Vis avstemningsresultater: Vil du bruke Nettakvariet framover?

Stemmere
194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Ja, aktivt med posting

54 27,84%
  • Ja, men jeg foretrekker kun å lese

55 28,35%
  • Det er fint å kunne stikke innom

61 31,44%
  • Nei, men fint med et konkurrerende forum

9 4,64%
  • Nei, NA er uinteressant

15 7,73%
Side 1 av 7 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 15 av 105

Tråd: Trenger vi Nettakvariet?

Hybrid View

Administrator Svein-Erik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Alder
    36
    Blog Entries
    2

Trenger vi Nettakvariet?

Hei alle sammen!

Nettakvariet har hatt en negativ trend de siste årene, og spesielt etter oppgraderingen av programvaren for to år siden har aktiviteten falt mye.

For oss som driver NA så er det lite motiverende å se at aktiviteten faller, og vi trenger egentlig en bekreftelse på at nok brukere ønsker at NA skal fortsette å eksistere som et aktivt forum for og av akvarister.

Det skal ikke være noen direkte tekniske feil med forumet nå, alle funksjoner skal virke. Det er litt ustabilitet med annonsene, men selve forumet har ingen kjente feil som skal forhindre aktivitet.

Det har vært en del klager på krangling i forumet og på måten forumet har vært moderert på. Når vi ser på loggene over moderering det siste året, så er det virkelig ikke mye moderering i edt hele tatt, så jeg kan ikke skjønne at modereringen skal være en grunn til ikke å bruke NA. Når det gjelder krangling i tråer, så har enkelte brukere forlatt NA og en del har blitt flinkerer til å moderere seg, så det bør ikke være et stort problem lengre det heller.

Så trenger vi Nettakvariet lengre? Vil DU bruke Nettakvariet framover?

Ønsker om tekniske endringer kan postes her:
    http://nettakvariet.no/forum/showthr...edringer-av-NA
    Sist endret av Svein-Erik; 23-10-2011 kl. 10:25.
    Mvh
    Svein-Erik Wennberg
    Nettakvariet.no - for akvarister, av akvarister!

Medlem YoHe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Oslo
    Alder
    34
    Stiller ikke så mye spørsmål lenger, da jeg ofte har erfart å ikke få så mye svar på det jeg har lurt på.
    Jeg er på ingen måte utlært som akvarist, og er ofte innom å titter og søker selv om jeg ikke spør så mye. Det er trist visst nettakvariet forsvinner, jeg har lært mye her!
    visst vi alle skulle sett ut som modeller, hvordan skulle da modellene sett ut?

Tror ikke at NA er noe mer for meg.Jeg var aktiv her i mange år, men føler vel at det ble mye bråk rundt enkelte medlemmer uten at jeg gidder å gå mer inn på det, ja kansje rundt min egen person også !!. Tror nok ikke at det har blitt overmoderert, men kansje moderatorer skulle kommet på banen før det "sklir" helt ut. Da er jo skaden skjedd.
    At det kan være opphetede diskusjoner er ikke noe ukjent fenomen på et forum, det beviser vel at det er enkelte som engasjerer seg i hva de tror på. Jeg har drevet med en type fisk i over 40 år og da er det vel ikke unormalt at en blir litt varm i trøya når det kommer noen på banen som har holdt på med denne i fem minutter og vet alt.
    Men da kan jeg samtidig nå få takke for meg og ønske dere lykke til i fremtiden.

Mvh Kai Hansen
    Mvh. Kai

Medlem kimshans sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Porsgrunn
    Alder
    39
    Jeg har ikke noe ønsker om konkrete tekniske endringer, men synpunkter. Så legger dette inn her. Greit?
    Personlig er jeg ikke så alt for ofte inne her, da jeg driver hovedsakelig med saltvann. Men synes fortsatt det er greit å stikke innom fra tid til annen for å se om det dukker opp noe spennende. Bl.a. tråden fra turen i Brasil. Jeg husker fra tiden, hvor Nettakvariet var på høyden. Da var det en mye mer aktiv, og tilstedeværende ledelse og moderatorteam. Det ble holdt fotokonkurranser, med virkelig gode premier ol. Tror nok dette var ett godt bidrag til at folk fikk opp øynene for Nettakvariet. Så jeg håper kanskje man kan få til noe tilsvarende igjen.

Kanskje ha premiering på den bruker som bidrar med mest gode svar og positive innlegg(da må man få til ett eller annet karaktersystem), og eller få til gode fotokonkurranser?

Jeg håper fortsatt Nettakvariet vil bestå fremover, selv om jeg selv ikke er den mest aktive her inne.

Takker så mye til alle her inne, som bidrar til å holde en god tone, samt bidrar med mye spennende både lesning og flotte bilder!
    mvh
    Kim

Medlem Haab sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Stange, Hedmark
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimshans Vis innlegg

Kanskje ha premiering på den bruker som bidrar med mest gode svar og positive innlegg
    Godt forslag

Jeg var flittig bruker av forumet før. Men det har tapt seg kraftig på alle måter synes jeg. Det er lite brukervennlig og lite oversiktlig i forhold til AF. Så jeg må nok si jeg har gått bare mer og mer over til AF, og er bare sporadisk innom her en sjelden gang for å sjekke nye innlegg (og det er ikke særlig mange innlegg å sjekke heller).

Synd om vi bare skulle sitte igjen med et stort norsk akvarieforum, for litt konkurranse er jo bra. Men akkurat nå ser jeg en klar vinner. Så slik sett er det vel ikke noe poeng i å holde liv her lengre. Tror det skal mye til å få det opp på samme nivå (og det er kanskje en umulig oppgave) som for noen år tilbake dessverre.

Ser en del som er aktive brukere her er på AF i tillegg, så jeg håper de få som er igjen her på NA kan komme over til AF. Er en del flinke folk som har mye å bidra med!

Medlem
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Drammen
    Tror nå at litt "konkuranse" er sunt,det får vel alle parter til å skjerpe sansene.
    Må si at etter oppgradering for en stund tilbake,så ble alt litt mindre oversiktlig.
    Statistikker er bl.a noe jeg ikke trenger spalteplass til på en forside..
    Kommer til å bruke begge forum så lenge de eksisterer.

Er en stund siden jeg brukte NA forumet sist fordi jeg sluttet med akvarie hobbyen for en del år siden.
    Da jeg startet opp igjen nå for ca en mnd siden så ser jeg jo at AF er et mye bedre og innholdsrikt nettsted for de som driver med akvarium.
    Selv har jeg ikke opplevd noe negativt fra andre som jeg kan huske.
    Men det virker som at NA har forfalt veldig mye siden jeg var her sist desverre.

Ja vi trenger nettakvariet fortsatt

Medlem
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Minnesund
    Tror at det kanskje i starten var mange som startet opp med akvarie har fått hjelpen de trengte da og er nå såpass sikre i hva dem driver med at dem ikke har behov for mye hjelp mer.

Dette gjelder i hvertfall meg, jeg var mye innom når jeg var fersk og nystartet akvarist, men nå ser jeg at jeg klarer det uten hjelp og derfor mindre aktivitet.

Man blir jo også lei av å sette opp lange avhandlinger om samme sak flere ganger i uken fordi mange ikke gidder å søke opp svarene selv.

Og når man har satt opp en lang avhandling fra spørsmålet til en nybegynner så kommer en annen fersk akvarist og sier det er feil fordi butikken hans sier noe annet.

Man blir rett og slett drittlei.

H2O....... Helt klart vi trenger ett aktivt konkurrerende forum,

Så det er viktig å ta opp med medlemmene hva som skal til for at de bruker det mer.
    Slik som dere gjør her nå...+ Kanskje en brainstorming på ideer dere kan bruke videre slik at dere har noe å velge i.
    Og ved å aktivisere medlemene med f.eks. konkurranser og intressant info sakset fra hele akvarieverden i f.eks. en forumavis+ sikkert mange gode forslag fra andre akvarister også...

Videre kunne webben vært modernisert med litt friskerer farger og mer bilder synes jeg
    At kjøp og salg + at aktivitetkalenderen inneholder alt som skjer i akvarienorge og kanskje også europa er også meget viktig.

Jeg sjekker her hver dag, bidrar bare sporadisk nå jeg føler jeg har noe å bidra med...

Dette forumet er bedre enn konkurenten, fordi det jevnt over er dyktigere bidragsytere på dette forumet. Og fordi dette forumet har mindre pjatt og (for meg) uinteressante tråder.

Det bør i denne hobbyen være plass til en konkurent til et forum eid av en privatperson.

Nettakvariet må bestå!
    Med Vannlig Hilsen

Etter et par års pause fra akvarielivet, er jeg nå i full gang igjen. Jeg må si jeg ble veldig overasket når jeg oppdaget at na hadde så liten aktivitet i forhold til af. Rent teknisk liker jeg na mye bedre enn af. Na fungerer bra på min galaxy tab (noe som ikke er tilfellet på af). Når det gjelder å søke etter spesifikke temaer, synes jeg resultatet er best på na. Men jeg må innrømme at jeg ikke gidder å se på rubrikkannonsene her på na, nettopp fordi de få annonsene som dukker opp også ligger på af.

Men et teknisk godt forum er ikke mye verdt uten aktive og dyktige brukere!

For å få opp livet må dere som ledere sørge for å lage et tilbud som lokker til seg flere brukere.

Det er ingen enkel jobb, men dersom dere for eksempel klarer å få dyktige og erfarne akvarister til å skrive nye artikler om sine erfaringer og suksessprosjekter som få eller ingen andre har klart så bra, tror jeg dette kan skape forventinger og engasjement på forumet.

Dersom dere hadde klart å presentere en "NA's beste" artikkel hver fredag, hadde dette vært noe jeg hadde sett frem til, lest og gjerne diskutert i etterkant.

Medlem Haab sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Stange, Hedmark
    Sitat Opprinnelig skrevet av VIkse Vis innlegg
    Men et teknisk godt forum er ikke mye verdt uten aktive og dyktige brukere!

For å få opp livet må dere som ledere sørge for å lage et tilbud som lokker til seg flere brukere.

Det er ingen enkel jobb, men dersom dere for eksempel klarer å få dyktige og erfarne akvarister til å skrive nye artikler om sine erfaringer og suksessprosjekter som få eller ingen andre har klart så bra, tror jeg dette kan skape forventinger og engasjement på forumet.

Dersom dere hadde klart å presentere en "NA's beste" artikkel hver fredag, hadde dette vært noe jeg hadde sett frem til, lest og gjerne diskutert i etterkant.
    Må si meg helt enig med VIkse. Uten innhold hjelper det ikke å ha verdens beste tekniske løsning. Dersom det hadde vært noen som hadde ansvaret for å besvare de grunnleggende spørsmålene fra de som starter med hobbyen, så legger man grunnlaget for en fremtidig forumsbruker. Det er ikke motiverende å få slengt i fleisen: "DETTE KAN DU FINNE SVAR PÅ VED Å BRUKE SØKEFUNKSJONEN!!!!". Man finner svar på det meste ved å bruke søkefunksjonen, men av og til kan det være hyggelig å få et litt mer personlig svar. Hva med å lage en FAQ som noen på en hyggelig måte kan linke til, samtidig man prøver å svare litt personlig? For et forum som dette, er hver eneste nye bruker/spørsmålsstiller en potensiell kunde/ressurs.

Nå begynner det å bli en del år siden jeg drev med diskus og var rookie selv. Men den hjelpen jeg fikk av Kai Hansen og Kjartan (med flere) var uvurderlig. Vennskap og sosialt samvær ble det også. De som skriver i diskus-forumet burde gå noen runder med seg selv - makan til oppførsel til tider...

Alle brukerne av forumet har et ansvar for å ta vare på og motivere hverandre til å bidra til fellesskapets beste. Men et spesielt ansvar ligger hos de som eier forumet. Jeg har hatt noen bildetråder her som jeg vet har blitt lest flittig, spesielt tråden om hagedammen min. Nå er den uten fisk, så det er ikke noe mer å skrive om. Men når det eneste man hører fra de som leder forumet, er fra frivillige administratorer som blir satt til å opprettholde et rigid regelverk, blir i hvertfall ikke jeg motivert. Selv sluttet jeg med å poste bilder etter å ha først i en tråd fått slettet de fleste bildene uten varsel, og noen år senere ble truet med det samme i hagedamstråden min. Jeg har stor forståelse for at det finnes et regelverk for håndtering av bilder. Men samtidig er det viktig at de som eier forumet forstår at de som bruker mye tid på NA, sannsynligvis også bruker mye tid på andre forum, både norske og utenlandske. Jeg brukte Photobucket for å spare tid ved å slippe å laste opp alle bildene mine hos hvert eneste forum. Ikke ved noen av de andre andre forumene var dette noe problem, men NA ønsket ikke disse bildene. Det er helt uproblematisk for meg - men da kan man samtidig ikke klage på at trafikken på forumet går ned.

Mennesker er faktisk så fantastisk skrudd sammen at det ofte ikke er mer en noen rosende ord som skal til. Når det eneste man hører er dri** fra andre forumsbrukere, forstår jeg godt at man ikke gidder å bruke tiden sin på å dele kunnskap og opplevelser. Den eneste grunnen til at jeg delte min hagedam på diverse forum, var for å glede andre som ikke hadde den samme muligheten til å ha hagedam som jeg hadde. Alle de timene som gikk med til å lage disse trådene fikk jeg betalt for i form av vennskap med andre med felles interesse

NA har så vidt jeg husker hatt flere svært gode bidragsytere både på diskus, Corry, Apistoer og på hagedam. Sikkert på flere andre områder også. Hvorvidt disse poster ennå, og om de noen gang har opplevd å få positiv og motiverende tilbakemelding fra de som driver forumet kjenner jeg ikke til - men jeg mistenker at jeg kjenner svaret.

Hei,
    Ikke altfor aktiv selv, men synd forumet vurderes nedlagt. Stå på videre er min oppfordring.

Side 1 av 7 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Ny på nettakvariet
    By monabe in forum Vannkvalitet
    Svar: 7
    Siste innlegg: 04-02-2006, 13:47
  2. Nettakvariet.no VS Nettakvariet.com
    By Svein in forum Om Nettakvariet
    Svar: 25
    Siste innlegg: 30-06-2004, 18:21
  3. Annonsere på Nettakvariet
    By Yngve in forum Om Nettakvariet