
Factsheet Denmark

Ministry of Foreign Affairs of Denmark

Some principal trends stand out when
considering the current mass media situa-
tion in Denmark. Firstly, media consump-
tion is steadily increasing. Secondly, the
variety of individual media and media
types continues to increase, especially
within the electronic media. In addition,
media content is becoming more diverse.
The consumption of media with an inter-
national orientation is growing, but so is
the interest in media anchored in local
communities.

Historical Overview

The oldest Danish mass medium is the
newspaper, which dates from 1634. For
over 200 years, newspapers were subject
to political censorship and therefore
almost exclusively covered foreign affairs,
trade, murders and curiosities such as
mermaids or two-headed calves. With the
Constitution of 1849, Denmark gained a
free press, which quickly became an opin-
ion-shaping press in close consonance
with the major political and social con-

flicts following in the wake of the change
from an agrarian to an industrial society.
The newspapers played an important
political role in connection with the
involvement of an increasing number of
social groups in the political decision-
making process. First peasants and work-
ers were enfranchised, then in 1915 also
women.

Party Press

The opinion-shaping press took the form

JANUARY 2007

MASS MEDIA

Television news relies on both words and pictures, and the pictures have to be presented in a contemporary style. Today’s news studio’s flexible, compre-
hensive staging is very different from the early television news’ totally neutral studio with a desk, a logo and a presenter. Photo: Bjarne Bergius Hermansen. 



of party-political organs, the so-called
four-paper system. Each of the four major
political parties, The Right (Højre, from
1915 The Conservative Party, Det Konser-
vative Folkeparti), The Social Liberal Party
(Det Radikale Venstre), The Social Dem-
ocratic Party (Socialdemokratiet) and The
Liberal Party (Venstre), established a na-
tionwide network of newspapers, which
both mobilised and formed part of the
organisation of the various social groups
they represented.

In the September Settlement of 1899,
employers and employees agreed a negoti-
ation model for resolving conflicts.
Together with the introduction of cabinet
responsibility in 1901, this reduced the
opinion-shaping role of the press. At the
same time, various technological advances
had created new opportunities for the
press: telephones, type-setting machines,
new rotary presses, the spread of the elec-
trical telegraph, etc. increased the poten-
tial for transmitting and communicating
news. Moreover, readers proved to be
more interested in being given something

to think about than in being told what to
think.

Press Reform

The press found its new role in providing
more and independent news more quick-
ly. The ‘press reform’ is normally dated
back to Henrik Cavling’s reorganisation of
Politiken in 1905, which introduced all
the new trends simultaneously. However,
the new technology and the much larger
number of journalists required to produce
the modern newspaper were expensive,
and the competition among the newspa-
pers for income from readers and advertis-
ers became keener. This led to newspaper
closures in 1925-1938 and again from
around 1958 until 1971.

In addition, the daily newspapers faced
competition, partly from the district press,
local advertising weeklies which from
small beginnings in the second half of the
19th century multiplied in the 1920s, and
partly from a completely different media
type: the radio. From around 1920, pio-
neers broadcast on an amateur basis and

during the 1930s, radio captured almost
75% of all households as listeners. The
strength of the broadcast medium was and
is the speed of its news coverage. Initially,
the printed press succeeded in partly con-
trolling the radio news through a state
monopoly radio lasting until 1964, but it
was no longer the only purveyor of news.

Increased Competition

and Television

With the economic boom of the mid
1950s, competition between newspapers
again gathered momentum as many new
opportunities for consumption and enter-
tainment took up readers’ time and money.
After World War II, the press production
apparatus was moreover worn-out or
destroyed and required new investment.
New technology exerted further financial
pressure. The pressure of competition from
other media also grew. There were more
radio channels – two from 1951 and three
from 1963 – and the number of district
weeklies increased again. In addition, there
was a new medium – television – which

2

Mendel Levin Nathanson (1780-1868) became
the editor of a stagnating Berlingske Tidende in
1838. Nathanson focused on news and was a
pioneer within business coverage, which result-
ed in long-term success. He was the editor until
1858 and again in 1866-68.

Viggo Hørup (1841-1902) was primarily a politi-
cian. In 1884, he was one of the founders of
Politiken, which became the main organ of the
Liberal opposition. His polemic leading articles
made the newspaper known and feared in 
conservative circles.

Emil Wiinblad (1854-1935) became editor of
Social-Demokraten in 1881, when it was domi-
nated by political theory. By focusing on 
specific, often revealing reportage about work-
ers’ lives, he increased its circulation and its
political influence.

Ph
ot

o:
 F

re
d.

 R
iis

e.
 K

O
B

Ph
ot

o:
 K

O
B

Ph
ot

o:
 Ju

nc
ke

r-
Je

ns
en

. K
O

B



could not only provide news, but do so
with live pictures.

Monopoly Press

The newspaper closures of the 1960s spelt
the end of the four-paper system. It was
followed by local monopoly press as the
three or four newspapers in each major
city were gradually reduced to one. Since
such a newspaper must have broad appeal,
the press further toned down its political
commitment and instead prioritised com-
prehensive news coverage supplemented
by increasing amounts of background and
analytical material.

The local press outside the capital was
subject to particular pressure as the major
morning newspapers increased their na-
tional circulation. In the 1970s, the two
Copenhagen tabloids followed suit, result-
ing in a veritable sales boom countrywide
over the next twenty years. The local
newspapers focused on their true strength
– local news – and increased their local
coverage significantly. However, from the
mid 1980s, they faced fresh competition
in the form of local radio and television.
A new round of newspaper concentration
followed in the 1990s, this time in the
form of mergers so that the remaining
newspapers cover ever larger areas.
Another factor was the free household dis-
tributed district weeklies, which during
the same period generally strengthened
their editorial content. As a countermove,
the national newspapers bought or started
their own district weeklies, both to get the
advertising revenue themselves and to pre-
vent further competition.

Current Trends

In 1988, the state monopoly of national
television was broken, which together
with the growth of satellite and cable tele-
vision resulted in an explosion of available
television channels. This had negative
consequences, particularly for the tabloids
and weekly entertainment magazines.

From 2001, a number of free newspa-
pers began to be distributed, which has

3

Henrik Cavling (1858-1933) became the main
architect of the “press reform” as editor of
Politiken from 1905. Fast news dissemination, a
broad news profile and direct, colloquial lan-
guage replaced longwinded opinion journalism.

Franz v. Jessen (1870-1949) was one of the pio-
neers within foreign reportage. His articles from
the crisis areas of the world – including the regi-
cide in Belgrade in 1903 and the Russo-Japanese
war – were always sober and well-informed
about international politics.

Court singer Emil Holm (1867-1950) was the first
head of the Danish Broadcasting Corporation

(1925-37). He contributed a serious and profes-
sional profile to a new medium dominated by
amateurs through his wholehearted focus on art
and culture.

Louis Schmidt (1885-1952) edited Århus

Stiftstidende 1918-52. Under his editorship, it
overtook two equal competitors and became the
dominating local newspaper as a result of its
focus on a combination of national and local
coverage.

Ph
ot

o:
 H

au
er

sl
ev

. K
O

B
Ph

ot
o:

 Ju
nc

ke
r-

Je
ns

en
. K

O
B

Ph
ot

o:
 K

O
B

Ph
ot

o:
 Ju

nc
ke

r-
Je

ns
en

. K
O

B



placed further pressure on the traditional
newspapers.

With their more serious profile, the
three large national morning newspapers,
Berlingske Tidende, Jyllands-Posten and
Politiken, have found it easier to maintain
their circulation, primarily because their
readers to a greater extent than the popu-
lation in general prefer the more compre-
hensive and balanced news coverage that
large newspapers can offer. The same
trend is noticeable outside the capital,
where four large regional newspapers have
similarly had the resources to raise editori-
al standards. Radio and especially televi-
sion have experienced a massive audience
increase in the period since World War II,
alongside a stronger focus on light enter-
tainment in the form of music and televi-
sion films and series.

A new factor is the growth of internet
media. From the mid 1990s and especially
since 2001, both printed media – led by
the main newspapers – and electronic
media have established and then devel-
oped an extensive internet presence.

Overall, media consumption is increas-
ing, especially within electronic media,
including the internet, while the printed
media are stagnating.

Daily Newspapers

During the last 25 years or so, the three
large national morning newspapers have
greatly increased their already large market
share to almost 1/3 of the total circula-
tion. One of the smaller national morning
newspapers has disappeared, while the rest
have increased their circulation. During
the same period, the tabloids have lost
almost 58% of their circulation and corre-
sponding market shares. Among the
regional newspapers, the large ones have
increased their circulation significantly at
the expense of the smaller ones, partly as a
result of the mergers in recent years. 

An important factor behind the shift in
favour of the large national morning news-
papers is that their contents profile priori-
tising foreign, national and cultural cover-
age appeals to well-educated people, who
are more likely than the population in gen-
eral to get their news from newspapers. 

Overall, the daily press has lost some
of its previously unassailable position. A
household coverage of over 100% during

1910-1955, i.e. an average Danish house-
hold took more than one paper a day, has
gradually declined to approx. 60%. 

In autumn 2001, a new kind of publi-
cation, akin to the daily press, first saw the
light of day in the form of free commuter
newspapers: weekday newspapers with brief
news stories distributed on public transport
and in the streets. Originally these free
newspapers were only distributed in Co-
penhagen, but since then they have spread
to most of the country. In 2005, their
total circulation reached approx. 550,000
a day. In autumn 2006, this newspaper
type was further extended with various
household distributed free newspapers.

District Weeklies

District weeklies are free, advertisement-
funded newspapers, which are household
distributed in a limited area once or at
most twice a week. Each weekly typically
covers one or two local authorities.
Generally, 20-30% of the content is edito-
rial, normally restricted to local matters.

4

Aksel Dahlerup (1897-1978) worked for the
Danish Broadcasting Corporation 1927-67. He
pioneered reportage created specifically for
radio broadcasting, which used authentic means
to portray the daily lives, companies and key
events of the Danes.

Gunnar Hansen (1905-93) was a sports reporter
for the Danish Broadcasting Corporation 1935-
76. He became particularly well-known as a grip-
ping sports commentator. His hallmark was the
exclamation “NU!” (Now) when goals were
scored in football matches, which led to the
nickname Gunnar “Nu” Hansen.

0

50

100

150

200

2000199019801970195019201901

Newspapers
Number of fully independent newspapers 
and circulation (1,000s)

Number

Circulation (10,000s)

2005

Source: Danish Audit Bureau of Circulations.

Ph
ot

o:
 H

ar
ry

 H
an

se
n.

 K
O

B

Ph
ot

o:
 E

rl
in

g 
J. 

Pe
de

rs
en

. K
O

B



5

Main Danish Newspapers

Three main morning newspapers
Berlingske Tidende [Copenhagen]. Founded 1749. Politically independent (conservative views). 

Published seven days a week. Weekday/Sunday circulation 2005: 125,000/147,000. {www.berlingske.dk}
Jyllands-Posten [Århus]. Founded 1871. Non-party (conservative views). 

Published seven days a week. Weekday/Sunday circulation 2005: 149,500/203,000. {www.jp.dk}
Politiken [Copenhagen]. Founded 1884. Politically independent (social-liberal views). 

Published seven days a week. Weekday/Sunday circulation 2005: 128,000/164,500. {www.politiken.dk}
Other national newspapers
Børsen [Copenhagen]. Founded 1896. Apolitical. 

Published five days a week. Circulation 2005: 68.900. {www.borsen.dk}
Information [Copenhagen]. Founded 1945. Politically independent. 

Published six days a week. Circulation 2005: 20.600. {www.information.dk}
Kristeligt Dagblad [Copenhagen]. Founded 1896. Politically independent. 

Published six days a week. Circulation 2005: 25.400. {www.kristeligt-dagblad.dk}
Tabloids
B.T. [Copenhagen]. Founded 1916. Politically independent (popular, conservative views). 

Published seven days a week. Weekday/Sunday circulation 2005: 95,000/141,000. {www.bt.dk}
Ekstra Bladet [Copenhagen]. Founded 1904. Politically independent (popular, social-liberal views). 

Published seven days a week. Weekday/Sunday circulation 2005: 107,000/143,500. {www.eb.dk}
Large regional newspapers
Fyens Stiftstidende [Odense]. Founded 1772. Non-party (conservative views). 

Published seven days a week. Weekday/Sunday circulation 2005: 60,500/76,000. {www.fyens.dk}
JydskeVestkysten [Esbjerg]. Founded 1918. Politically independent (conservative views). 

Published seven days a week. Weekday/Sunday circulation 2005: 78,500/89,500. {www.jv.dk}
Nordjyske Stiftstidende [Aalborg]. Founded 1767. Politically independent (liberal views). 

Published seven days a week. Weekday/Sunday circulation 2005: 69,000/80,000. {www.nordjyske.dk}
Århus Stiftstidende [Århus]. Founded 1794. Politically independent (liberal views). 

Published seven days a week. Weekday/Sunday circulation 2005: 51,500/51,000. {www.stiften.dk}
Other major local newspapers
Dagbladet/Frederiksborg Amts Avis [Ringsted]. Founded 1871. Liberal. 

Published six days a week. Circulation 2005: 51.700. {www.dagbladetonline.dk and 
www.frederiksborgamtsavis.dk}

Lolland-Falsters Folketidende [Nykøbing Falster]. Founded 1873. Politically independent. 
Published six days a week. Circulation 2005: 22.200. {www.folketidende.dk}

Sjællandske [Næstved/Slagelse]. Founded 1815. Political affiliation: Denmark’s Liberal Party. 
Published six days a week. Circulation 2005: 25.000. {www.sj-medier.dk}

Vejle Amts Folkeblad [Vejle]. Founded 1865. Political affiliation: Denmark’s Liberal Party. 
Published six days a week. Circulation 2005: 23.900. {www.vaf-fd.dk}

National street distributed free newspapers
metroXpress [Copenhagen]. Founded 2001. 

Published five days a week. Daily distribution 2005: 232.800. {www.metroxpress.dk}
Urban [Copenhagen]. Founded 2001. 

Published five days a week. Daily distribution 2005: 222.800. {www.urbanavis.dk}
Household distributed free newspapers
24timer [Copenhagen]. Founded 2006. 

Published five days a week. (No audited circulation figures.) {www.24timer.dk}
dato [Copenhagen]. Founded 2006. 

Published five days a week. (No audited circulation figures.) {www.dato.dk}
Nyhedsavisen [Copenhagen]. Founded 2006. 

Published six days a week. (No audited circulation figures.) {www.avisen.dk}
Source: Danish Audit Bureau of Circulations.



The number of district weeklies
increased until the mid 1970s and then
declined somewhat. The total circulation
has, however, continued to increase, i.e.
the average circulation is now greater. An
important factor is that most district
weeklies now have a monopoly within at
least part of their area and therefore are in
a stronger financial position. Approx. 2/3
of all district weeklies are owned by news-
papers and these account for just over 3/4
of the total circulation.

The district weekly household coverage
is close to 100% – several households
receive more than one a week – and they are
read by 80-90% of the adult population.

Weekly Magazines

The light weekly magazines fall into two
groups: family or women’s magazines and
illustrated weeklies. The content of family
and women’s magazines is dominated by
fashion, home and life style coverage and
light reading such as serialised novels and
short stories.

The illustrated weeklies mainly contain

news from the film, television and enter-
tainment world, much of it celebrity gossip. 

More broadly, the magazine press also
includes a considerable number of month-
ly and quarterly publications, often of a
fairly specialised nature, some of them
bordering on actual professional journals.
This group has experienced considerable
growth in recent years.

Specialist Journals

Specialist journals and the related mem-
bership bulletins, periodicals, etc. consti-
tute a numerically large magazine type,
which is difficult to delimit, but has two
shared characteristics: they deal with spe-
cialised subjects and each is very precisely
targeted towards a particular readership.

Radio

Radio broadcasting began on an amateur
basis around 1920, but already in 1923
three large Copenhagen newspapers began
to broadcast news. In 1925, the Danish
Broadcasting Corporation (Statsradiofonien,
in 1959 renamed Danmarks Radio, DR)

was established as an exclusively license fee
funded institution with state monopoly. At
the same time, the competing radio news
programmes were replaced by a single radio
news service, Pressens Radioavis, which until
1965 was edited by the Danish newspa-
pers. In 1951, DR introduced a second
channel and in 1963 a third. Today, the
structure is that Programme 1 (P1) offers a
broad range of mainly informative and cul-
tural program-mes, Programme 2 (P2mu-
sik) mainly broadcasts classical music,
while Programme 3 (P3) is a music and
news channel catering primarily to
younger listeners. Programme 4 (P4) –
established as part of P2 in 1992 and
independent from 2001 - mainly broad-
casts entertainment and regional news.

Since 1983, a considerable number of
local radio stations have broadcast pro-
grammes of a largely local or specialised
nature. These were originally financed by
voluntary contributions from organisa-
tions, etc., but from 1988 sometimes also
by advertising. In addition, the commer-
cial Radio 2 has broadcast nationally since

6

Børge Outze (1912-80) was head of the leading
illegal news agency Information during the
German Occupation. From 1945, he continued it
as a newspaper independent of political or other
interests.

Laust Jensen (1914-96) had had a long career as
a journalist and editor when he became Editor in
Chief and Director of Jyllands-Posten in 1976.
During the following eight years, he transformed
it from a regional newspaper into the largest
national morning newspaper in Denmark.

Major national morning newspapers (3)

Smaller national morning newspapers (3)

Tabloids (2)

Major regional newspapers (4)

Other local newspapers (17)

Total circulation (1,000s) 1,280

Source: Danish Audit Bureau of Circulations.

Circulation
Distribution for the main 
newspaper types in 2005 (percentage)

9%

16%

26%

17%

32%

Ph
ot

o:
 P

re
ss

eh
us

et
 P

.S
ch

ön
. K

O
B

Ph
ot

o:
 K

O
B



1997. In 2003, Sky Radio bought the
licence to a national fifth FM channel, but
this closed again in 2005. In 2006, the
channel was bought by TV 2 and it started
broadcasting in February 2007 as TV 2
Radio. Also in 2003, a sixth FM channel,
covering Zealand, Funen and Eastern
Jutland, was bought by Radio 100FM
(owned by the Dutch Talpa Radio). It
broadcasts music and news and has recent-
ly become nationally available on the digi-
tal network.

Since 2002, digital broadcasts have
been launched as DAB services. Most of
these channels are owned by DR, but oth-
ers are used by the commercial stations.
Most of them are specialist channels.

Television

DR began television transmissions in 1951
and in 1953 added news programmes,
replaced in 1965 by regular television
news. This state monopoly was broken on
1 October 1988, when TV 2, a television
station partly financed by advertising,
began transmissions as a national channel

combined with eight regions. Both sta-
tions are subject to public service obliga-
tions with regard to news coverage, educa-
tional programmes, etc. DR added a sec-
ond channel in 1996, as did TV 2 in
2000, followed by two further specialised
TV 2 channels in 2004-05. In December
2006, TV 2 launched a 24 hour news
channel (TV 2 News). In 2002, it was
decided to prepare for the privatisation of
TV 2, although it will continue to have
public service obligations. This decision
has not yet been implemented.

The commercial stations are not sub-
ject to any such public service obligations
and for the sake of ratings and associated
advertising revenue primarily focus on
entertainment. The first station of this
kind was the London-based TV 3, which
has broadcast via satellite since 1 January
1988. It has since been supplemented by
TV3+, which is owned by Modern Times
Group and operated through Viasat.

Local television trials began in 1983,
initially without permission to broadcast
advertising and with a ban on networking

between local stations. Advertising was per-
mitted in 1988 and networking in 1997,
whereupon TvDanmark began broadcast-
ing from April 1997 with eight regions
(subsequently three). Programming focuses
on entertainment and news is regional.
Since 2000, TvDanmark has had two
channels (now: Kanal 4 and Kanal 5).
These channels are owned by Scandinavian
Broadcasting System.

In 2005, an average Danish viewer
watched television for 2 hours and 33 min-
utes a day. The two DR channels account-
ed for 33%, the four TV 2 channels for
40%, TV 3 for 9% and Kanal 4 + Kanal 5
for 6% (totalling 88%), while other chan-
nels combined accounted for 12%. 

Internet

The internet is widespread both in com-
panies and private homes, e.g. 82% of all
companies and virtually all media compa-
nies had their own website in 2005. 

In 1997, 16% of all households had
internet access, increasing to 36% in 1999
and 73% in 2005. An steadily increasing

7

Victor Andreasen (1920-2000) was Editor in
Chief of Ekstra Bladet in 1963-67 and again 
in 1971-76. He very successfully gave it an
aggressively socially critical profile while at 
the same time retaining its popular and sensa-
tional style.

Henning Fonsmark (1926-2006) in 1971 trans-
formed Berlingske Tidende’s evening edition into
a political-cultural weekly newspaper. He was edi-
tor of Berlingske Tidende 1976-82 and then editor
of  Børsen. His socio-analytical books gave him
the status of conservative chief ideologist.

Sten Bostrup (1939-2006) worked for the Danish

Broadcasting Corporation television news for
more than thirty years from 1967. As a result of
his cultivated appearance, precision, trustwor-
thiness and understated wit, he became
Denmark’s “Mr News”.

Ph
ot

o:
 N

or
di

sk
 P

re
ss

ef
ot

o.
 V

it
tu

s 
N

ie
ls

en
. K

O
B

Ph
ot

o:
 Ja

ko
b 

B
os

er
up

. S
ca

np
ix

Ph
ot

o:
 S

ca
np

ix



proportion of these have broadband or
other permanent connections.

About half the time an average user
spends on the internet is used to read
newspapers and news generally. The DR
and TV 2 websites have particularly large
visitor numbers, but the major newspa-
pers’ websites also have many visitors. 

Ritzau

The principal supplier of national and
international news to all Danish news
media is Ritzaus Bureau. The agency
receives material from several foreign agen-
cies, notably Reuters, and itself dissemi-
nates Danish news abroad. 86% of its
material is news and some 11% general
information. The agency was established
in 1866 and has been owned by the
Danish press since 1947. 

The Advertising Market

Advertising expenditure has increased rap-
idly since the economic boom of the
1960s. The printed press accounted for
more than half in the 1960s, but its share
has since declined. This is partly due to
the market shares taken by the electronic
media, radio and television, but also to
the advance of other, non-mass media
advertising methods, notably printed mat-
ter.

Jette Drachmann Søllinge
Media Researcher, mag.art.

8

Mass Media

Factsheet Denmark. Published by the Ministry of Foreign Affairs
of Denmark.
Address: Asiatisk Plads 2, DK-1448 Copenhagen K, Denmark.
Telephone: (+45) 3392 0000. Telefax: (+45) 3254 0533.
E-mail: um@um.dk. Website: www.um.dk.
Editor: Flemming Axmark.

Translation: Siri Fischer Hansen. 
Design: Ole Jensem - ojdesign.
Reproduction of the text, with or without  
acknowledgement, is permitted.
Published January 2007.
ISBN 978-87-7667-672-8

Advertising
Key figures for advertising expenditure
2004 (per cent) 

Newspapers  
Magazines, specialist journals
Local weeklies  
Radio 
Television  
Cinemas 
Printed matter  
Other  

Total advertising expenditure DKK 25,049m 

Source: Statistics Denmark.

26.3%

11.4%

8.5%

8.6%

8.5%

4.9%

0,8%

31%

Further information
Denmark’s official website
www.denmark.dk

Statistics Denmark
www.dst.dk

MedieStatistikBanken 
(Media Statistics Bank)  
mediesekretariatet.statistikbank.dk

Internationalt Presse Center 
(International Press Centre) 
Vestergade 2 
DK-1456 Copenhagen K 
Tel. (+45) 3313 1615
www.umipc.dk 
ipc@umipc.dk

Danske Dagblades Forening 
(The Danish Newspaper Publishers’
Association)
Pressens Hus 
Skindergade 7 
DK-1159 Copenhagen K 
Tel. (+45) 3397 4000 
www.pressenshus.dk 
ddf@danskedagblade.dk

Danske Mediers Forum 
(Danish Media Forum) 
Secretariat: Pressens Hus 
Skindergade 7 
DK-1159 Copenhagen K 
Tel. (+45) 3397 4000 
www.medierne.dk 
medierne@medierne.dk

Ritzaus Bureau 
(Ritzau News Agency) 
Store Kongensgade 14 
DK-1264 Copenhagen K 
Tel. (+45) 3330 0000 
www.ritzau.dk 
ritzau@ritzau.dk

DR 
Danmarks Radio 
(Danish Broadcasting Corporation) 
DR Byen 
Emil Holms Kanal 20 
DK-0999 Copenhagen C 
Tel. (+45) 3520 3040 
www.dr.dk 
dr@dr.dk

TV 2 
Rugaardsvej 25 
DK-5100 Odense C 
Tel. (+45) 6591 9191 
www.tv2.dk 
tv2@tv2.dk


