue number 18 
20 September 2004 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

  

Contents 
 
 
Introduction 2 
 
Standards cases 
 
In Breach 3 
 
Resolved 7 
 
Not In Breach 9 
  

Fairness and Privacy cases 
  
Upheld 12 
 
Not Upheld 13 
 
 
 
Other programmes Not In Breach/Outside Remit  14

1 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

Introduction 

 
Some of the following complaints were received by the legacy regulators prior to 
the commencement of Ofcom. Under the terms of the Communications Act 2003, 
they became the responsibility of Ofcom on 29 December 2003. 
 
The Communications Act allows for the Codes of the legacy regulators to remain 
in force until such time as Ofcom has developed its own Codes. Ofcom is currently 
consulting on its new draft Code. This can be found at  
http://www.ofcom.org.uk/consultations/current/broadcasting_code/
 
The new Code will be published at the beginning of 2005.  
 
The Codes currently in force for programming are: 
 

• Advertising and Sponsorship Code (Radio Authority) 

• News & Current Affairs Code and Programme Code (Radio Authority) 

• Code on Standards (Broadcasting Standards Commission) 

• Code on Fairness and Privacy (Broadcasting Standards Commission) 

• Programme Code (Independent Television Commission) 

• Code of Programme Sponsorship (Independent Television Commission) 

The cases have been considered against the above Codes. 
 

• Some programmes will have breached the relevant code or been found to 
be unfair or to have infringed privacy without good reason (Upheld). 

 
• Others will not have breached the code or been found to be unfair or to 

have infringed privacy without good reason (Not upheld). 
 
• However, there may be occasions where Ofcom recognises that a 

broadcaster has taken appropriate action in response to an issue (for 
instance, the broadcaster may recognise that an error has occurred and 
taken responsible steps to rectify it). But even when such action has been 
taken, Ofcom may still consider it appropriate to find that the programme 
breached the Code due to the seriousness of the issues involved.  

 
The layout of the report reflects these distinctions. 
 

2 

http://www.ofcom.org.uk/consultations/current/broadcasting_code/


Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

 

Standards cases 
In Breach 
 
 
 

Salaam FM 
28 April 

 
Introduction  
 

 
Salaam FM held a Restricted Service Licence (RSL) from 24 
April to 21 May to gain experience in community radio 
broadcasting and cover events celebrating the birth of the 
Prophet Mohammed.  
 
A listener complained that the station broadcast a 
programme which made a number of contentious comments. 
He particularly objected to the views expressed about 
religious groups and the general anti-Western stance taken. 
 

 
Response 
 

 
Salaam FM said that the programme was from an 
independent production company and had been available as 
a CD since 1998. At the time of the broadcast the station had 
no live programming and the CD was broadcast in its 
entirety, without any editorial input from the station. It put 
forward a number of views about the history of freemasonry, 
Christianity, Western popular culture and the international 
political situation. The broadcaster thought that the subjects 
it explored had been discussed in a similar manner by a 
variety of other media and did not think its inclusion in the 
station’s schedule would be problematic. However, Salaam 
FM wished to point out that it did not agree with everything 
contained in the broadcast. With hindsight, it appreciated 
that people might have read too much into the recording, 
given the current difficult international situation. 
 

 
Decision 
 

 
The programme put forward a number of contentious and 
potentially offensive claims that could have been interpreted 
as the opinions of the licensee. There was no attempt to put 
the programme into context, or an opportunity for listeners 
to challenge what they had heard. We reminded the station 
that it could not abdicate its editorial responsibility when 
using acquired material. Restricted Service Licences, like 
other commercial radio services, must comply with the 
Programme Code. The item was in breach of the Code. 
 
This breach will remain on the broadcaster’s file and be 
taken into account when considering any future RSL 
applications from this group. 
 
The programme breached Section 1.1 of the 
Programme Code (General Offence to Public Feeling). 

3 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

 
 
 

Dumb Foreigners 
ITV1, 26 June, 18:30 

 
Introduction 
 

 
This was an entertainment programme featuring clips of 
people doing bizarre acts around the world.  
 
We received 129 complaints about a variety of issues.  
 

• Most viewers complained about the general 
xenophobic tone of the programme, which they 
thought ridiculed people from other countries.  

 
There were also concerns about: 
 

• the use of the Scottish and Irish flags;  
• that clips showing dangerous and irresponsible 

behaviour trivialised potentially life threatening 
situations e.g. being stung by bees, putting your head 
under water whilst playing with a toy; 

• distressing and offensive content, including scenes of 
people being attacked by animals, which were 
unsuitable for children to see; and 

• the humiliation and mistreatment of animals which 
might encourage children to copy the behaviour.  

 
 
Response 
 

 
ITV explained that it was developing a new strand under the 
Dumb title to show fresh TV clips. Two editions of Dumb 
Britain? had been transmitted without attracting a single 
complaint about the title. ‘Dumb’ was intended to mean 
“foolish” or “daft”. In the USA, its use in this context was 
more commonplace but it was now in everyday use in the UK 
in popular film titles such as Dumb and Dumber. ITV believed 
the title summarised the content and tone of this clip show – 
it did not imply a value judgement of the intellect of 
individuals included in the programme. 
 
Turning to the main issues of complaint: 
 

• Endorsement and encouragement of racist attitudes 
The broadcaster denied any suggestion of fostering 
racism or xenophobia. It said that some of the clips 
featured would be amusing to a British audience 
precisely because they were from another culture, 
others would have been amusing wherever they were 
recorded, but happened to feature people in or from 
another country. As part of a strand including two 
editions of Dumb Britain?, the programme played to a 
universal theme, which did not imply that foreigners 
were stupid because they were from another country. 
Many of these clips had been played previously in 
entertainment shows in their countries of origin. 
 

4 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

The broadcaster explained that the flags shown in the 
opening credits were not the Irish tricolour or the 
Cross of St Andrew. They differed in either design or 
shading from the authentic flags. There was no 
intention to be derogatory about Scottish or Irish 
people.  
 

• Dangerous and irresponsible behaviour 
The broadcaster was mindful that children would be 
watching at this time and took care to assess the 
likely impact of the clips. In its view, the clips did not 
raise a real risk of harmful, imitative behaviour by 
children. Neil Fox emphasised that these activities 
were foolhardy and “dumb”. There was no 
encouragement to imitate any of the activities and 
the unusual circumstances and settings made it 
unlikely than any viewers would try or have the 
resources necessary to replicate them. 

 
• Distressing and offensive content 

The whole tone of the programme was light-hearted 
and humorous and the broadcaster believed it was 
unlikely to cause significant distress to the audience, 
including younger members. Canned laughter was 
used, which was a common feature of clip shows. As 
no actual cruelty or distressing images were shown, 
the broadcaster did not feel it was inappropriate or 
tasteless.  
 
The clips of the bears attacking people showed the 
foolishness of the humans. The people in the clips 
were not in serious danger and it was pointed out 
that no one was hurt. 

 
• Humiliation and mistreatment of animals 

None of the clips featured included the consumption 
or mistreatment of animals, nor did the programme 
advocate or endorse cruelty to animals. The clips, and 
the humorous comments by Neil Fox, were intended 
to look at the cultural differences between nations 
and their behaviour towards animals.  

 
Whilst acknowledging that this kind of programme was not 
to everyone’s tastes, the broadcaster pointed out that a large 
number of viewers did enjoy such programmes.  
 

 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

5 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

Decision 
 

It is unusual for us to receive such a large number of 
complaints for a programme shown during prime time on a 
Saturday. We fully accept that ITV did not intend to endorse 
or encourage racist attitudes. In building a new brand, which 
included the title Dumb Britain? the following week, we 
accept that ITV was not trying to belittle foreigners. 
However, many viewers did not seem familiar with the brand 
and did not appreciate the placing of this programme in this 
occasional series. Individually, many of these clips would not 
be out of place in an entertainment show at this time of the 
evening, but the mass grouping of them under this title 
clearly offended many viewers. Whilst recognising that the 
presenter’s comments were meant to be humorous, this also 
contributed to reinforcing the impression of “stupid” 
foreigners. Taken overall, we can understand why the 
general tone of the programme offended many viewers. 
 
Some viewers believed that the flags of Ireland and Scotland 
were included. It is understandable that for the brief time 
they were on screen, the dissimilarity to the national flags 
may have not been noticed. However, as the broadcaster 
pointed out, there was no intention to single out any 
individual nation whether foreign or otherwise. 
 
We accept that ITV took care to choose clips that it thought 
would not encourage imitative behaviour by children. We 
agree that most of the clips would be difficult to imitate. 
However there were also scenes showing a person doing a 
trick while holding his breath under water in a bath and 
dangerous attempts to put out a fire, accompanied by 
laughter. We thought that these were not advisable in the 
context of a light-hearted programme. Similarly, the 
concentration of clips of people being attacked by bears was 
distressing and did not sit well within this programme 
intended for a mixed family audience. 
 
The broadcaster has assured us that no animals came to any 
harm in these clips. It was not immediately clear, though, 
that some of the animals were not in distress. However, we 
believe most viewers would have been left with the 
impression that no lasting harm had come to these animals. 
 
The programme was in breach of Sections 1.1 (General 
offence) and 1.2(i) (Children and Imitative Behaviour) 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

6 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

Standards cases 
 
Resolved cases 
 
 
 

Dick and Dom in da bungalow 
BBC1, 27 March, 09:00 
 

 
Introduction 
 

 
A viewer complained that a presenter had worn a t-shirt 
bearing an offensive sexual slogan. She felt that this was 
completely inappropriate for a children’s programme. 
 

 
Response 
 

 
The BBC said that Dominic Wood was wearing a t-shirt 
bearing the legend “Morning Wood”, clearly visible in block 
capital letters. On one level the slogan could be viewed as 
harmless, in that it was the morning and the presenter’s 
name was Wood. However it was also clear to some that the 
phrase had a sexual meaning. The presenter and members of 
the production team were also likely to have been aware of 
this additional meaning. The BBC said that it considered that 
the innuendo was aimed at people well outside the show’s 
core audience of 8 to 12-year olds. As children of that age 
could not be expected to recognise the joke, it actually 
specifically excluded that core audience.  
  
The executive in charge of the series was extremely 
concerned by this incident. This had been made clear to both 
presenters, and she had called a meeting of the entire 
production team to make her displeasure clear in the 
strongest terms. The presenters’ clothing was now vetted 
before each show. 
 

 
Decision 
 

 
We agreed that, on one level, the t-shirt’s logo was 
inappropriate for inclusion in this Saturday morning 
children’s show, but also recognise that for its core audience 
the double entendre was likely to be lost. Given that this is a 
children’s programme, we welcome the action taken by the 
broadcaster and consider the matter resolved.  
 
Complaint resolved. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

7 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

 
 
 
 
 

Galaxy 105 -106 (Newcastle) 
14 August, 18:30 

 
Introduction 
 

 
A listener complained about a track containing the word 
“motherfucking” in an early evening programme. 
 

 
Response 
 

 
Galaxy said that the unedited version of this song had been 
played in error. Radio edits were played during daytime and 
original versions were confined to late night specialist 
programmes. On this occasion, the presenter and producer 
had not sufficiently vetted the song. The broadcaster agreed 
that the lyric might cause offence at this time to a section of 
the audience expecting peak-time output. Presenters and 
producers therefore had been reminded of station policy and 
the broadcaster did not anticipate a similar lapse. 
 

 
Decision 
 

 
The track was broadcast during the Club Fresh programme, 
which aims to reflect the music and lifestyle of the club 
scene. In view of the station’s acknowledgement that the 
track was played in error and the internal measures taken, 
we consider the matter resolved. 
 
Complaint resolved. 

 

8 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

 
 

Standards cases 
 
Not in Breach 
 
 How Gay Are You? 

Sky One: Various times and dates in May 
 
Introduction 
 

 
The trailer and programme questioned whether heterosexual 
men, if they were to adopt some of the alleged traits of 
homosexual men, could improve their relationships with 
women. Thirty one viewers were concerned that some of the 
measures used to establish a rating of ‘gayness’ were 
stereotypical and offensive. 
 

 
Response 
 

 
Sky said that the programme’s portrayal of traits ‘commonly 
associated with gay men’ by the programme were not 
negative. Neither were any terms used pejoratives. For 
example, the term ‘too gay’ was used to indicate the 
appropriateness or suitability of a particular ‘look’ or conduct 
to a particular individual, in a way that was consistent with 
that used by many sections of the public and media for a 
number of years. Terms such as ‘overgay’, ‘undergay’ and 
‘just gay enough’ had been used for some years by both the 
heterosexual and homosexual communities to describe both 
homosexual and heterosexual men. Sky quoted various 
media who had used such phrases in similar contexts - this 
had led it to believe that the majority of the gay community 
would not be offended by a similar use in this programme. 
 

 
Decision 

 
We thought that the programme was not intended to be 
malicious or mocking. It was also neither negative nor 
pejorative towards gay people.  
 
There are obviously people who do not conform to the 
lifestyle traits suggested and who object to what they view 
as stereotyping. Highlighting certain habits and 
characteristics of a group of people obviously doesn’t take 
into account a person’s individuality and runs the risk of 
being disrespectful. However, this was an entertainment 
programme rather than any attempt at a serious 
documentary. While acknowledging that such programmes 
also have a part to play in portrayal, we believed that few 
viewers would have perceived the programme as an 
authoritative source of information. 
 
The programmes were not in breach. 

9 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

 
 British National Party (BNP) Election Broadcast 

BBC1, BBC2, ITV, Five, Sky News, S4C 
28 May, various times 

 
Introduction 
 

 
In elections, political parties that field candidates in a sixth of 
the contested seats (modified as necessary for the various 
proportional representation systems) qualify for a Party 
Election Broadcast (PEB). Under the law the British National 
Party is a political party (BNP) and for the European election 
met this requirement.  
 
The Party produced a number of different versions of their 
PEB for broadcast:  
 

• one for showing on the BBC, ITV and Sky News in 
England;  
 

• different versions in Scotland and Wales on BBC and 
ITV but which shared some elements with the English 
PEB;  
 

• an entirely different Welsh language version on S4C; 
and 
 

• another quite different version for showing on Five.  
 
All versions had dealt with the issue of immigration and 
alleged an incompatibility between Muslim fundamentalism 
and what the BNP deemed to be "western" values of 
democracy, tolerance, intellectual freedom and women’s 
rights.  
 
The Five version, and to a less extent that shown in Scotland, 
focused on allegations that racist anti-white crimes were 
ignored by the authorities and the media. Five believed that 
the version it had been given by the BNP was not compatible 
with the Programme Code. Five therefore requested the BNP 
to edit the video before it would transmit it. The version 
eventually broadcast by Five was so heavily edited by the 
BNP, with bleeps and rushing wind noises to obscure 
sections of the script, as to be barely comprehensible in 
places. 
 
Some changes were also required to be made to the version 
shown in Scotland. Comprehensive editing was insisted on 
by S4C for the Welsh language version. The BNP’s editing of 
their PEB for broadcast on S4C rendered most of it 
incomprehensible. 
 
 
 
 
 
 

10 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

127 complaints were received, 36 of them pre-transmission 
objecting to the fact that the BNP were to be allowed a PEB. 
The majority of post-transmission complaints were not 
specific as to the channel upon which the PEB was broadcast. 
Three of them related to the version that went out on Five.  
 
Complainants expressed the following views: 
1. That as an organisation the BNP should not have been 
allowed a broadcast at all. 
2. That the PEB (in its various versions) 
(a) inflamed racial hatred, and 
(b) misrepresented Islam and was generally offensive to 
Muslims. 

  
Decision 1. The BNP is a registered political party (under the law) and, 

as long as it fields the required number of candidates, the 
party is entitled to a PEB provided it complies with the law 
on matters such as libel, obscenity, and incitement to racial 
hatred, and with broadcasting codes on matters such as 
harm and offence, privacy and fairness. Within these limits, 
under the law the BNP is entitled to freedom of political 
expression as with any other political party.  
 
Unlike any other controversial programme material on 
television and radio, a Party Election Broadcast may be as 
‘partial’ as it chooses to be. Its purpose is to promote a 
particular ideology or point of view. In the case of the BNP, 
subject only to the limitations referred to above, this may 
extend to the expression of views that are outside those of 
mainstream politics. 
 
2(a) As broadcast - once the broadcasters had themselves 
required the BNP to edit or obscure parts of the PEB which 
they felt would be in breach of the law or the Programme 
Code - the language used to lay out the party’s views on 
immigration and asylum was not strident to the point at 
which the broadcasts, on any reasonable judgement, could 
be said to incite racial hatred. We are therefore satisfied that 
all versions of the PEB, as broadcast, were not racially 
inflammatory. 
  
2(b) We also consider that all the versions of the PEB as 
actually broadcast – and again once edited – were 
sufficiently specific in their comments about Islamic 
extremism, as distinct from the vast majority of Muslim 
people to whom no such allegations could apply, for charges 
of misrepresentation and general offensiveness not to stand. 
 
We are sympathetic to the sense of threat some viewers, 
particularly Muslims, may have felt on seeing these 
broadcasts. But by the criteria against which such broadcasts 
must be measured, we concluded that all the broadcasters 
which had transmitted the PEBs (after requesting editing 
them for compliance) had acted reasonably. 
 
The broadcasts were not in breach. 

11 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

Fairness and Privacy cases 
 
Where a complaint is upheld, a summary of the adjudication is included. Where a 
complaint is not upheld there is only a note of the outcome.  
 
For a copy of the full adjudication in either case go to Ofcom’s website at 
www.ofcom.org.uk/bulletins/ or send a stamped addressed envelope to: Ofcom, 
Riverside House, 2a Southwark Bridge Road, London SE1 9HA.  
 
 
Upheld 
 
Complaint from Mrs Cathryn Mills on behalf of Mrs Marianne Sullivan 
Alex Dyke Show, Isle of Wight Radio, 6-8 October 2003  
 
Ofcom has upheld a complaint by Mrs Cathryn Mills, on behalf of Mrs Marianne 
Sullivan, that three editions of the Alex Dyke Show broadcast between 6 and 8 
October 2003 were unfair to Mrs Sullivan. The Alex Dyke Show is a phone-in 
programme. 
 
In her capacity as the Mayor of Brading, Mrs Sullivan had made some 
controversial and widely reported comments to the effect that in August she 
wanted all holidaymakers dead in Brading, as they got in the way and drove 
slowly. Mrs Sullivan is also a teacher in the Isle of Wight.  
 
As a result of her comments, one of the presenters repeatedly questioned 
whether Mrs Sullivan was suitable to be a teacher. One caller suggested she used 
to take guns into school. The presenters repeatedly demanded, on-air, a 
statement from Mrs Sullivan and action by the school. 
 
Ofcom decided that no-one was likely to interpret Mrs Sullivan’s remarks as 
seriously advocating violence. The repeated comments about her suitability as a 
teacher and demands for her statement and action by the school were excessive 
and sensationalist in manner. There was no evidence to suggest Mrs Sullivan had 
ever taken guns into school and the presenters’ intemperate comments on the 
subject went beyond acceptable banter. The programmes were unfair to Mrs 
Sullivan. 
 
Unfairness: upheld 
 
Ofcom directed the broadcaster to broadcast this summary on 6 September 2004 
at 1pm. 

12 

http://www.ofcom.org.uk/bulletins/


Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

Not Upheld 
 
Complainant Programme Date & 

broadcaster 
Type of 
complaint 

Dr Zofia Luklinska 
on behalf of Mr 
Bogdan Luklinski 
 

UK’s Worst… 
Quacks 

31 July 2003  
BBC 1 

Unfairness  

Mr Alan Williams Wales 
This Week 

12 June 2003 
ITV1  
(HTV Wales) 

Unfairness  

Mrs Julie Evans Panorama: Fair Cops 2 November 
2003 
BBC1 

Unfairness and 
unwarranted 
infringement 
of privacy 

Ms Yasmine Khaldi Fame Factory 24 March 
2004 
TV3 Sweden 

Unfairness 

 
 
 

 

13 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

Other programmes not in breach/out of remit (18 August – 30 August) 
 

Programme Channel Trans Date Category 
No of 
complaints

Adult Channels Adult channels 17/08/2004 Offence 1 

Art Attack ITV1 30/07/2004 Offence 1 

As If Channel 4 23/07/2004 Sexual 
Portrayal 4 

B4U trailer B4U  – Offence 1 

Bad Lads Army ITV1 08/07/2004 Offence 1 

Bad Lads Army ITV1 29/07/2004 Language 1 

BBC London News BBC1 05/08/2004 Offence 1 

BBC Midlands Today BBC1 05/08/2004 Accuracy 1 

BBC News BBC1 10/08/2004 Impartiality 1 

BBC News BBC1 12/08/2004 Offence 1 

BBC News BBC1 16/08/2004 Miscellaneous 1 

BBC News BBC1 10/08/2004 Accuracy 1 

BBC Radio 4 Radio 4 19/07/2004 Offence 1 

Big Brother Channel 4 25/07/2004 Language 1 

Big Brother Channel 4 04/08/2004 Offence 1 

Big Brother Channel 4 04/08/2004 Misleading 7 

Big Brother Channel 4 06/08/2004 Offence 1 

Big Brother’s Little Brother Channel 4 05/08/2004 Offence 1 

Birth Stories Living TV 24/06/2004 Scheduling 1 

Bo Selecta! Channel 4 06/08/2004 Offence 1 

Brainteaser Five 13/08/2004 Misleading 1 

Broadland 102 Broadland 102 10/08/2004 Offence 1 

14 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

C3 News ITV1 05/08/2004 Offence 1 

C3 News ITV1 06/08/2004 Misleading 1 

C5 News Five 11/08/2004 Misleading 1 

Capital Gold Breakfast Show Capital Gold – Miscellaneous 1 

CD:UK ITV1 30/07/2004 Religious 
Offence 

1 

Central News ITV 30/07/2004 Offence 1 

Channel 4 Test Cricket Channel 4 19/08/2004 Offence 1 

Charmed Five 31/07/2004 Religious 
Offence 1 

Chart Show TV Sky 25/07/2004 Language 1 

Chris Moyles BBC Radio 1 08/07/2004 Offence 1 

Classic FM News Classic FM 10/06/2004 Offence 1 

Coronation Street ITV1 12/07/2004 Offence 1 

Coronation Street ITV1 16/08/2004 Accuracy 1 

Cubix Toonami 03/07/2004 Offence 1 

Dalziel and Pascoe BBC1 07/08/2004 Offence 1 

Dumber and Dumber Five 20/07/2004 Offence 1 

Edge of the City (pre tx) Channel 4 26/08/2004 Offence 2 

Emmerdale ITV1 17/08/2004 Offence 1 

Emmerdale ITV1 19/08/2004 Offence 1 

Essex FM Essex FM  – Language 1 

Family Affairs Five 23/08/2004 Sexual 
Portrayal 

1 

Fantasy Football: Euro 2004 ITV1 13/06/2004 Offence 4 

Fantasy Football: Euro 2004 ITV1 23/06/2004 Offence 1 

Fantasy Football: Euro 2004 ITV1 25/06/2004 Offence 1 

15 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

Film Release Stepford Wives Channel 4 28/07/2004 Scheduing 1 

Get a New Life BBC2 06/08/2004 Language 1 

Globo Loco ITV1 01/07/2004 Offence 1 

GMTV ITV1 16/08/2004 Offence 1 

Greatest Kids TV Moments Five 19/08/2004 Offence 1 

HTV West Local News ITV1 04/07/2004 Accuracy 1 

Ian Danter’s Sunday Carve Up 100.7 Heart FM 04/07/2004 Language 1 

Island at War ITV1 – Accuracy 1 

ITN News ITV1 05/08/2004 Offence 1 

ITV News ITV1 01/07/2004 Impartiality 1 

ITV News ITV1 01/07/2004 Offence 1 

ITV News ITV1 13/07/2004 Offence 1 

ITV News ITV1 24/08/2004 Offence 1 

James O’Brien LBC97.3 08/08/2004 Religious 
Offence 1 

Jazz FM Jazz FM 17/08/2004 Misleading 1 

Jenny Jones Sky One 17/06/2004 Offence 1 

Kirsty’s Home Videos Sky One 30/06/2004 Offence 1 

Loose Women ITV1 25/08/2004 Scheduling 1 

Loose Women ITV1 09/08/2004 Language 1 

Love, Honour and Obey BBC3 23/07/2004 Offence 1 

Messiah BBC1 18/08/2004 Offence 1 

Monsoon Wedding Channel 4 14/08/2004 Language 1 

More Kids from Alright on 
the Night 

ITV1 12/08/2004 Offence 1 

Moto sponsorship of ITV 
films ITV1 30/07/2004 Offence 1 

16 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

Nip/Tuck Channel 4 11/08/2004 Offence 1 

Peter Deeley - Through the 
Night LBC97.3 07/08/2004 Language 1 

Pushed To The Limit BBC1 21/07/2004 Offence 1 

Radio 1 BBC 15/07/2004 Offence 1 

Real Life ITV1 15/08/2004 Offence 1 

Room 101 BBC2 28/07/2004 Offence 1 

Rose & Maloney ITV1 13/07/2004 Violence 1 

Rose & Maloney ITV1 12/07/2004 Religious 
Offence 1 

Sangamam Sangamam 03/03/2004 Offence 1 

Sex, Footballers and 
Videotapes S4C 23/08/2004 Sexual 

Portrayal 1 

Six TV Six TV – Regionality 1 

Sky News Sky News 07/05/2004 Offence 1 

Sky News Sky News 12/07/2004 Impartiality 1 

Smile BBC2 25/07/2004 Offence 1 

South Country Ways  ITV1 25/03/2004 Offence 1 

Sunday Best BBC Radio 4 08/08/2004 Offence 1 

Talksport TalkSport Radio 20/07/2004 Sexual 
Portrayal 

1 

Talksport TalkSport 21/07/2004 Offence 1 

Terror Alert: Could You 
Survive 

Sky One 12/08/2004 Offence 1 

The Bill ITV1 26/11/2003 Offence 1 

The Bill ITV1 05/08/2004 Religious 
Offence 1 

The Chart Five 01/08/2004 Offence 1 

The Importance of Being 
Elegant 

BBC2 14/08/2004 Offence 1 

The OC Channel 4 23/05/2004 Offence 1 

17 



Ofcom programme complaints bulletin 20 September 2004 

The Square Meal BBC Radio 4 16/08/2004 Offence 1 

Tonight with Trevor 
McDonald ITV1 09/08/2004 Impartiality 1 

Travel Sick FTN Channel 16/08/2004 Offence 1 

Waggy TAYFM 06/08/2004 Offence 1 

Waking the Dead BBC1 16/08/2004 Offence 1 

Waking the Dead BBC1 08/08/2004 Sexual 
Portrayal 1 

Weapons of Mass Distraction ITV1 11/06/2004 Offence   

Westcountry News ITV1  – Miscellaneous 1 

Whatever Channel 4 04/05/2004 Offence 1 

Wife Swap Channel 4 29/06/2004 Language 1 

World at One BBC Radio 4 – Impartiality 1 

World of Pain Bravo 09/06/2004 Offence 1 

 

18 


	Contents
	Standards cases
	Fairness and Privacy cases
	Other programmes Not In Breach/Outside Remit  14Introduction

	Standards cases
	Standards cases
	Resolved cases

	Standards cases
	Fairness and Privacy cases

