Kako Slovenci zaustavljaju Hrvatsku na putu u EU

Slovenija baca klipove pod kotače Hrvatske na njezinu putu u Europsku uniju. To je procjena torinskog lista “La Stampa”. Italija je sada i javno progovorila o slovenskoj aktivnosti u zaustavljanju postanka Hrvatske punopravnom članicom EU. Kakve koristi mogu imati Slovenci od neulaska Hrvatske u EU? To vjerojatno znaju oni koji podmeću nogu Hrvatskoj, ali takvim ponašanjem Slovenija je zablatila sliku o sebi među europskim partnerima. Ako je i Italija, koja je uvijek bila na strani Slovenije, sada utvrdila kako Ljubljana pretjeruje u nalaženju detalja kojima bi mogla zaustaviti Hrvatsku, onda to znači kako su se Slovenci drugima u Europi već davno popeli na glavu.

Slovenija, koja je članica EU od 2004. godine, “odlučila je zakočiti Hrvatsku time što je blokirala otvaranje četiri poglavlja pregovora i zatvaranje jednog”, citira “Stampa” diplomatske izvore. Ljubljana je do takve odluke došla zbog navodnih “proceduralnih” pitanja, ali i “suštinskih”. Slovenija, poslije izbora koji su se održali 21. rujna na kojima je pobijedio socijaldemokrat Borut Pahor, još nema novu vladu, a premda se novi parlament već sastao, ipak će odbor za vanjska pitanja raspraviti o poglavljima koja treba otvoriti sa Zagrebom tek 7. studenoga. Dakle, jedan od razloga kočenja je nepostojanje slovenske vlade, a drugi je spor između Slovenije i Hrvatske oko pomorske granice u Piranskom zaljevu i kopnene u zoni Bela Krajina. “Stampa” piše kako je u središtu spora hrvatska zaštićena ekološko-ribolovna zona (ZERP) koju je Europska komisija “odbacila” na pritisak Slovenije i Italije. Zagrebi bi, prema mišljenju Ljubljane, trebao posebno predstaviti zemljovide. Slovenski diplomati u Bruxellesu drže kako bi prihvaćanje hrvatskih zemljovida stvoriLo presedan u slučaju dok se spor oko teritorija donosi pred međunarodni sud.

“Budući da pitanje nije riješeno, ono ne bi trebalo ući u pregovore o ulasku. To bi moglo biti nama na štetu”, izjavljuju slovenski diplomati.

Europska komisija predlaže “kreativno rješenje” koje bi dovelo do potpisa pod zajedničku izjavu kojom bi se specificiralo kako zemljovidi koje je predstavila Hrvatska nemaju pravnu valjanost. “Radimo na nalaženju rješenja”, izjavio je kratko francuski predstavnik kao predsjedavajući EU. Vremena za dolazak do rješenja ima do prosinca kada će se nastaviti pregovori.

Trenutačno je suspendirano otvaranje poglavlja o “slobodnom kolanju kapitala”, zatim o “regionalnoj politici”, “pravosuđu, slobodi i sigurnosti” i “okolici”, kao i zatvaranje dossiera o “transeuropskoj mreži”. EK očekuje od zemalja članica davanje zelenog svjetla za poglavlje “porezi” nakon što je sa Zagrebom riješen problem glede fiskalnog režima za cigarete.

Najosjetljivija pitanja u pregovorima odnose se na pravosuđe, korupciju, procese protiv ratnih zločina i obnovu brodogradilišta. Zagreb želi zaključiti sav dossier pregovora do kraja mandata (listopad 2009.) sadašnje EK predsjednika Barrosa, a  povjerenik za proširenje Olli Rehn trebao bi sada najaviti točan datumski hod eurohrvatskih pregovora.

Talijanski političari s kojima sam razgovarao o slovenskom držanju prema Hrvatskoj kažu kako Slovenci cjepidlače oko nekih pitanja. Jesu li u Ljubljani svjesni odjeka svojeg držanja?

Inače, nakon mafijaških atentata u Zagrebu, i pitanje suzbijanja organiziranog kriminala (vratit ću se na tu temu sljedeći put) bit će ključno za stvaranje slike o Hrvatskoj u europskoj javnosti.

3. studeni 2008. u 12:00 - Gen

Švedska taktika;
Jednostavno Hrvati trebaju početi bojkotirati sve Slovenske proizvode, Hrvatska diplomacija se mora izboriti da građani Hrvatske imaju što lakši tranzit kroz tu državu. Prošao sam kroz tu državu stotinjak puta i samo dva puta nisam doživio neugodnosti. Neugodnosti vida ignorancije, vrijeđanja, omalovažavanja, prijetnje, nepotrebnog čekanja itd. Hrvatska se ne treba ponašati kao Slovenija ali treba žaštititi svoje građane. Obišao sam više od pola svijeta, od razvijenih do egzotičnih zemalja, ali nigdje nisam doživio toliko poniženja, bahatizma i nacionalnog potcjenjivanja. Osobno o Slovenskom narodu imam dobro mišljenje, ali njihova državna politika prema nama Hrvatima mora se mijenjati, i mi moramo u tome aktivno sudjelovti.Hrvatsko ministarstvo vanjskih poslova mora otvoriti ured za zaštitu Hrvata od Slovenske države.

3. studeni 2008. u 12:12 - pravopis

“vratit ću se na tu temu slijedeći puta”
Kakav si to put (bez a) slijedio?
Vratit ćeš se sLJedeći put!
Nadam se da je slučajno…

3. studeni 2008. u 12:28 - Nikson

Poštovani g. Tomaševiću!

Želim biti kratak.
Vjerujte, da se Slovenci nikom u EU nisu popeli na glavu. Da ovaj zaplet ilustriram sa zapletom oko ZERP-a i podpisa dogovora na osnovu kojeg su poćeli pregovori za pristup HR u EU. I u tom slučaju HR strana je tvrdila kako nije ništa podpisano, pa kako ono što je podpisano u stvari ne važi (a zašto bi se podpisivalo?), pa da ne važi jer, eto, nisu pravi ljudi podpisivali…itd..itd.

Na kraju je EU, kojoj se sve već popelo na glavu, pogledala stvari izbliza i viknula: “Car je gol”.
Znamo svi daljni slijed.

Ovaj put, stvar je u milimetar jednaka. Sada se u pristupne dokumente žele staviti i time prejudicirati granica, dokuemnti ili zemljovidi ILI refiriranje n atakve dokumente. Ne može. Ni sad ni kasnije. Što se prije uklone prije će se stvar pomaknuti na bolje. Pogotovo jer sad već imamo referenciju na rješavanje zapleta oko ZERP-a. I Slovenija i Hrvatska a bogami i EU. To je najkreativniej što se može dogoditi. Sljedeći puta kreativnost bi trebali usmjeriti u poteze kojima bi sprjećili takove vrste zaplete. Mislim, da bi tako usmjerena energija bila najsvrsishodnije potrošena.

Nakljepša hvala, pozdrvlajm vas uz poštovanje.

3. studeni 2008. u 12:28 - zvone

vi ste Pleme a ne narod.

3. studeni 2008. u 12:35 - upit

kakav narod takva i politika (osim ponekih izuzetaka)

3. studeni 2008. u 12:36 - M.M

Zanima me samo jeno:kako to da je slovenija usla u eu kad nija imala usuglasene granice sa hr.Pa valjda vrijede ista pravila za sve.Neznam nikako mi to nije jasno zasto postoje dvostruka pravila da ja recimo moram imati upaljena svjetla na autu a moj susjed ne.Moze li mi to netko pojasniti lijepo bi molila.
Svako dobro gospodine Tomasevicu.

3. studeni 2008. u 12:39 - slo car

kako čete vi bojkotirati naše proizvode ako nemate svojih za proživiti 3 dana /kod vas ima više naših trgovačkih centrova nego kod nas! I sada čujem vači lovci strelaju na našem ozemlju koje je zaštiteno na 1o1 način in to naše živali/pa to je nedopustljivo i onda vi u EU tam se mora spoštovati druge narode in se jim ne krade ozemlja in tako naprej………..

3. studeni 2008. u 12:40 - mikrogrizzly

U međuvremenu (od 91.) su se dogodila 2 važna politička procesa u Sloveniji. 1) Via NATO i EU su postigli zaštićenost kao plod u utrobi majke odnosno safety in numbers - respektivno… Sad to zloupotrebljavaju, ali se ipak ne usude blokirati RH via NATO jer bi time upali u oči vodećoj sili svijeta. 2) Reprofilirali su svoj nacionalizam iz neke fame o podređenosti u federalnoj državi SFRJ na južnu susjedu - usprkos činjenici da jedino s Hrvatima nisu nikad ratovali. To je ta anti-čefur histerija u Sloveniji koja je znalcima primjetna već 20-30 godina (za one koji ne znaju čefur/što znači čifut je sintetski uličarski termin za sve južnjake u Sloveniji). U principu se u SLO radi o šovinizmu koji je dominantan u svim socijalnim slojevima - na toj antičefur platformi. Kao nove nacionalne ciljeve su koncipirali niz nerealnih zahtjeva od kojih većina ide nauštrb teritorija/akvatorija RH i zato su izabrali rutu ucjene via EU, a ne međunarodno priznati model sudskog rješavanja sporova. Čuvajte živce jer bit će još oho-ho incidenata i pressinga na Hrvatsku - a za to su si krivi i oni koji su Sloveniju primili u NATO i EU. Naime, to je suprotno duhu takvih asocijacija…

3. studeni 2008. u 12:47 - slo car

pa slušaj ti M.M prvo ako imaš svetla u avtu upaljena je stvar zakona u tvojoj državi! i zašto bi mi mogli imati suglasje od hrvaške kad ste nam sve pokrali / pa zašto vi, s time ne radimo neposredne škode vam to je čisto naša odluka, medtem ko pa vi ne možete uči u EU jer nemate uređenih 1000 stvari i prva je granica koju ste pokrali i tako dalje……

3. studeni 2008. u 12:55 - MARIJAN

Istina je da su Slovenci već po milijuntni puta prevršili mjeru!, ali i činjenica je da se tako ponašaju zahvaljujući NAŠOJ TROMOJ, NEEFIKASNOJ I GLUPOJ VANJSKOJ POLITICI. Već petu godinu doktor Ivo i prežidente Mesić spokojno trpe Slovenska podmetanja i ne provode mjere kao odgovor Slovencima niti lobiraju za Hrvatsku u EU! Iskreno, meni se niti najmanje ne žuri u EU!!, zašto? U prvom redu naša privreda i poljoprivreda su sasvim nespremni za izazove koji će im biti nametnuti pri EU. Glavni razlog toga što su neuki jest što aktualna politička i lokalna vlat ne radi ama baš ništa u obrazovanju i obaviještavanju poljoprivrednika i privrednika na svom području o kvalitetama EU, niti ih educira u smislu korištenja besplatnih EU programa razvoja tako da oni ni ne znaju ni ne mogu iskoristiti blagodati tih fondova! Zašto je tako?, ZBOG VISOKE KORUPTIVNOSTI LOKALNIH POLITIČARA, koji nemaju interesa (novaca u džep) u edukaciji korisnika europskih fondova jer NEMAJU KORISTI OD TOGA! VISOKA KORUPCIJA je također razlog, dok ne počistimo korumpirane političare s vrha vlasti ne moramo pod svaku cijenu juriti u EU. Treće doneseni novi ZAKONI ne primjenjuju se i neće se u dogledno vrijeme primjenjivati u praksi, JER TO NIJE INTERES POLITIKE, već se samo donose i ostaju mrtvo slovo na papiru! Dakle Slovenci nam s jedne strane rade USLUGU a s druge strane ŠTETE! Vjerujem da Hrvatska diplomacija i pravosuđe imaju tisuću i jedan primjer prema kojima bi mogli optužiti Sloveniju pred međunarodnim sudovima a što se NE RADI, zbog hrvatske GLUPOSTI! Vjerujem da će i dalje naša Vlada (mafiokracija) i dalje tolerirati Slovenske ucjene i pljuvanja i ne ćeka nas ništa dobro! Pročitao sam što o tome misli MIMICA!, OSTAO SAM IZNENAĐEN, ON BI JOŠ I PODILAZIO sLOVENCIMA! Kaj god!!! Marijan ing. Grdašić

3. studeni 2008. u 12:55 - Gen

Slovenci se trenutačno ponašaju kao psi čuvari europske unije pa laju na sve što se kreće. Kako protumačiti danas činjenicu da Hrvate na granici svaki puta pitaju gdje idete i zašto idete tamo gdje idete ? Gdje je tu slobodan kretanja i zašto zadirati u tuđu privatnost. Ako netko nesmije iz kojekavih razloza u EU onda ga bez pitanja trebaju vratit, a ne ponižavati pitanjima gdje ćeš i što ćeš raditi. Apsolutno podržavam BOJKOT njihovih proizvoda, to smo odavno trebali napraviti, pa bi se drugačije ponašali. To trebaju napraviti sve zemlje iz našega okruženja, pogotovo s istoka, jer sada praktično sirotinja s balkana plaća izgradju slovenskih autocesta kroz skupe vinjete.

3. studeni 2008. u 12:56 - Slavko

Doista vrlo dobro pitanje - kako je Slovenija mogla ući u EU bez definiranih granica ? Time se nameće i drugo pitanje - zašto zbog toga (ako je zbog toga) danas gnjave Hrvatsku ?
S.

3. studeni 2008. u 13:09 - SLO CAR

slavko- pa nije vam problem meja vi ste nam tako ali tako pokradli mejo oz. smo vam mi podarili! in kar je ukradeno se raje ne omenja tako da vam ni bil problem!

PODARJENEMU KONJU SE NE GLEDA V ZOBE!

3. studeni 2008. u 13:14 - Borna

Ozbiljan sam čovjek,
iz Splita. Do sada sam u Sloveniji potrošio tisuće eura, U Čatežu godišnje provedem bar 2 tjedna, skijao godinama, svi su mi kućni uređaji Gorenje. Dugo sam želio vjerovati da su nam Slovenci ipak najbliskiji od svih naroda. Osobno nisam imao neugodnosti, osim malo na granici s neljubaznim službenicima, inače o ljudima sve najbolje, i kad sam ja u Sloveniji, i kad su oni kod nas.

Ali više neću.

Mislim da su pretjerali.

Od sada ću strogo paziti da ne dobiju ni jedan euro od mene.

Uporno hoće na silu da im damo ono što im ne pripada.

Političari su stvorili takvu sliku u slovenskom narodu, tako da netrpeljivost dolazi i među običan svijet.

To nije dobro.

Žao mi je.

Mislim da je pošteno, da idemo pred međunarodni sud, koji će presuditi po zakonu, koji bi u načelu trebao biti pravičan.

I ne znam što je tu sporno.

Molim nekog normalnog slovenca, da prokomentira što je sporno u tome da sporove rješavamo pred međunarodnim sudom.

Nadam se da ćemo to rješiti i da će i njihovi i naši političari shvatiti da moramo biti prijatelji i da smo jedni drugima veći prijatelji nego neki drugi susjedi.

Pozdrav svima

3. studeni 2008. u 13:20 - Mihalj

Ma treba im dat Piranski zaljev do Dubrovnika . . . valjda bi to htjeli . . . i opet bi bili nezadovoljni . . . jer su takvi jadni kakvi jesu . . . Ali nije istina da nas Slovenci zaustavljaju u ulasku EU ,oni su premali i preslabi i to kaj oni vele nema nikakvog značaja samo se bahate bez pokrica , nas zaustavljaju veliki Italija, Francuska, Britanja .. . a samo žele svaliti krivnju na jadne Slovence kao oni nas stopiraju , a dobro se zna da Hrvaska ide u EU sa BiH i Srbijom 2012 godine. A najviše nas stopira naša vlada koja nema hrabrosti riješiti spor sa slovencima i proglasit Gospodarski pojas recimo . jednostavno se boje , a ni sami ne znaju čega. . .

3. studeni 2008. u 13:35 - Petre

isti problem ima Turska s Ciprom ( ustvari iza toga je Grcka), a zadnjih godina i Makedonija s Grckom…, a mislim da ce imati i Albanija s Grckom..
rjesenje je da EU svaki odredjeni period provjerava dali CLANICE ispunjavaju uvjete, pa da s vrijeme na vrijeme izbacuje iz EU… a najbolji otpor protiv EU birokracije je udruzivanje drzava kandidatkinja i izdavanje zajednickog stava, znaci ne traziti zajednicki ulazak vec traziti realne i jasne kriterije.. a kakonapreduje ekonomska kriza, nakon Islanda i Madjarske kriza ce doci i u Grcku i druge drzave EU… pa ce oni moliti za ulazak…

3. studeni 2008. u 13:51 - Zdravko

Cjenjeni Hrvati, odjebite te slovence zauvijek,kad se neki pojavi da dodje u Hrvatsku istjerajte ih i ne kupujte nista slovensko.Na granicama pojacajte vojne postrojbe a u samoj unutrasnjosti uvedite stroge kontrole ko se krece hrvatskom zemljom.To ne znaci da budete agresivni vec samo strogi prema krsiteljima hrvatskog zakona.
Vec godinama slusamo iste price,daj im do znanja da nema prolaza na otvoreno more i da to nemozete nigdje na svijetu dobiti more ako nemate granicu na morskoj povrsini,dobili su Piranski zaljev sad se neka kupaju a ulaz brodova u Kopar trebaju placati,oni zele da uniste hrvatska brodogradilista i ribolov koristeci talijane.Pozivamo sve hrvatske drzavljane da pisu vise o tim dogadjajima ko je slovenija u E.U. To sto oni cine je neprihvatljivo za 3.5 milion hrvatski gradjana u svijetu,ako je potrebno dignit cemo nas glas da nas svijet cuje gdje zivimo.
Bog i Hrvati zivjela Hrvatska.
Zdravko Belancic

3. studeni 2008. u 13:59 - Zdravko

Hrvatska treba vise pregovarati sa USA ameri su nase dobro zaledje koristimo ih kao sto srbi koriste ruse ne prodajte otoke nikome ali mozete iznajmiti amerikancima jedan otok i rjesili ste pitanje E.U. i slovenaca nikome nece pasti napamet da dira Hrvatsku.

3. studeni 2008. u 13:59 - istra24

Slazem se da su Slovenci posebni, ali mislim da smo mi jednostavno htjeli progurati soluciju i stvoriti presedan. Ako zbilja postoje zemljovidi sa zacrtanom granicom u P. zaljevu, onda to nije u redu. Ali me zanima kakve to karte predstavljaju onda Slovenci? Karte bez granica na spornim podrucjima?
i jos nesto…najprije te karte nisu postojale, a sada Mimica kaze da postoje (…).
Mislite da cemo mi biti jako dobri i posteni i necemo gledati svoje nacijonalne interese kada bude pregovarala Srbija ili BiH?
A to da nas Talijani sada vole ne bih se usudio tvrditi. Oni imaju strasnu tihu diplomaciju koja moze rasturiti u jednom trenutku i Hr i Slo

3. studeni 2008. u 14:00 - Nikson

M.M. i Slavko
ODGOVOR:Kako je Slovenija ušla u EU ako nije imala definiranu cijelu granicu sa Hrvatskom?

Jednostavno. Jako jednostavno. Tako, da nije imala definiranu granicu sa Hrvatskom. Nije sporno što Hrvatska nema do kraja definiranu granicu. Obrnuto.

Ovaj problem postoji samo zbog toga, jer Hrvatska želi zatajiti, kako nema definiranu cijelu granicu sa Slovenijom. Slovenija samo traži, da se prizna kako granica još nije do kraja definirana. A ne da se preko nekih dokumenata implicira kako je definirana i to upravo tako kako Hrvatskoj paše. Pa i da je Hrvatska u pravu kod granice, trenutno je još u sporu. Šta o tome pišu hrvatske novine, talijanska Stampa, index.hr, ili večernji nije nužno, da apostrofira sadržaj problema. Tako ćesto i bude.

Borna
Normalni Slovenci jesu za rješenje. Pa makar vam i poklonili sva sporna zemljišta.

3. studeni 2008. u 14:13 - KURDE

Postovani,,

HRVATSKI ODGOVOR BI TREBAO BITI-HRVATSKA SE ODRICE ULAZKA U EU I POSTAJE -BEZPOREZNA DRZAVA- STO ZNACI DRZAVA SA MINIMALNIM I NJMANJIM POREZIMA U EU I SIRE:jedini pravi put HRVATSKOM NARODU VRATITI SUVERENITET A NE SE ZAJEBAVATI SA NEKAKOVIM SLOVENCIMA I DRUGIM KRETENIMA. jer bi onda VECI DIO KAPITALA IZ EU I SIRE USAO U HRVTSKU. jebo EU u EU ima 20 miliona nezaposlenih i oko 20 Miliona Gladnih KAKOVA JE TO ZAJEDNICA.

3. studeni 2008. u 14:14 - Vedran

Slovenske ucjene i otežavanje našega puta ka EU, mogu se slobodno okvačiti mačku o rep. Ionako ću glasovati PROTIV ulaska Hrvatske u tu famoznu zajednicu u kojoj svaka članica istog trena gubi svoj identitet.
Hrvatska vlada ne smije (a i neće) dozvoliti liječenje slovenskih kompleksa nad našom državom. Radije ne ući u EU nego da nam janezi uvjetuju ulazak po cijenu svojih interesa. Tako i tako preživljavaju zimu zahvaljujući tranzitu naših turista. Kada se uskoro izgradi put kroz Mađarsku, treba s njom napraviti dobar dogovor o povoljnosti putovanja tim putem te POSVE zaobići deželicu.
Da nema spora sa Hrvatskom, Sloveniju nitko ne bi niti doživljavao. Do sada se NIČIME nisu istaknuli pa im je jedino ostala opcija pravljenja skandala da se čuje za njih. Poput vinjeta koje su im bile prvi samostalni potez a kojim su degradirali sami sebe.
Radije PRVI na Balkanu nego ZADNJI u Europi ! :)

3. studeni 2008. u 14:19 - bony

Naš problem je prije svega naša diplomacija, koja je mlaka i pasivna. Slovenci su se očito brzo snašli u birokratiziranom i neinformiranom Bruxellesu, kao ranije u SFRJ, uvijek na račun hrvata. Mi pak, naivni, u Bruxellesu tražimo demokratičnost.

Pa očito je da žele prava koja nemaju, čim inzistiraju na načelu pravednosti. Na taj način ispada, za taj neinformirani i površni svijet, da je netko prema njima nepravedan, naravno hrvati. Pa neka zatraže pravdu na drugoj strani, od talijana i austrijanaca, budući se tamo nalaze njihovi prijatelji.

A mi bi trebali za uzvrat, kada nas već blate da nismo pravedni, ukinuti njihovo neograničeno korištenje morskog koridora kroz naše more. Neka se bore za svoja prava, ako ih imaju. Uvedimo nešto slično vinjetama za njihove ceste. Jer, po načelu pravednosti, nepravedne su i slovenske vinjete, budući da je u njihove ceste svojedobno ulagala i Republika Hrvatska.

3. studeni 2008. u 14:21 - KURDE

Postovani,

Hrvatsko odgovor bi trebao biti-HRVATSKA BI TREBALA PROGLASITI BEZPOREZNU ZONU I POSTATI DRZAVA sa MINIMALNIM POREZNIM USLUGAMA, EU ima 20 miliona nezaposlenih isto toliko GLADNIH. EU je nista drugo osim zajednice smijesnih sekti:

3. studeni 2008. u 14:21 - Slovenec

Sam želim da Hrvati pridejo vEU čimprej saj bo potem to lepo morje tudi naše - evropsko!

3. studeni 2008. u 14:25 - Gen

Krađa i potkradanje;
Slovenija je svoje poštenje dokazala višekratno, štedišama , potrošačima električne energije, ljudima koji putuju kroz nju do svoje egzistencije… Osobno ne putujem više preko Slovenije ne kupujem ni jedan proizvod koji ima bilo kakvu vezu sa Slovenijom. Apeliram Hrvatskoj da poštri kontrolu njihovih proizvoda, jer bi se našlo zanimljivih stvari, jer različitu kvalitetu prodaju kod nas a različitu u EU.
Hvala bogu mogu živjeti bez njih i bez nihovih proizvoda i uvreda na granici i kroz cijelu državu.
P.S Činjenica država Slovenija je mom djedu dužna 30000 tisuća eura.

3. studeni 2008. u 14:33 - aaa

.

3. studeni 2008. u 14:36 - Ante

Slo car,reci ti meni što smo mi vama pokrali,vi ste ti koji kradete,pokrali ste nam štednju u lj.banci a sada hoćete našu zemlju i more,e pa nećete,možete doći na more ali samo na g.o. da vas malo oderemo.Što se tiće vaših trg lanaca kod nas u pravu si , ima ih puno više nego naših kod vas ali to je samo zato jer ste vi veliki kao naša jedna županija a mi hrvati smo poznati da volimo pomagati sirotinju,vi niste sirotinja ali ste zato bijeda,ja više neću kupovati vašu robu,sigurno a zabranio sam to i familiji,što se tiće vinjeta,prave ste seljaćine,vidjeli ste da malo hrvata dolazi u Maribor u šoping i to zbog vinjeta i sada ste dali oglas čak i hrv.novine da ne treba vinjete do maribora,do europarka jer vam se drastično smanjio promet,ali mene više neće vidjeti maribor a neću više ni ljubazan biti prema slovenskim turistima a uvijek sam bio,ne ne mrzim vas ipak na sreću malo je takvih u slo kao što si ti slo car i vaši političari a u većini su to ipak časni i pošteni ljudi.

3. studeni 2008. u 14:46 - slovenec car pa đek pa đekson

pa še nekaj hrvati:če bi pri nas v sloveniji slučajno imali vaše trgovine (recimo konzum )pa ja se ubijem pa vjerujem da niko nebih išao u ovu rupu p vi imate naših previše (merkur,mercator,tuš)pa ja na vašim mjestima nebi mogao ovu gledat//////i onda kažete bojkotirajmo šta češ bojkotirati kad nemaš svojeg da preživiš/

in sedaj že vsi hočete v EU///////pa če vam to uspe pa vi ste pogubljeni ker če se neka država slabo vodi ji EU nemore pomagati prav nič, prvo uredite svojo državo ker s takimi prihodki kot jih imate sedaj bi vam v EU bilo samo še hujše
/sicer pa nekad boste ušli u EU a za vas bolje da se to dogodi što prije jer če iči na bolje komaj za 10 let in BORNA:kaj pa blebetaš,smo mi krivi da ste nam pokradli naše ozemlje ???????

3. studeni 2008. u 14:53 - Mario

Nisu Slovenci ništa bolji niti gori od ostalih susjeda, samo što je njihova politika nespretnija i manje lukava. Austrijanci su isti, Talijani isto. Svak svakoga prca. Austrija i Italija prcaju Slo na svak način, još i puno ciničnije. Italija nam nikako nije prijatelj Tomaševiću, bez obzira što vi od nje živite. A Slovenci su se zakačili na tih par metara mora koje im treba za izlaz do međunarodnih voda. Ja bi im dao to kao koncesiju još za vrijeme sporazuma Drnovšek-Račan, tako bi se zbog tih par metara odnosi razvijali sasvim prijateljski, što je danas ipak rijetkost. Siguran sam da su i oni bili spremni za ustupke.

Ovako zbog to nesmorenog poteza sa naše strane, prvo potpiši onda povuci sve se zakuhalo i sad je to već inat sa obje strane. A sve skupa zagađuje odnose sa obje strane, posve nepotrebno. Jest da ima šovinizma u Sloveniji, ali ima ga i drugdje pa i kod nas. Svaki narod ima svoje greške, princip je da se tome usprkos živi u suživotu.

Ipak, ako nabrajamo slovenske greške, ne mogu se oteti dojmu da mnogi političari rade sebi na štetu jer se ponašaju šovinistički prema narodima južnije. Znači isto onako kako se Austrijanci ponašaju prema njima. Biti Slovenac u Koruškoj je vrlo teško, nije mi jasno zašto to političari ne vide i ne ponašaju se sami drugačije. No mislim da ako izuzmemo povrijeđenost (užaljenost) svime ovime kod većine Hrvata i pokoji ‘urođeni’ šovinizam, naš narod nema ništa protiv Slovenaca. Što bi im trebalo biti jasno jer nemaju baš nešto prijatelja (kao ni mi).

3. studeni 2008. u 14:55 - slovenec car pa đek pa đekson

bezveze brišu se komentari!bezveze!

3. studeni 2008. u 15:43 - andrej

Dragi Hrvati! Upam da me raumete, kajti jaz razumem vaš jezik vsaj 90%.
Zadnjih 30 let sem dopustoval na vaši prelepi obali. Žal k vam verjetno nikoli več ne pridem… Ugotovil sem, da za cca 3000€ ki jih potrošim na dopustu drugje dobim bistveno več. Pa še noben uradnik te ne zajebava (vaši cariniki so res trapasti-na avtu maš zapet čoln pa te sprašuje kam greš???, za plovno dovoljenje čakaš kot na zastonj kruh (zakaj moram plačat celoletno plovno dovoljenje, ko pa ga rabim samo 14 dni??? - medtem pa se vi bunite za polletne vinjete hahahaha)). Upam, da vam uspe priti v EU, da vam mal peruti pristrižejo.

3. studeni 2008. u 16:15 - bony

Prijatelji Slovenci nemojte samo previše govoriti o čištoći i uređenosti. Toliko ste izglancali vašu zemlju da se više ne vidi Slovenac. Sve sami Austrijanci.

3. studeni 2008. u 19:23 - aaa

Dragi Slovenac … slobodno idi na dugo mjesto i pokupi sa sobom sve ostale Slovence. Hrvatski turizam neće propasti radi vas nekoliko. Jer koliko god mi nismo dragi vama, vjerujte da ste vi nama još manje draži. (u svakom pogledu a ne smo turističkom).

3. studeni 2008. u 21:15 - josip

dobar scenarij za jedan dobar film

9. studeni 2008. u 19:41 - Josip Mayer

Skovenci su jednostavno Lukaviji od Hrvata

Podsjetimo se jednostavno rani 60 godina,kada su se Slovenci za razliku od Hrvata htjeli već onda odcjepiti od Titova režima,dok hrvati još uvjek plivaju u svojoj prošlosti oni su već u EU
i nisu se toliko bunili niodupirali a hrvati su ih podržali.Danas bi se rado odcjepili u EU od Hrvata samo kada bi to išlo.

27. studeni 2008. u 5:25 - Janez

Radi sitnih poena,neki slovenski politicari su zakuvali nepotrebno male problemcic’e.
A tukaj vidimo da se naivci medjusobno vredjaju - steta.
Moja sestra ,nedavno umrla,imala prijateljicu,madjaricu,koja se udala za jednog slovenca 1950-te godine.
Tako iz prve ruke sam vec’ tada cuo,da slovenci ne trpe druge nacionalnosti,”juznjake”.
Ova pojava je razumljiva,svaka mala nacija plasi se “melting pot”-a,jer je realna opasnost.
Zato treba njih razumijeti.
Ne treba se uzrujavati,vremenom se ove carke biti prevladane.
Bog i hrvati.

28. studeni 2008. u 12:55 - Josip Mayer

Sjećam se dobro koliko puta se je u prošlosti govorilo društveno i pojedinačno da su Slovenci za trideset godina u naprjed od Hrvata,oni su se htjeli upravo negdje između 55-60 godine odcijepiti od kako to gosp. Janez piše odcjepiti od južnjaka u koje je u ono vrijeme spadala i Hrvatska,hrvati bi pak nešto novo izmišljaju često toplo vodu pa bi onda ipak okrenuli po južnjački ipak u stvari po onoj staroj naviki jednostavno pojedinci od politike do društva i pojedinaca čast iznimkama,nemaju se volje mijenjati ni ni prilagoditi budućnosti a takovih još previše ima.Upravo razne promjene i prilagodbe modernoj demokraciji od njih zahtjeva europska unija ujedno bi se lakše prebrodila i ova čudno stvorena kriza,a reforme znače još više stezanje dodatno remena i pojasa ali i dodatno štednju na svim onim što nije obavezno odnosno nepotrebno..

Ostavite komentar