GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

NOS trakteert Beatrix op extra applaus

beaappl.pngFeit: de aanslag in Apeldoorn heeft de populariteit van het koninklijk huis een aangename impuls gegeven. Iedereen vindt Beatrix opeens moedig, oprecht en strijdvaardig tegenover 'gevaarlijke gekken'. Ook hebben we afgelopen week voor het eerst wat echte emoties van de familie kunnen waarnemen en toegegeven: dat had ook wel wat. Kortom, Bea is 100% oké bevonden, iets dat een jaar geleden nog wel anders was. Ook bij de NOS zijn ze van de ene op de andere dag monarchistischer dan ooit. Neem nou dat applaus dat Bea maandag kreeg op de Dam, tijdens de toespraak van Cohen. Inderdaad, een schitterend signaal, killing voor het Republikeins Genootschap. Maarrr voor de NOS nog niet genoeg. De handjes gingen namelijk maar 14 seconden op elkaar, en dat vond de staatsomroep toch wat karig. Kom op mensen, de vorstin heeft net een aanslag overleefd! En dus presenteerde men in het 20:00 Uur Journaal een extralang applaus van maarliefst 22 volle seconden. Check die montage dan! Gewoon even knipperdeknip en plakkerdeplak doen en klaar. Alstublieft Beatrix! Van de NOS, voor u.

Reaguursels

Applaudiseren voor de koningin, stelletje malloten, wat hebben de Oranjes ooit voor ons gedaan?

Blague | 06-05-09 | 11:06

Waarom omroepbestel? Daarom omroepbestel!

KaiserSoza | 06-05-09 | 11:06

Dat gaat het helemaal worden in 2009; media manipulatie ala Fox News...

MANK | 06-05-09 | 11:07

Hebben ze geleerd, na jaren desinformatie verspreiden.

Zo jammer! | 06-05-09 | 11:08

@Blague | 06-05-09 | 11:06

En wat zou een president dan wel voor je doen?

KaiserSoza | 06-05-09 | 11:08

ok, nog 1 keer dan, leve de republiek, leve de republiek, leve de republiek, hoera, hoera, hoera, *applaudiseert 23 seconden*

neemjemoederindemali | 06-05-09 | 11:09

Ik vind dit echt overdreven allemaal!
Heb respect voor Beatrix, maar dit gaat wel erg ver.
Straks gaat ze nog naast haar schoenen lopen.

mischa1991 | 06-05-09 | 11:10

Dat noemen ze onafhankelijk

Dolle Dries | 06-05-09 | 11:10

CNN is er groot mee geworden...

TisWa | 06-05-09 | 11:10

Gevaarlijke ontwikkelingen, mind control by NOS

Stroopdoos | 06-05-09 | 11:10

"de NOS monarchistischer dan ooit"
Absoluut onmogelijk.

drijflijk | 06-05-09 | 11:11

pppfff ze hadden die bus moeten stoppen en moeten helpen. Dat was ECHT goede propaganda geweest.


Spindokter nodig? ;)

ConfuZor | 06-05-09 | 11:11

Ik kan mij voorstellen dat je na een aanslag op jouw en je familie, wat minder genegen bent om in het openbaar met grote mensenmassa's te verschijnen.
Ze wordt dan ook ondersteund daar een aantal crack-commando-groups natuurlijk. Dat praat wat makkelijker.

ramses snaptnie | 06-05-09 | 11:11

Nog net geen staande ovulatie van Freriks

Timski | 06-05-09 | 11:11

Een kinderhand is gauw gevuld.

Superior Bastard | 06-05-09 | 11:11

hm lol who cares! Bea op super yacht! www.youtube.com... NOT

Bill_Gates | 06-05-09 | 11:12

De monarchisten zitten overal. Een kwaadaardig gezwel op de samenleving.

Zieke Hond | 06-05-09 | 11:12

Russische toestanden! Cheert! Doe er wat aan!

kolonel klootoog | 06-05-09 | 11:13

Meneer Kaktus zegt: applaus voor je ....???

F. von Zeikhoven | 06-05-09 | 11:13

Hou toch op over die aanslag op Bea. Was gewoon een gek die zelfmoord wilde plegen en graag zoveel mogelijk mensen daarin mee wilde nemen. In de VS dagelijkse kost

Don Sputare | 06-05-09 | 11:13

De NOS doet niet eens mee. De sufferds staan zonder historisch besef midden in Amsterdam te toeteren terwijl Den Haag het centrum van de bezettende macht was waar alles gebeurde. Dat heeft RTL4 - zoals zo vaak - beter begrepen en die waren dan ook op de plaats die er op 4 mei wel toe doet: de Waalsdorpervlakte. Nieuws moet je niet overlaten aan ambtenaren, daar heb je journalisten - met opleiding - voor nodig.

dubber | 06-05-09 | 11:14

Wat een opluchting jongens dat de koninklijke familie deze aanslag overleefd heeft en er alleen een paar peasants om het leven zijn gekomen.

pff dit kan niet eens als een aanslag op hun gekwalificeerd worden want een kind kan op zijn vingers natellen dat een Swift niet opgewassen is tegen een bus.

schertsfiguur | 06-05-09 | 11:15

Blague | 06-05-09 | 11:06
Pecunia binnenharken tijdens handelsmissies? Enige saamhorigheid tot stand brengen in dit land? Met Koninginnedag het grootste feest van NL introduceren? Zorgdragen voor Holland-promotie? Smokkelaars uit buitenlandse gevangenissen halen? Ehm, dat laatste wapenfeit mag ze achterwege laten. Maarrr, Blague, de vraag is eigenlijk: what have YOU done for us lately?

Abe Froman | 06-05-09 | 11:15

Manipuleren is ook een vak, je hoort gewoon zo rond de 20 seconden dat het applaus opnieuw wordt ingezet. Een kroket die je in de frituur gooit maakt ook zo'n geluid.

JosVerbeek | 06-05-09 | 11:16

Dat is nog niks. Wij monteerden vroeger minuten lang geklap en geschreeuw van Kiss Alive II onder onze, uiterst klungelige, oefenruimte opnamen. En dat ging toen nog gewoon met twee cassetterecorders. Niks MP3's en niks CuBase.

Bigi Bana Boy | 06-05-09 | 11:17

Ga es bier halen!!!!!

Prins Analia | 06-05-09 | 11:17

+ veel voor Hare Majesteits Tollende Artsen.

*Koopt aandelen KPN en kotst een paar emmers vol*


zovoklets | 06-05-09 | 11:17

Had ze dat extra applaus nodig dan ? aandachts(vul iets naar keuze in)

Mr aarsch | 06-05-09 | 11:17

@Abe Froman; Ik parasiteer niet op de rest van de Nederlanders. Ik doe geen graai in je portomonee; ergo ik ben je niets schuldig.

Blague | 06-05-09 | 11:18

Is dit dan in principe dezelfde techniek als het verlengen van cumshots in een pornofilm?
Natuurlijk niet in combinatie met onze vorstin,want dan zit die hoed vol.

R.B.Scott | 06-05-09 | 11:18

Ik ben een rabbiaat monarchist, maar de boel belazeren dat kan dus niet NOS !

Marcus Porcius Cato | 06-05-09 | 11:18

Ik ben vóór extra klappen voor de Oranjes. Goed hard graag!

Pastor Sippenhaft | 06-05-09 | 11:19

LOL @ Bigi.

kolonel klootoog | 06-05-09 | 11:19

KaiserSoza | 06-05-09 | 11:08

Met zoveel support en spinning voor een President zou jij vragen wat een monarchie voor je zou doen.

zovoklets | 06-05-09 | 11:19

Hoe zou ik moeten horen dat er geknipt en geplakt is in het geluid?
Het klinkt vrij echt, maar dat zegt natuurlijk niets.

Fleauxe | 06-05-09 | 11:20

Dat heet de extended version. In de jaren 90 kon je geen single uitbrengen zonder een extended version. Hoort er gewoon bij.

niet voor de hond | 06-05-09 | 11:20

@ Blague | 06-05-09 | 11:18
Mooi! En nu iets wat je WEL doet! Bea levert dit land overigens veel meer op dan ze kost. True story.

Abe Froman | 06-05-09 | 11:21

Ach, ik zeg altijd maar: Het ergste moet nog komen!

Biep | 06-05-09 | 11:21

Hoe het eea te rijmen valt met het vermeende linkse (en dus in principe niet al te monarchistische) karakter van de NOS is mij niet geheel duidelijk, maar laat je daar vooral niet door tegenhouden Mutsaers.

Bigi Bana Boy | 06-05-09 | 11:21

Applaus voor de koningin? Moet toch niet gekker worden. Ik vraag me echt af wat die mensen dachten toen ze daar stonden te klappen, kan nooit veel geweest zijn.

T61 | 06-05-09 | 11:22

Toch merkwaardig... ik had altijd het idee dat de nos vergeven was van vuige republikeinen die niets met het koningshuis te maken wilde hebben.

Karel Kruizenruiker | 06-05-09 | 11:22

Breaking News:De Koningin wordt zelf een hype...Sonja Bakker-hype is voorbij;er is nu behoefte aan een nieuwe hype...en hoe is het gekomen?...De Koningin is alleen maar geschrokken en krijgt bijna alle aandacht van publiek ,media en politiek en de nabestaanden van de werkelijke slachtoffers?....wat bloemetjes en een herdenkingsbijeenkomst..daar moeten ze het maar mee doen en zoeken het verder zelf maar uit.

pielewaaier | 06-05-09 | 11:22

De staatstelevisie hoaxt er dus weer flink op los.

dodehoekspiegel | 06-05-09 | 11:23

@Bigi Bana Boy | 06-05-09 | 11:21: Volgens mij schrijft 'ie ook;
"Ook bij de NOS zijn ze van de ene op de andere dag monarchistischer dan ooit."
Of lees ik dat nou verkeerd?

Fleauxe | 06-05-09 | 11:23

Abe Froman | 06-05-09 | 11:15


jaja, drink er nog 1 malloot, alleen linkse idioten of gristenen lullen zo dom, alsof een president dat niet zou kunnen. Jij denkt echt dat die waterboer iets kan, behalve vrachten belastingpoet erdoor jagen? En trix is zelfde verhaal. Ok, koninginnedag afschaffen, kunnen we wel een ander feestje voor bedenken, hoe eerder die oranje kliek weg is hoe beter.

neemjemoederindemali | 06-05-09 | 11:23

Marketing- / PR- / Reclameteams van McOranje draaien overuren.

Alquin | 06-05-09 | 11:24

En Geenstijl geeft hierbij nog meer klapperdeklap. AUB mevrouw Bea.

xzaz2 | 06-05-09 | 11:25

Fleauxe | 06-05-09 | 11:20
Luister nog eens goed, rond de 20 seconden hoor je het afzwakken en daarna weer aanzwellen, er zit een hele korte 'hik' tussen.

JosVerbeek | 06-05-09 | 11:25

@R.B.Scott | 06-05-09 | 11:18
U bent een kenner van het genre?

niet voor de hond | 06-05-09 | 11:25

Ach, die complete waanzin van het collectief rouwen, het applaus als laatste groet of als troostsignaal. Dat compulsieve ondertekenen van condoleanceregisters. Het is één grote ego-manie.

Nog één keertje voor de liefhebbers: Het ergste moet nog komen...

Biep | 06-05-09 | 11:25

Iets met spijkers en laag water.

baca | 06-05-09 | 11:27

was ook heel spontaan, na eerst een stilte. De applausbordjes en de opzwepers van liveshows ontbraken nog...

Brakke Obama | 06-05-09 | 11:27

JosVerbeek | 06-05-09 | 11:25

Even een omgekeerd glas tegen je speakertjes aanzetten en je adem inhouden, succes verzekerd!

Biep | 06-05-09 | 11:27

Heel erg OT maar ik wil het toch graag even weten .
wat wordt er bedoelt met '' Dunkt mij '' ?

geenstijlsteengeil | 06-05-09 | 11:27

En ik vind dat Trix nog veel langer applaus verdiend had. Dus doe's effe snel bij plakken ja!

ShakeTA | 06-05-09 | 11:28

Ach kom zeg. Alsof Rut en de zijne nooit wat beeld manipuleren? Laat ze Bea toch eens wat extra's geven. Geen problemen mee.

Moriaantje | 06-05-09 | 11:28

@ Biep | 06-05-09 | 11:25

"Het ergste moet nog komen…"

Hoezo? Je bent ontslagen en je komt net terug van de Suzuki dealer?

Of ben jij zo'n fervente islamwatcher die overal onheil ziet? Of het debiele broertje van Vlunk?

kolonel klootoog | 06-05-09 | 11:29

soms zou je er bijna aan gaan twijfelen of de NOS nou wel echt 100% objectief is

Fragony | 06-05-09 | 11:29

Fleauxe | 06-05-09 | 11:23
Je hebt gelijk. Ik ben vandaag weer voor het eerst aan het "werk" en ben bovendien verkouden. Dat helpt niet erg. Mea Culpa en excuses @ Mutsaers

Bigi Bana Boy | 06-05-09 | 11:29

Wat een tokkies in dit land zeg.
Wie geeft er een moer om het koningshuis?
Bilderberg asskissers die op foute wijze hun fortuin hebben vergaard.
Meteen opsluiten die lui.

Phobophrysk | 06-05-09 | 11:29

Biep | 06-05-09 | 11:27
Leuk bedacht.
*poging doet om glas tussen oor en koptelefoon te krijgen*

JosVerbeek | 06-05-09 | 11:30

neemjemoederindemali | 06-05-09 | 11:23
Het zit je kennelijk erg hoog, maar dat lijkt me geen reden om meteen te gaan schelden. Hoe dan ook, ik denk inderdaad dat een president minder slagvaardig zal zijn op genoemde terreinen. Nogmaals, Beatrix levert veel meer op dan ze ons kost. Lees anders eens een boek of krant.

Abe Froman | 06-05-09 | 11:30

btw, zie nu pas dat GS een nieuwe domeinnaam heeft aangeschaft? hoe mooi.. ;-)
www.kudtkrant.nl...

markuitarnhem | 06-05-09 | 11:30

Onschuldige burgers zijn dood en Beatrix oogst een applaus omdat zij het heeft overleefd. Een applaus voor de burgers, die allemaal voor eigen rekening en risico naar Beatrix kwamen kijken om haar toe te zingen, en niet werden aangereden, is ook op z'n plaats.

juriste | 06-05-09 | 11:31

kolonel klootoog | 06-05-09 | 11:29

Oeps...kalm kalm.
Ik bedoelde het ironisch, zal er de volgende keer [ ;) ] bijzetten.
Laat je niet gekmaken hé! xx

Biep | 06-05-09 | 11:31

JosVerbeek | 06-05-09 | 11:30

Ik ben nog altijd zielsgelukkig met het visualiserend vermogen dat God mij geschonken heeft bij geboorte....:)

Amen.

Biep | 06-05-09 | 11:33

@JosVerbeek | 06-05-09 | 11:25: Dank je, heb het nog eens beluisterd en het inderdaad gehoord. Schandelijk! Wat wordt de volgende stap? Marsmuziek onder de uitspraken van Wilders?
@Bigi Bana Boy | 06-05-09 | 11:29: Tranquila Bigi, het was maar een vraagje. Succes met je werk en je gezondheid. Voor jou is het beste nog niet goed genoeg, je weet toch Bigi. ;

Fleauxe | 06-05-09 | 11:34

@kolonel klootoog | 06-05-09 | 11:29
Haha, soms moeten dingen gewoon bij het oude blijven.

Lying Dutchman | 06-05-09 | 11:34

Tja, monteren of je wordt eruit geflikkerd.

Andersom dag | 06-05-09 | 11:34

Heb net een suzuki swift van de weg gereden, de bestuurder verzuipt nu in het kanaal. Alles automobilisten stapten uit en gaven me een staande ovatie!

Brakke Obama | 06-05-09 | 11:34

Ik stond er zelf tussen, en het applaus duurde wel even. Heb het niet geteld, maar 14 seconden lijkt me toch iets te kort.
Trouwens, klappen om Cohen even stil te krijgen... ideaal!

Phoib | 06-05-09 | 11:35

juriste | 06-05-09 | 11:31
Om mensen die Bea kwamen toezingen en bekijken nou onschuldig te noemen gaat me te ver. Het juiste woord is ontoerekeninsvatbaar.

T61 | 06-05-09 | 11:35

met een g dus

T61 | 06-05-09 | 11:36

Belachelijk dat op een dag van herdenking, dan toch weer de nadruk gelegd moet worden op het koningshuis en de koningin. Wordt deze "zogenaamde" aanslag niet een beetje overdreven?

Clubkut | 06-05-09 | 11:36

Sterk argument Froman. De functie van een staatshoofd zou niet geld binnenharken moeten zijn. Maar met de Oranjes aan het hoofd kan je dat wel verwachten.

Blague | 06-05-09 | 11:36

Wat een staatstelevisie... Powned, kom er maar in!

Trumple | 06-05-09 | 11:36

De NOS kan niet genoeg krijgen van het Oranje circus. Ze schamen zich niet om berichtgeving te prolongeren met boodschappen als : ' Er wordt koffie uitgedeeld bij de rij wachtenden.
Gisteren weer die rare bootscene NA het concert.
'We'll meet again' klinkt (Hallo Bea dat is muziek die iets met de oorlog van doen heeft.)
Het bootje vaart langzaam weg en mensen staan als achterlijken te zwaaien.
Wie dat toch heeft bedacht.....

Einde van de Domheid | 06-05-09 | 11:37

wat een bullshit!! laat gewoon zien hoe het in elkaar zit! Geenstijl.. thnx voor deze constatering.

svankolck | 06-05-09 | 11:37

kolonel klootoog | 06-05-09 | 11:29

Ik las je comment nog eens even en tsjonge jonge ; jij zit er wel heel erg naast.
1) ik werk niet
2) ik heb geen rijbewijs
3) ik watch geen islam, lijkt me héél eng.
4) ik ben het zusje van mijn overleden debiele broertje, die overigens geen 'Vlunk' heette (?)

Biep | 06-05-09 | 11:38

Respect voor Bea. Die kneusjes die hierboven stoer crap zitten te janken hebben zelf nog niet veel meer gepresteerd in dit leven dan van brood stront maken.

Basje1738 | 06-05-09 | 11:39

@Brakke Obama | 06-05-09 | 11:34
Jeeezus, wat een G E W E L D I G E grap. Waar haal je het vandaan. Als je de volgende haalt, blijf daar maar dan.

Lying Dutchman | 06-05-09 | 11:39

de koningin had geklaagt dat er op de verjaardag van haar moeder te weinig geklapt werd!

Brakke Obama | 06-05-09 | 11:39

Hoeveel subsidie levert dat op voor de NOS

huppeltrutje | 06-05-09 | 11:40

geklaagD

Brakke Obama | 06-05-09 | 11:40

Ik kijk nooit naar het nieuws op de puuppl.. plublie... puukle.... publoeke omroep.

Boomschade | 06-05-09 | 11:40

Blague | 06-05-09 | 11:36
Volgens mij had ik meer argumenten. Ik heb van jou nog helemaal niets gehoord over de dingen die JIJ doet voor een beter Nederland. Talk to me, man!

Abe Froman | 06-05-09 | 11:40

Biep | 06-05-09 | 11:25
Stop scaring the crap outta me : )

Rammstein | 06-05-09 | 11:41

@ Biep | 06-05-09 | 11:38

Ik zat er niet naast. Ik deed namelijk geen aannames, ik stelde vragen. Maar goed, je moet wel een ontzettende doos zijn om dat _niet_ door te hebben.

*koelboxje pakt*

Tongen? Ze zijn vers van het mes.

kolonel klootoog | 06-05-09 | 11:41

Koningshuis en de linkse media/(politiek), ze houden elkaar aan de macht!
Mocht er ooit weer echt stront aan de knikker komen hier in Nederland, dan zijn zij weer als eerste pleite (net als tijdens WOII)
Tijdens het feesten, vreemdgaan, geld verspillen etc. etc. "steunen" ze ons dan vanuit hun veilige onderkomen in het buitenland via hun media, om vervolgens (als we zelf de knikker weer hebben gepolijst) weer terug te keren als de overwinnaar, waarna ze direct weer alle aandacht en macht opeisen!

TuuT | 06-05-09 | 11:41

Basje1738 | 06-05-09 | 11:39
Graag even een overzicht van de verdiensten van het koninklijk huis.

Superior Bastard | 06-05-09 | 11:41

@Brakke Obama | 06-05-09 | 11:39
Nu stoppen hoor Bassie.

Lying Dutchman | 06-05-09 | 11:42

@Basje1738
En jij bent in het leven zeker wel verder gekomen dan koekhappen? Dumbass. Wat heeft "Bea" dan zo goed gedaan? Je zit in een bus, je ziet een zogenaamde "aanslag" gebeuren en je rijdt verder. Nee, je hebt helemaal gelijk! Wat een heldendaad!

Ga ergens anders Bea haar hielen likken.

Clubkut | 06-05-09 | 11:44

Knutsel/frutsel werk in nieuws -1
Verder wel tof dat onze queeny zo boelkloedig reageert. Moet er toch niet aan denken dat mijn mogelijkheid tot jaarlijkse legale openbare dronkenschap wordt afgenomen door een dorpsgek en een queenwezel. Hieperdepiep met plaus voor Bea!

armageddonna | 06-05-09 | 11:44

De NOS en objectiviteit gaan niet samen. Nu zijn ze pro Oranje en manipuleren het applaus. Morgen komen er op het journaal weer zielige palestijnen in beeld om duidelijk te maken dat Israël een kankergezwel is dat van de aardbodem verdwijnen moet en krijgt obama weer een aureool om zijn hoofd aangemeten. De NOS is een socialistische propagandamachine die niet meer te redden is. Maargoed, Beatrix die op 30 april haar emotie toonde maakte dat zij in mijn beleving weer een vrouw van vlees en bloed werd. Ik had met haar te doen. Voor die tijd zag ik haar toch vooral als een harde tante die zeeeeer op etiquette gesteld is en die al haar privileges als voor vanzelfsprekend hield. Misschien wordt ze door dit alles een beetje zachter. Maar dat ik er nou monarchistischer op geworden ben... neu.

Jeremia | 06-05-09 | 11:44

Lying Dutchman | 06-05-09 | 11:42
is goed Adriaantje, moet gaan werken voor mijn geld...

Brakke Obama | 06-05-09 | 11:44

Gewoon, omdat het kan.

ordnungspolizei | 06-05-09 | 11:45

uh, boeie.
Geenstijl overdrijft ook wel. heel soms maar

egbert-jan | 06-05-09 | 11:46

Wel grappig om de mensen in het filmpje te zien stoppen met klappen , terwijl het geluid even hard doorgaat.

Wat mij veel meer stoorde was J.P. Balk-ellende , gister in z'n speech tijdens bevrijdingsdag. Zo van... laten we het koningshuis steunen in deze periode , nadat er een aanslag op hen is gepleegd.

1e vraag , waarom dit aanhalen op bevrijdingsdag ?
2e vraag, waarom niet een speech in de trent van : We leven in een (be)vrij(d) land, en we laten ons niet kisten door één gek.

3e vraag waarom wordt er überhaubt gesproken over een aanslag, weet Balkie meer dan wij omtrent het politie onderzoek. Had Karst een pistool bij zich? of een bom? Of enkel een swift... in dat geval liegt Balkenende. ( tenzij hij gelooft dat een swift opgewassen is tegen een oude stadsbus)

Mr.Marteen | 06-05-09 | 11:47

Wat een anti-monarchisten weer zeg, poeh he. Mensen die op het koningshuis spugen, die spugen morgen op de grondwet en goede zeden.
Duidelijk geen Telegraaf-lezers.

Fleauxe | 06-05-09 | 11:47

We worden al jaren gemanipuleerd door de staatsomroep anders krijgen ze geen interview meer. Aanslag deugt niet, oké! Maar dit gaat te ver. Er wordt alleen opgetreden voor de uitkering. Oranje houdt niet van ons.

Dr Lambiek | 06-05-09 | 11:47

@ clubkut
Jah, ze had op z'n minst d'r hoed kunnen afnemen.

armageddonna | 06-05-09 | 11:47

Je kunt nieuws verslaan, maar je kunt het ook maken. Gaat makkelijker.

wingload | 06-05-09 | 11:47

Noppie, boem! Laaiend

Kris-Smis | 06-05-09 | 11:47

Het sociaal gewenst, politiek correct manipuleren van informatie, oftewel liegen dat het gedrukt staat, zit er bij de NOS zo diep in dat je het er met een neutronenbom nog niet uit krijgt. Waarom zoekt Geen Stijl niet eens uit hoeveel Gooise NSB'ers er geronseld werden in de beginjaren van deze staatsomroep? En dan meteen maar hoe de NOS een target werd voor radicaal linkse bewegingen in de 70'er jaren. En dan ook hoeveel er werd gejat door het personeel en wie wie neukte om hogerop te komen etc. etc. etc. etc. enzovoorts.

BillyTheCad | 06-05-09 | 11:48

Jeremia | 06-05-09 | 11:44
Wat is er op 30 april dan veranderd? Beatrix die een toespraak gaf over tragische gebeurtenis? Dit is volgens mij niet echt uitzonderlijk.

T61 | 06-05-09 | 11:48

Ik ben het er mee eens mits het applaus acht seconden wordt ingekort bij een geslaagde "aanslag" op Bea.

magirus | 06-05-09 | 11:48

"aangename impuls"?????? Doe ff normaal zeg! Hoe sneller we van het gedrocht dat monarchie heet af zijn, hoe beter. Laten we persoonlijk "leed" van Beatrix niet verwarren met een rechtvaardigng van erfopvolging...

synchronicity | 06-05-09 | 11:49

"Was recorded on videotape in front of a live studio audience"
En met JPB als dirigent gaat het lekker hoor. net weer het startschot voor Bevrijdingsdag gehad... Doet me denken aan de CJV: Christelijke Jongemannen Vereniging. We wensen jullie een fijn feest toe en denk eraan geen lawaai maken en vóór 11 's avonds thuis jongens en meisjes.
Het wordt steeds mooier in Nederland dankzij de georchestreerde staatstelevisiebeelden. Live op de naald was een uitglijder die voortaan ten koste van alles voorkomen moet worden, cq witgepleisterde graven voor wie niet weet wat dat zijn: kijk even bij ene Matteus 23 1-39 in het boek dat kuch JPB altijd op zijn nachtkastje heeft liggen.

The Prisoner | 06-05-09 | 11:49

Ook de NOS heeft maar 1 doel: Geld.
Net als SBS6 zoveel mogelijk kijkers trekken, dat is het uitgangspunt van de programmamakers en dus ook de opdracht voor de journaal redactie.
Geld, geld, geld, meer, meer, meer.
Heeft niks met sympathie voor Beatrix te maken, maar met uitmelken van
spontaan bedoelde emoties.

editorxx | 06-05-09 | 11:49

Ik blijf erbij.. het was een aanslag op de Naald!

armageddonna | 06-05-09 | 11:49

kolonel klootoog | 06-05-09 | 11:41

't waren geen vraagstellingen maar veronderstellingen.

Tongen, nee dank u. Niet te vreten.

Biep | 06-05-09 | 11:50

T61 | 06-05-09 | 11:48
Op zich is het niet uitzonderlijk dat de majesteit zich tot het volk richt, maar normaal gesproken spreekt Trix het volk afstandelijk met een flinke aardappel in haar keel toe. Nu toonde ze emotie. Dat heb ik bij haar nog nooit gezien.

Jeremia | 06-05-09 | 11:51

1) Trix is cool, maar een monarchie hoort in geschiedenis- en sprookjesboeken thuis.
2) Met een Suzuki Swift tegen een bus aan proberen te rijden is een zelfmoordpoging, geen aanslag.
3) Een langzaam rijdende bus missen is een epic FAIL!!!!!!
4) Onschuldige mensen doodrijden / in gevaar brengen omdat je het zelf niet meer ziet zitten is te walgelijk voor woorden.
5) De NOS is niet vies van beeldmanipulatie en gekleurde berichtgeving, goed dat dit weer eens wordt aangetoond, de NOS maakt immers programmas met publieke middelen.

Fimbulvetr | 06-05-09 | 11:52

Knippen en plakken, gewoon omdat het kan...

60CX | 06-05-09 | 11:52

Wat schokkend! Iedereen weet toch dat de helft van wat er in de krant staat en op televesie komt niet klopt, niet geheel klopt, is aangedikt, beetje opgeleukt e.d.

Capt. Iglo | 06-05-09 | 11:52

Wat een anti-monarchisten weer zeg
Fleauxe | 06-05-09 | 11:47

Volgens mij zijn de meeste niet anti-monarchist, maar wel tegen DIT koningshuis. Nederland is toe aan een nieuwe familie, die niet zo faut en lui is als de Oranges.
Wat dacht je van een koninklijke X-factor?

Pastor Sippenhaft | 06-05-09 | 11:54

Poging tot humor:

Het is wachten op de reconstructie van de rit van de Swift die in een paar minuten 6 mensen doodrijdt. Onverantwoord hard ging dat en dat moeten we de mensen in het land niet laten zien,. De waarheid is een beetje onaagenaan en goed gebruik is dat je dat dan verdraait.

Dus met 30 km per uur, mensen moet je niet op verkeerde ideeen brengen, duurt die rit straks minstens een kwartier.

Kijken of de knip- en plakafdeling van de PO dat geluidstechnisch recht kan breien.

NoMinister | 06-05-09 | 11:54

En wanneer wordt het woord 'aanslag', Suzuki Swift tegen bus FAIL, eens vervangen door 'wanhoopsdaad'...?

60CX | 06-05-09 | 11:54

prachtig !
nu weer even genoeg koningshuis gezeik en gehuil voor de komende 15 jaar gehad.
zichzelf op heffen (wat mijn voorkeur heeft) doen ze toch niet dus lijkt me nu een media stilte van vele jaren gewenst imho.

QB (ja die.....) | 06-05-09 | 11:55

tot voor kort ging 4 mei over het herdenken van de oorlogslachtoffers, en 5 mei ging over het vieren van de vrijheid. als ik zo de laatste paar dagen de media volg, gaat het alleen over applaus voor bea, het respect voor de gevallenen en de vrijheid is naar het 2e plan verhuisd.

honkslag | 06-05-09 | 11:56

Klappen is voor voetbalsupporters en tokkies tijdens begrafenissen. Zulks een arbeideristische lofuiting. Ons soort mensen roepen 1x luid: Hulde! of Chapeau! en drinken dan een koperkleurig in de hand gewarmd glas Chateau du Busca Hors D'Age Armagnac Tenareze. Maar daar blijft het dan ook bij.

tipo | 06-05-09 | 11:56

@Pastor Sippenhaft | 06-05-09 | 11:54: Dat mag, maar ook die familie zal wel iets op haar kerfstok hebben. Net als iedereen op deze wereld.

Fleauxe | 06-05-09 | 11:56

Pastor Sippenhaft | 06-05-09 | 11:54
Top plan, als we dan wel elke 4 jaar een nieuwe familie mogen kiezen.

T61 | 06-05-09 | 11:56

Fleauxe | 06-05-09 | 11:47

Zeg, die Telegraaf van je. Lees ik ook maar ik krijg echt enorme jeuk van dat enorme pro-Koningshuis gedoe op elke voorpagina van de afgelopen week zo ongeveer.

Begin zowaar een greintje ergernis te voelen bij mijn favo oud papierbode. Vanochtend voor het eerst. Dat dan weer wel.

NoMinister | 06-05-09 | 11:57

Zelfs zo'n item wordt dus nog gemanipuleerd door de NOS. Volstrekt onbetrouwbaar medium.

daytonaT595 | 06-05-09 | 11:57

Valt allemaal in de categorie klapvee, ergo; krijgen gewoon betaald om te klappen.

Fluffy Bunny | 06-05-09 | 11:58

tipo | 06-05-09 | 11:56

Ja, de evolutie maakt soms rare sprongen :)

Biep | 06-05-09 | 11:58

overigens duurt elk item bij de NOS langer dan gepland, zeker als Philip het probeert voor te lezen...

honkslag | 06-05-09 | 11:59

Toch wel erg cynisch dat er 6 doden vallen door een Swift en dat daar uberhaupt aandacht voor is tijdens de herdenking van de doden van de 2e wereldoorlog?

Of moet ik niet zeiken en gewoon lekker meedoen?

NoMinister | 06-05-09 | 11:59

@NoMinister | 06-05-09 | 11:57: Als je ziet hoezeer die mensen het volk in beroering weten te krijgen, dan begrijp je die koppen in de Telegraaf wel.
Alsof jij geen foto van Beatrix in de ontvangsthal hebt hangen?

Fleauxe | 06-05-09 | 11:59

@Mr.Marteen | 06-05-09 | 11:47
@NoMinister | 06-05-09 | 11:59

IDD!

honkslag | 06-05-09 | 12:00

Wie is die neuroot die tijd genoeg over heeft om de lengte van applaus-montages te meten?

-edit | 06-05-09 | 12:01

-edit | 06-05-09 | 12:01
Malle Pietje?

Biep | 06-05-09 | 12:01

@honkslag | 06-05-09 | 11:59
En weer bestond hij het om "Jewyork" te zeggen. Ongelooflijk.

The Prisoner | 06-05-09 | 12:02

de toespraak van cohen, was een enge toespraak.

ganzo | 06-05-09 | 12:02

Fleauxe | 06-05-09 | 11:59

Tsja, gun ze hun klantenbinding. Maar ik ben niet zo pro-Koningshuis, ik verdenk ze ervan dat ze links zijn namelijk. Verder mag iedereen met een kroon op een een mooi pak aan een feestje organiseren & ons land ceremonieel vertegenwoordigen. Dáár heb ik niet op tegen.

* Voelt hoon aanzwellen *

NoMinister | 06-05-09 | 12:02

Het beeld dat ik had van Beatrix mag dan wel veranderd zijn van een arrogant zelfverzekerd kreng in een breekbare adelijke oudere mevrouw, maar dat wil nog niet zeggen dat ik Oranje Boven begin te zingen. Dat deze zaak zo uitgemolken en opgeblazen wordt heeft te maken met het feit dat het establishment heel goed begrijpt dat het Nederlandse volk intern verscheurt is. Kijk maar naar de strijd die er woedt om de PVV. De Oranjes moeten het volk weer bij elkaar gaan brengen. Dat is het plan erachter.

Jeremia | 06-05-09 | 12:02

Ja wat de media zegt dient altijd met een korreltje zout genomen te worden. Als er in de krant een stukje staat over een onderwerp waar je zelf heel veel van af weet dan zul je vaak merken dat de journalist poep praat.

schertsfiguur | 06-05-09 | 12:03

@ NoMinister
Inhaken en meelallen! Zo hoort het bij ons 'sNeerlands kudtevolk.

- kijkt achterom of er al chovinisten komen aanjakkeren -

armageddonna | 06-05-09 | 12:03

Mr.Marteen | 06-05-09 | 11:47
Mee eens.
(Behalve laatste alinea.)

Einde van de Domheid | 06-05-09 | 12:03

ganzo | 06-05-09 | 12:02

Lekker meedoen! Het is feest want er is vrijheid! En Cohen is een aardige fatsoenlijke dappere wijze man.

En nu klappen, anders krijg je klappen!

NoMinister | 06-05-09 | 12:04

Einde van de Domheid | 06-05-09 | 12:03

Nog bedankt voor je wekomstwoord laatst. Ja, vrijheid he, je moet het weten te waarderen. Ik ben er weer, maar voor hoe lang?

NoMinister | 06-05-09 | 12:05

@NoMinister | 06-05-09 | 11:59
6 doden is nu eenmaal makkelijker te bevatten dan 6 miljoen doden. Bovendien waren die 6 doden op TV en die 6 miljoen niet.

tipo | 06-05-09 | 12:05

@NoMinister | 06-05-09 | 12:02: Mocht blijken dat ze linkse sympathieën hebben dan moeten ze natuurlijk plaatsmaken voor betere mensen. Dat kan niet en moet te allen tijden worden bestreden. Een monarchie, gedragen door nobele rechtse mensen kan niet worden geleid door een linkschmens.

Fleauxe | 06-05-09 | 12:06

Jeremia | 06-05-09 | 12:02
Klinkt aannemelijk, maar hoe moeten de Oranjes een volk bij elkaar brengen waarvan een groot gedeelte totaal geen interesse heeft voor 't koningshuis?

T61 | 06-05-09 | 12:07

Als je het beeld stil zet op 17 sec zie je nog net dijkshoorn het adres van de koningin aan iedereen uitdelen

st0mpie | 06-05-09 | 12:07

NOS is een publieke omroep, betaald door ons belastinggeld. Je gaat er vanuit dat het journaal objectief en betrouwbaar is. Dit kan echt niet.

vip33 | 06-05-09 | 12:08

Koningshuis.... ehm... ies koeltoer?

armageddonna | 06-05-09 | 12:08

"killing voor het Republikeins Genootschap"? constitutionele monarchie bedoeld men.

p33r | 06-05-09 | 12:09

tipo | 06-05-09 | 12:05

Ja, ik was ook onder de indruk. Maar ik dweep er niet zo mee. Mensen vinden het gewoon heeeeerlijk, er gebeurt eens wat en je kan er zonder problemen een mening over hebben. En ik schaam me weer dat ik dit wil opmerken. Ik word eigenlijk zo moe van die domoren en malloten. En onze bestuurders spelen er mateloos en vol verve op in, stelletje schoften. Voor veel van die gasten is de geschiedenis totaal irrelevant noch de toekomst, zij overleven met hun flexibele mentaliteit en normbesef, gepaard aan machtsdenken, toch wel. Wat er ook gebeurt.

NoMinister | 06-05-09 | 12:09

Fleauxe | 06-05-09 | 11:56
Tuurlijk is niemand perfect. Maar wellicht wordt de inzet wat groter. Nu is het een aangeboren ding en dat maakt lui en onverschillig.

T61 | 06-05-09 | 11:56
Nog beter, dat houdt de boel lekker scherp!

Pastor Sippenhaft | 06-05-09 | 12:09

Leeft ze nog dan?

Xist! | 06-05-09 | 12:09

ze had zeker een verzekering af moeten sluiten het was haar feestje als ik een feestje heb dan heb ik ook een PA verzekering om eventuele ongelukjes te kunnen betalen want het is mijn verantwoording.
verder heeft hebben hullie geld genoeg om de slachtoffers levenslang bij te staan
maar niets van dit alles een droefig gezicht trekken is zzzzooooo makkelijk daden wil ik maar die komen niet, nooit niet bah wat moet je met deze mensen

boost | 06-05-09 | 12:09

Fleauxe | 06-05-09 | 12:06

Zeg, schat, ga je moeder bedonderen! LOL.

NoMinister | 06-05-09 | 12:09

@ Jeremia | 06-05-09 | 12:02

Hartelijk dank voor uw openbaring. Gij zijdt gezegend. Jeremia for Hans Laroes!

The Prisoner | 06-05-09 | 12:10

NoMinister | 06-05-09 | 12:05
De aanslag was op geen enkele manier een aanslag op de vrijheid en had derhalve niet in de speech hoeven voorkomen.
Het was een staaltje Neerlands dominee-isme.
Op het bevrijdingsfestival hoort geen minuut stilte (tenzij er iets op de dag zelf is gebeurt.)
Wat dat aangaat heeft de burgemeester van Apeldoorn gelijk.
We moeten stoppen ons de berichtgeving te laten gijzelen door een nutcase.

Einde van de Domheid | 06-05-09 | 12:11

De NOS is als publieke omroep verantwoordelijk voor een brede nieuwsvoorziening die betrouwbaar en onafhankelijk is.

www.nos.nl...

vip33 | 06-05-09 | 12:11

NoMinister | 06-05-09 | 12:09
Nou schaam je maar niet, want dat wat je verteld is waarheid en niets dan de waarheid

boost | 06-05-09 | 12:12

nou en?

watsinneneem | 06-05-09 | 12:12

Ik heb al een E-mail gestuurd naar publieksreacties@rtv.nos.nl. Hoe klein dit ook is, ik vind dit echt schokkend.

vip33 | 06-05-09 | 12:13

anti-nos i.p.v. anti-orange topic

hetluis | 06-05-09 | 12:13

De Telegraaf heeft het al overgenomen. Wat een heerlijk baantje hebben ze daar, beetje knippen en plakken.

Toetie | 06-05-09 | 12:13

Ik hoorde laatst iemand opperen dat die Swift, indien onder de juiste hoek de bus rakend, die bus met de Koningin en al had kunnen doen omkieperen.

Iemand anders merkte op dat hij nog nooit een omvallende bus had gezien en dat dat volgens hem niet kon.

Er is dus twijfel of de Koningin eigenlijk wel reeel gevaar liep. En bussen vallen soms om, hoewel sommigen daaraan twijfelen. Maar niet door een Swift, die schuift er hooguit onder.

En dat allemaal op de Televisie. Gelukkig weet de pliessie al dat Karst het op de Koningin had begrepen. Dacht ie zeker dat ze in een Prius reed of zo...

NoMinister | 06-05-09 | 12:13

T61 | 06-05-09 | 12:07
De Oranjes krijgen daarvan de hulp van de media. Bijvoorbeeld door als er geapplaudiseerd wordt voor de koningin dit twee keer zo lang te laten duren als in werkelijkheid. Dat geeft het beeld van een zeer geliefde vorstin. Als driekwart van het Nederlandse volk het zal jeuken of we een koninkrijk of een republiek zijn dan zal de media ervoor zorgen dat alsof het lijkt alsof driekwart van het Nederlandse volk idolaat is van de Oranjes. En hierdoor beïnvloed je weer de mening van het volk ten gunste van het koningshuis en hoop je dat het volk in plaats van met elkaar op de vuist te gaan rondom laten we zeggen het integratieprobleem met de moslims elkaar 'Oranje Boven' zingend in de armen valt om zich vervolgens te verdoven met voetbal, de x-factor en soaps.

Jeremia | 06-05-09 | 12:13

Fleauxe | 06-05-09 | 11:47
Kettingredenering. (Een vorm van een drogreden.)

Einde van de Domheid | 06-05-09 | 12:13

@ brakke obama
Lekker droog....

armageddonna | 06-05-09 | 12:14

De leugen regeert, en de een z'n dood is de ander zijn brood. Dat zelfgenoegzame lachje van Beatrix, haarfijn close-up in beeld gebracht door de NOS, spreekt boekdelen en kan naast die traan van Máxima worden ingelijst. Eén halve gare met een Swift heeft meer voor elkaar gekregen dan jaren noeste arbeid van de Rijksvoorlichtingsdienst, meer bereikt dan alle ingrepen en bijsturingen van Bea bij elkaar. Bea voelt feilloos aan hoe ze het drama maximaal moet uitbuiten, hoe ze de heldin moet spelen zonder echt in gevaar te zijn geweest, dat heeft ze van haar grootmoeder geleerd. In deze situaties is Bea op haar best, omdat ze door en door doortrapt is en zelfs de kleinste kansen aangrijpt om haar macht en de macht van haar kindertjes overeind te houden, zonder haar arrogantie op te geven, zonder op welke wijze dan ook tegemoet te komen aan de sentimenten van haar critici, zonde ook maar de minste aanstalten te maken te stoppen het misbruiken van haar macht. Dit moet heerlijk voelen voor een Oranje. Niks goeds gedaan hebben en toch als held vereerd worden.

Schoorsteenveger | 06-05-09 | 12:14

@NoMinister | 06-05-09 | 12:09
Gisteren was Balkenende op de radio aan het bazelen, dat het -letterlijk- goed was om stil te staan bij muziek op bevrijdingsdag en dat het luisteren naar songteksten veel betekenis had. Ik denk dat hij even aan het improviseren was richting een feel-good-praatje, maar het kwam er weer heel lullig uit. Ze doen maar wat.

tipo | 06-05-09 | 12:15

Einde van de Domheid | 06-05-09 | 12:11

Eensch!

NoMinister | 06-05-09 | 12:16

tipo | 06-05-09 | 12:05
meer dan 50 miljoen bedoel je zeker, of heb je het alleen over de joden en ben je die 44 miljoen anderen vergeten?

boost | 06-05-09 | 12:16

Ik weet nog goed...als de dag van gisteren...1845, slag bij Bosworth.
Koning Richard de III (ja, die) sneuvelde in de strijd.
Vroegâh, tóén had je nog eens koningen en koninginnen.

Ons koningshuis daarentegen weet niet half hoe snel ze op moeten rotten als hun spider-sense gevaar aangeeft.
Dus waarom in vredesnaam klappen voor een stelletje laffe honden die in Canada zitten als meneer A.H. een natte scheet laat?

GurbGuevara | 06-05-09 | 12:17

Van de NOS site: www.nos.nl...

Citaat: 'De NOS is als publieke omroep verantwoordelijk voor een brede nieuwsvoorziening die betrouwbaar en onafhankelijk'.

Lekker betrouwbaar als je het geaupladiseer niet waarheidsgetrouw, authentiek weergeeft. Wat nou objectief onafhankelijk. Het nos journaal toont hiermee genadeloos haar voorliefde voor het koningshuis. En hoe triest de gebeurtenissen ook zijn geweest, dit behoort de NOS gewoon niet te doen.

poker | 06-05-09 | 12:17

Ja, en dit beweerde jullie reeds eerder al in een topic waarin CNN andere geluidseffecten bijgemonteerd had. Zo geloofwaardig beschouw ik deze berichtgeving van jullie dus ook niet...

Kartoffels | 06-05-09 | 12:18

@Blague | 06-05-09 | 11:06 :
Zie het als een soort Stockholm-syndroom.

DeBruineSter | 06-05-09 | 12:19

@Schoorsteenveger | 06-05-09 | 12:14
hele dikke amen

st0mpie | 06-05-09 | 12:19

tipo | 06-05-09 | 12:15

Op een of andere manier kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Balkie precies bij een iets te groot deel van de 0031-bevolking past. Helaas. Wat een complete idioot, lafaard en ramptoerist. Dat laatste in politiek zin. Zonder rampen had deze man allang weggeweest denk ik. In een staat van 'alert' tolereert iedereen hem en lijkt zijn totaal-gebrek aan resultaat, ruggengraat en karakter hem nog niet te deren.

NoMinister | 06-05-09 | 12:20

Nieuwe complottheorie:
Karst is ingehuurd om:

- Koningshuis anders in beeld te brengen.
- Naam van Swift aan gort te helpen
- Gratis betere beveiliging te realiseren (koningshuis ook crisis)


armageddonna | 06-05-09 | 12:20

En zo wordt je in de zeik genomen, bea is ok ze is tenslotte koningin (en bilderberger) maar er zijn mensen die hun baantje gewoon met neergbogen hoofd moeten verlaten, moeten kruipen in het diepste en donkerste hoekje dat er te vinden is. Maarja nederland is nederland niet als dat niet gebeurd. Ik heb prof. Pim nog in gedachte die van mij toch echt een veel langer aplaus krijgt.

andre9738 | 06-05-09 | 12:21

@Einde van de Domheid | 06-05-09 | 12:13: Nee hoor, het klopt als een bus. Het is bijzonder legitiem om vraagtekens te zetten bij de loyaliteit van lieden die de basis van onze constitutionele monarchie weigeren te accepteren. Dat neem ik moslims bijzonder kwalijk, maar niet alleen moslims. ;
@NoMinister | 06-05-09 | 12:09: Gheghe, ok ok, in chargeer een beetje. Betrapt...
Maar toch komt het in essentie neer op wat ik echt denk. Het zou een beetje vreemd zijn als de Vorst(in) een politieke voorkeur zou uitspreken die het einde van zijn/haar ambt voorstaat.
@Pastor Sippenhaft | 06-05-09 | 12:09: Of ze onverschillig zijn weet ik niet, ik ken ze niet persoonlijk. Wat ik wel weet is dat de meerderheid van de bevolking ze graag ziet zitten waar ze zitten. En wie zijn wij om de democratische meerderheid tegen te willen werken? We zijn toch gvd geen mohammedanen.

Fleauxe | 06-05-09 | 12:21

Dit is exact hetzelfde als wat de NAZI's, Goebbels, Stalin, etcetera flikten ter Propaganda en Volksindoctrinatie. Knippen en plakken in beeld en geluid, Figuranten een applaus laten regisseren, etcetera. Nu krijgen we weer maandenlang te horen dat het Koningshuis 'ongekend en eeuwig' populair is bij de belastingbetalers. Laat de Oranjes gewoon op de kieslijst komen, dan kunnen we zien of die populariteit echt zo groot is. Nederland staat steeds meer voor schut.

jospeh6085 | 06-05-09 | 12:21

Ik keek dinsdagavond om 20:00 op tv naar de dodenherdenking en het viel mij meteen al op dat het applaus nadat Job Cohen zijn vreugde over de aanwezigheid van hare majesteit kenbaar had gemaakt slechts langzaam en twijfelend op gang kwam. Cohen was zelfs al met zijn volgende zin bezig, die hij afbrak toen het applaus echt op gang kwam. Tot mijn stomme verbazing was dat weifelende begin er in de direct aansluitende journaal-uitzending al uitgejorist! Het applaus klaterde direct aansluitend op de woorden van Cohen! Ook van de volgende zin die Cohen al begonnen was, was niets meer te horen. Meer mensen die dat toen direct al opviel?

LastShadowPuppet | 06-05-09 | 12:22

Stel, je hebt twee series beelden, geschoten op hetzelfde moment, die je beide wilt laten zien. Kun je met pic-in-pic doen, maar dat doet het Journaal niet zo veel. Kun je achter elkaar monteren met een buttsplice in de audio, maar dat klinkt niet. Dus monteer je het met een normale crossfade.

Gewoon een simpele technische vertaling. Ben benieuwd wanneer Lange Frans bij GS komt werken. Die ziet ook overal complotten.

Zuurkool met Worst | 06-05-09 | 12:23

Vooral hilarisch ook dat je in fragment 2 de menschen allang ziet stoppen met applaudiseren, terwijl het geluid van het gepeupelgeklap nog secondenlang doorgaat.

niles777 | 06-05-09 | 12:24

ja die karst die wist het wel nog even te vertellen, schokkend in zijn laatste stuipen, (kan je zien in het filmpje) wist hij er nog uit te brengen Maaaaximmmaa willumalxannderrrr en toen was tie dood.
Ik heb hier twee opmerkingen/vragen over;
1. is het waar wat die luistersmeris verteld heeft?
en
2. wellicht bedoelde hij dat hij gewoon een handje wilde schudden maar dat hij voor het hek al vast in zijn kop was geschoten want over de periode van voor het hek daar heerst dodelijk stilte over, terwijl de auto al zwaar beschadigd was.

boost | 06-05-09 | 12:25

Jeremia | 06-05-09 | 12:13
Nu we 't er over hebben; Is er al bewijs geleverd dat onze Swift-rijder daadwerkelijk is overleden? Wellicht was het gewoon een stuntman, ingehuurd door Bea om haar populariteit wat op te krikken, en zit die nu lekker op de Bahama's.
*aluhoedje opzet*

T61 | 06-05-09 | 12:25

@ andre9738 | 06-05-09 | 12:21

Voor wat betreft Pim heeft Matteus 23 vers 34 misschien wel een goede verklaring.

The Prisoner | 06-05-09 | 12:26

Dhr. Freriks zat met een staande ovatie in zijn broek het nieuws te lezen.

Teun van het Tuinpad | 06-05-09 | 12:27

Pastor Sippenhaft | 06-05-09 | 11:54
De essentie van een monarchie is nou juist de irrationaliteit ervan. Deze familie is ooit boven komen drijven in een tijd dat adellijke families nog echt iets te vertellen hadden. Vervolgens zijn de Oranjes staatshoofd geworden en gebleven. Dit is niet democratisch gebeurd, maar op basis van macht en geschiedenis. In zo'n familie kunnen idioten zitten, je weet nooit wat voor flapdrollen je op de troon krijgt. Maar dat hoort er juist bij. Continuïteit en onafhankelijkheid (onafhankelijk van de waan van de dag, van de X-factor) zijn belangrijk. Alleen op die manier kan het staatshoofd de functie vervullen die het heeft in Nederland: symbool van nationale eenheid zijn, gezicht voor de buitenwereld, bewaren van tradities, postzegels en munten bevolken, lintjes uitdelen en doorknippen, etc, enz, usw.


Persoonlijk heb ik schijt aan al die zaken, van mij mag de hele zooi afgeschaft worden. Maar ik ben dan ook een 'vaterlandlose Gesell'. Toch heeft het wel wat. Als er dan toch een staatshoofd moet zijn met deze taken, laat dan doen door zo'n maffe familie. Ga niet knibbelen en democratiseren. Het koningshuis moet een gekkenhuis zijn, beetje doorgedraaid vanwege aanhoudend verheven zijn boven het volk en eeuwenlang noest werken aan inteelt onder de Europese adel. Daarin schuilt de schoonheid van de monarchie.

Gallisch | 06-05-09 | 12:27

Waalsdorpervlakte is "where its at" ...niet Amsterdam. Zou graag de koninging + aanhang daar eens zien. Check maar eens die jonge helden die daar voor een vuurpeloton aan hun eind gekomen zijn : www.erepeloton.nl...

Rambo John J | 06-05-09 | 12:27

NoMinister | 06-05-09 | 12:04
bedoel je de vrijheid die de pvda voorstaat?

ganzo | 06-05-09 | 12:27

@ boost

Nu weet ik eindelijk wat er het laatst door het hoofd schoot van karst toen hij met 120 tegen de naald aandook

Het hek!

armageddonna | 06-05-09 | 12:27

Fleauxe | 06-05-09 | 12:21

Je bedoelt logischerwijs is niets zelfdestructief. Als mens zou ze echter wel naar haar ambt kunnen kijken toch?

Sterker nog: ik denk dat ze dat ook doet. Zo dom is Majesteit niet.

Of bedoel je iets anders?

En loyaal aan het Koningshuis? Jawel, want het is zoals het is. Maar ik hoef daarbij toch niet pure loyaliteit te voelen? Ik twijfel en steun zolang nuttig (ben niet te vertrouwen hoor, links brengt het slechtste in me boven, maar ben met je eens dat je het zittend staatshoofd niet kan afvallen, dus bij deze mijn betuigenis).

NoMinister | 06-05-09 | 12:28

@boost | 06-05-09 | 12:16
Afgezien van de doden gelieerd aan de as-mogendheden, herdenken we inderdaad alle 55 miljoen doden, waarvan ongeveer 250.000 Nederlandse.
www.verzetsmuseum.org...

tipo | 06-05-09 | 12:28

Wat nou extra lang applaus? Een zeehond klapt langer voor een haring!

stinkytom | 06-05-09 | 12:29

LastShadowPuppet | 06-05-09 | 12:22
juist, en hij stond echt te wachten tot de voorklappers de meute in beweging hadden gezet, het is te triest voor woorden, de bovendanen zien het plebs hun onderdanen als stom zeer stom, maar dat is gelijk hun ondergang, ooit, want onderschat nooit je onderdanen

boost | 06-05-09 | 12:30

Mooie vondst! Gefotoshopped applaus!
NOS = Noordkoreanse omroeps

Crak-ho | 06-05-09 | 12:30

Ik deed mee op de Dam met het aplaus en niet omdat ik pro koningshuis ben. Ik vind het moedig dat zij en familie daan als personen staan en ondersteun met mijn klappen geenszins het systeem van erfopvolging. Dat er hoernalisten zijn die dat ervan maken verbaasd mij zeer. Lang leve het republikeins genootschap.

spooky | 06-05-09 | 12:30

ganzo | 06-05-09 | 12:27

Je stelt een onmogelijke vraag. De PvdA en vrijheid? Van de PvdA-ers dan bedoel je?

Nee, mensen van de PvdA weten veels te goed wat anderen MOETEN en NIET MOGEN. Dat staat lichtelijk op gespannen voet met vrijheid.

Dus vieren we al vrijheid, dan vieren we elke zetel verlies van die heilloze partij.

NoMinister | 06-05-09 | 12:30

Waarom ik GeenStijl lees? Welnu, hierom.

Stijlicoon | 06-05-09 | 12:31

@Tipo
en de 27mln aan Russischen kant

Rambo John J | 06-05-09 | 12:31

Waarom heeft zij applous verdiend??? Omdat ze 10 meter van het ongeluk stond??? Als er al iemand applaus verdiend, dan zijn het de slachtoffers en niet de koninklijke familie.

salonsocialist | 06-05-09 | 12:31

-weggejorist-

von Paulus | 06-05-09 | 12:32

T61 | 06-05-09 | 12:25
Mmm. Karst Tates als geheim agent. Daar is inderdaad een heel spannende complottheorie van te maken. Eerlijk gezegd geloof ik dat de situatie gewoon aangegrepen is om er iets moois van de te maken. Niks van tevoren gepland. Een eenzame radeloze man pleegt zelfmoord en de media maken van hem zo'n beetje de Baltasar Gerards van de 21e eeuw (goed ik overdrijf een beetje).

Jeremia | 06-05-09 | 12:33

Ik hoor niemand over de slachtoffers die de Oranje's hebben gemaakt.
Verders vind ik Max wel een tof mens hoor, dat dan weer wel.

Teun van het Tuinpad | 06-05-09 | 12:33

Rambo John J | 06-05-09 | 12:31

En die paar Duitsers, die allemaal fout waren natuurlijk, maar misschien dat ze ook wel de keuze hadden van 'nu dood' of een 'avontuurtje met onzekere afloop'. En dan kiezen ze niet allemaal voor meteen doodgaan. Rare jongens, missen elk moreel besef ().

Dus ja, het is triest. Zonder technologie hadden we veel minder doden gehad. Ceasar keek ook niet op een volkje meer of minder. Maar toen bleef dat beperkt vanwege de aanwezige middelen die beperkt waren. Dus wat de toekomst brengt, ik denk het wel te weten, maar denk er niet teveel aan.

NoMinister | 06-05-09 | 12:34

Schoorsteenveger | 06-05-09 | 12:14
Precies! Bea is cool! Ze toont hier weer aan handig gebruik te maken van een tragische gebeurtenis. Daar ze een trackrecord heeft van handig ingrijpen in de politiek lijkt zij mij een charismatisch en kundig staatshoofd. Helaas, ze is niet gekozen en de verantwoording voor haar woorden en daden ligt bij een indirect gekozen premier en daarom: Weg met de monarchie! Weg met dit politieke systeem. Een direct gekozen president, met direct gekozen ministers als wetgevende macht en een direct gekozen parlement met louter controlerende macht lijkt mij een beter systeem.

Fimbulvetr | 06-05-09 | 12:34

tipo | 06-05-09 | 12:15
Prachtig beeld gisteren ook. Balkenende die met zo'n grijns op zijn gezicht van 'wat hebben we het samen toch mooi voor mekaar' de paraplu voor de majesteit ophoudt. Macht voelt lekker, het gevoel jdat je de macht nog zeker een tijdje kunt continuëren voelt nóg lekkerder. En het besef dat je samen all truukjes om het volk te manipuleren feilloos beheerst, daar kom je geestelijk op klaar.

Schoorsteenveger | 06-05-09 | 12:35

En waarom verdienen ze dan dit applaus? De mensen die ook getuigen waren van de actie van die gek zijn toch ook gewoon weer gaan werken? Krijgen die ook applaus dan?

ExtremeExtremist | 06-05-09 | 12:35

-weggejorist-

von Paulus | 06-05-09 | 12:36

Fimbulvetr | 06-05-09 | 12:34

Dat wordt ruzie, maar nu is er iets dat wel heeeel ver van democratie af staat, dat wel helaas.

NoMinister | 06-05-09 | 12:36

Echt waar joh? Mensen die zich hierover echt druk kunnen maken? Krijg eens een leven lutser...

Uisstupid | 06-05-09 | 12:36

@armageddonna | 06-05-09 | 12:27
Beetje afgezaagd Diana-grapje...maar verder, ach...
Oh, en 120km/u lijkt me een sterk gegeven.


50km/u max.
Veel harder kan een Swift ook niet.
Als je snelheid wil maken, moet je de Escudo pakken :P
Die is aerodynamisch, heeft een mooi spoilerzwaard, daar kun je wel wat meer schade mee aanrichten...

GurbGuevara | 06-05-09 | 12:37

@von Paulus | 06-05-09 | 12:36
Eerst was het Engeland, maar toen het ze daar te heet onder de klompvoetjes werd, zijn ze naar Canada getrokken...

GurbGuevara | 06-05-09 | 12:38

De Oranjes en onze vrijheid hebben zeer weinig met elkaar te maken; toen men van Nederland een fatsoenlijke democratie probeerde te maken heeft dat gajes er alles aan gedaan om dat tegen te houden. Maar tegenwoordig doen ze met Bevrijdingsdag alsof ze het hebben uitgevonden. Weet iemand nog wat voor plannen Wilhelmina maakte terwijl ze in Engeland de oorlog uitzat? De democratie afschaffen, juist ja. Lang leve de republiek!

aha-erlebnis | 06-05-09 | 12:38

Het ministerium van propaganda onder leiding van Hans Laroes maakt drukke dagen

The_Challenger | 06-05-09 | 12:38

ja lekker hoor..Hans Laroes die van mijn belasting geld Joseph aan het copy/pasten is met die Oranje propaganda

nl.wikipedia.org...

sloan | 06-05-09 | 12:39

Anti monarchisten, check de feiten eens: Willem Alexander is internationaal zeer gewaardeerd als deskundige op gebied van waterbeheersing, precies datgene waar NL bedrijven internationaal in grossieren momenteel.
Denk dat de Oranjes de laatste jaren meer voor export van NL goederen en dus ook voor inkomsten hebben gezorgd dan dat onze politieke partijen gedaan hebben.
Je moet toch wel een enorme sukkel zijn wil je trots zijn op J P Balkenende als landsvertegenwoordiger op een internationaal platform.
Onze koninklijke familie heeft voor een grotere populariteit en internationaal respect van NL gezorgd dan onze eigen zouteloze Harry Potter of baardhater Wilders.
Over poppenkast en geldverkwisting gesproken...

editorxx | 06-05-09 | 12:41

Koninklijk Huis is anachronisme net als circus met wilde dieren.

Uifeltje Gnuiffeltje | 06-05-09 | 12:42

Gallisch | 06-05-09 | 12:27
En vooral je eigen zin doen, want verantwoordelijkheid heb je niet en iets uitleggen mag je niet eens als bovendaan.
Als je dan bijvoorbeeld een "opdracht" krijgt van de regering om een begrafenis bij te wonen van een staatshoofd en hoofd van de katholieke kerk dan ga je gewoon niet, als je daar geen trek in hebt, als het nou een dominee was geweest En bijvoorbeeld een kaartje sturen naar hitler voor zijn verjaardag twee weken voordat deze massa moordenaar nederland onaangekondigd binnenviel, dat wordt dan wel weer weggemoffeld, want zo werkt het hollandse koningshuis in voor en tegenspoed

boost | 06-05-09 | 12:44

Nationale Propaganda Stichting

couscous_western | 06-05-09 | 12:44

En dat terwijl al die klappertjes beveiligingspersoneel was plus Wim Kok....

Hadden ze die niet beter vooraf kunnen instrueren om wat langer te klappen?

Lijkt hier trouwens Iran wel, daar photoshoppen ze er extra raketjes bij. Hahahaha.

echt_links | 06-05-09 | 12:44

editorxx | 06-05-09 | 12:41

Gelukkig heeft de export niks met gasbellen, olieraffinage. een grote haven als doorvoer naar Duitsland e.d. te maken.

Lutser.

zovoklets | 06-05-09 | 12:45

Beatrix II Jong wordt op handen gedragen door het staats persbureau NOS.

Semen666 | 06-05-09 | 12:46

aha-erlebnis | 06-05-09 | 12:38
Wilhelmina wilde de verzuiling afschaffen, maar het klootjesvolk ging daar niet mee akkoord. Inmiddels mogen we de Islam-zuil verwelkomen. The horror...

Abe Froman | 06-05-09 | 12:46

Fimbulvetr | 06-05-09 | 12:34
Precies. Het zal mij worst wezen dat koningshuis. Mag van mij in stand blijven als symbool. Bloedt dan vanzelf wel dood. Maar een Oranje als staatshoofd, dat moet maar eens afgelopen zijn. Dat mens moet zich niet rechtstreeks met formaties bemoeien en zeker niet haar macht misbruiken om haar privézaakjes te regelen of om haar niet welgevallige staatsdienaren af te serveren.

Schoorsteenveger | 06-05-09 | 12:46

www.youtube.com...

Het applaus...
Maar is wel langer dan 14 seconden.

w0kkel | 06-05-09 | 12:48

editorxx | 06-05-09 | 12:41
Ze mogen wel wat doen voor hun geld ja.

Schoorsteenveger | 06-05-09 | 12:48

False flag operatie ter bevordering van de populariteit van het koningshuis?
{aluhoedje/}

Marko Borsatan | 06-05-09 | 12:50

Koninklijk huis is zeer machtig in Nederland en heeft veel support vanuit het volk. Gaat dus nog lang niet afgeschaft worden.

Uifeltje Gnuiffeltje | 06-05-09 | 12:52

-weggejorist-

walt | 06-05-09 | 12:52

Nou en? Ik zag nog niet zo lang geleden soms 6 advertenties van dezelfde adverteerder op deze pagina's. Dus, van wie heeft de NOS het dan geleerd? Juist ja......

DubbelzouteSalmiak | 06-05-09 | 12:52

spooky | 06-05-09 | 12:30
nee daar heb je wel een beetje een punt, maar je hebt wel door te klappen mevrouw van Amsberg in het zonnetje gezet en dat had je ook gedaan als je geklapt had voor een overvliegende vogel, wat jij denkt is namelijk op zo'n moment niet relevant, wel wat je doet.
we moeten weer iets langer wachten op jou laatste kreet en daar heb jij aan meegewerkt

boost | 06-05-09 | 12:52

Uifeltje Gnuiffeltje | 06-05-09 | 12:52

Daar heb je gelijk in.

zovoklets | 06-05-09 | 12:53

Ik vond life trouwens het applaus wel een beetje laat op gang komen.
Cohen moest er speciaal zijn samenvatting van de oorlog voor onderbreken.
But then again... al het goede komt langzaam.
Leve de koningin !

Lampelul | 06-05-09 | 12:54

'Wim-Lex for President'......Leve de Republiek! Hij is weliswaar minder geschikt dan zijn opa Bernhard, die de beste president was die NL ooit zou kunnen hebben krijgen. Een president, democratisch gekozen, afzetbaar bij corrupties en omkoperijen, boven de partijen staand...En dan weg met het hele meeloperszooitje dat zich 'Oranje' noemt en het enige onderscheidende in hun hele leven het feit is geweest dat ze uit een bevoorrechte snee vielen...Werken met de luie donder, aangetrouwd mag de vloeren gaan boenen of in de fabriek gaan werken en weg met dat zelfbenoemde feodale achttiende eeuwse zooitje ongeregeld..Scheelt een miljoentje of' tig per jaar, doet veel meer recht aan modern NL dan een 'oranje feestje', want dat is alleen maar voor de Jostiband leden een echte belevenis..En voor de kleuters in groep 2, natuurlijk. Want ga me niet vertellen dat een volwassen, intelligente man of vrouw als een tam konijn blatend achter de oranjedebielen aanrent...Want ik kan me niet voorstellen dat zij en ik tot dezelfde diersoort behoren, zo absolute afwezigheid van enige vorm van zelfstandigheid, eigen inzicht en intelligentie kan niet tot mijn tweebenige diersoort behoren

blaster | 06-05-09 | 12:58

DubbelzouteSalmiak | 06-05-09 | 12:52
Goed punt. De informatieve verslagjes van die ge-wel-dige reporter Rutger over onze jongens in het leger zijn immers ook gewoon netjes betaald door Defensie. Toch, GS? Fucking people. Leve de Willemien!

Abe Froman | 06-05-09 | 13:03

Droog maar gauw u traantjes hor mefrau de Koninging. Want over 10 nagtjes mag u weer fijn met uw Bilderbergfrientjes spelen.

-edit dikke doej!- | 06-05-09 | 13:04

walt | 06-05-09 | 12:52

Whitman, Disney?
Oranje hebben ze gejat inderdaad of een beetje gekregen van machtige voorouders, aangetrouwde clanleden die het gewoon claimden van gewone hardwerkende menschen. Orange.. or ange; effe kijke...= goud engel = Of engel als eerste deel van of engel of duivel. Of heeft het met die grote Noord-afrikaanse stad Oran te maken?
What's in the name. Zomaar wat meditatie, gewoon omdat het kan.

The Prisoner | 06-05-09 | 13:05

Als je ooit burgermeester wilt worden: leve de Koningin!
Als je ooit Com v Koningin wilt worden: leve de Koningin!
Als je ooit minister of staatssecretaris wilt worden: leve de Koningin!

Uifeltje Gnuiffeltje | 06-05-09 | 13:05

Waarom applaus?
Het enige wat ze doen is aan het belastinginfuus hangen, en heeel hard zuigen.

tele2 | 06-05-09 | 13:05

blaster | 06-05-09 | 12:58

Van mij mag hij zich kandidaat stellen als vrij burger. Geen problemen mee.
Of hij gaat lekker bij de Klem vliegen ofzo. Mottie zelf maar uitzoeken.


zovoklets | 06-05-09 | 13:05

Triest, die NOS

Adriaantjeeeeeuh | 06-05-09 | 13:05

DDR journaal

couscous_western | 06-05-09 | 13:18

In 1989 is de muur gevallen in Berlijn, einde koude oorlog.

Maar wanneer worden wij bevrijd? Wie vertelt het de linkse kerk?

couscous_western | 06-05-09 | 13:19

@editorxx neem lekker een oranje pilletje. Koningshuis is niet meer van deze tijd. Opzouten met die royals.

ceeswing | 06-05-09 | 13:19

Oeps, door al dat geklap zomaar vergeten dat het PIM-dag is en dat er burgers op afschuwelijke wijze zijn vermoord door die gek in zijn zwarte auto´tje.
Nou jah, kan gebeuren hè; onderdanen heeft zij toch genoeg!

-edit dikke doej!- | 06-05-09 | 13:22

Goed werk redactie van Geenstijl!

Jan Willem | 06-05-09 | 13:30

Schoorsteenveger | 06-05-09 | 12:46
Ik vind het begrip koningshuis, eigenlijk adel in het algemeen, toch een beetje sneu. Laten we eerlijk zijn, hangen aan erfelijk overdraagbare titels is uiteindelijk teren op verdiensten van je voorouders zonder dat je zelf daar iets bijzonders voor hebt hoeven doen. Ik vind het potsierlijk, maar het mag best in stand gehouden worden hoor, puur als toevoeging aan de naam, zonder burgerlijke status.
De Oranjes mogen van mij uberadel blijven, maar verder gewoon burger, geen staatshoofd meer zijn, geen staatstoelagen meer, geen staatssponsoring meer aan beveiliging, onderhoud. Geld, onroerendgoed en familiestukken mogen ze wat mij betreft houden, maar wel gewoon vermogensbelasting over betalen of afdragen aan de staat als museumstuk.

Fimbulvetr | 06-05-09 | 13:36

NoMinister | 06-05-09 | 12:36
Ruzie? Hoezo?

Fimbulvetr | 06-05-09 | 13:38

+ heel veel GS!
Trek de "onafhankelijke" NOS aan repen.
God, wat is PowNed tiefushard nodig.

Merlot | 06-05-09 | 13:38

Uifeltje Gnuiffeltje | 06-05-09 | 13:05
Niet alleen die baantjes, maar ook tienduizenden andere benoemde banen in de publieke sektor: Leve de Koningin! Dat gaat om vrijwel alle door de belastingbetaler betaalde baantjes. Van voorzitter van 'Raad voor Cultuur' (=Kultuurkamer met miljardenbudget voor Propaganda) tot directeur bij het 'folkloristisch danstheater', TNO, RIVM honderden militaire functies, buitenlandbeleid, 'advies'organen, etcetera, etcetera. Op alle gebieden worden we volledig gecontroleerd door die benoemingen van hare Majesteits lakeien.

jospeh6085 | 06-05-09 | 13:40

Leve de Republiek!

Haarkopje | 06-05-09 | 13:43

Merlot | 06-05-09 | 13:38

Als Majuhsteit zwart van huidskleur zou zijn en bij geboorte vastgesteld dat ze katoen moest plukken i.p.v. doorknippen staat de NOS op zijn achterste benen.

zovoklets | 06-05-09 | 13:51

@ jospeh6085 | 06-05-09 | 13:40

Kortom het hele leger van ja-knikkende zakkenvullende schijnheiligen die natuurlijk omgevingsbewust zijn en gevoel hebben voor de politiek-administratieve verhoudingen; ergo de habitat die eerst en vooral geclaimed wordt bij het samenraapsel dat zichzelf CDA noemt; en ja juist door deze habitat tot eenheid is gesmeed. Het duivelse pact van JPB c.s. waar de P.v.d.A. sinds enkele decennia steeds meer van lijkt te proeven en waar VVD, GL en zelfs D66 watertanded naar loeren en steeds meer van beginnen mee te eten.
Aan de overkant van de slotgracht staan PVV en SP (steeds minder) te roepen, maar het zotte Nederlandsche volk hoort hen nauwelijks vanwege de oorverdovende verblinding door de opperzot Paul de Leeuw en in zijn kielzog het vaderlandsche voetbalelftal.

The Prisoner | 06-05-09 | 13:54

Geniaal gevonden, wat een lullen van de nos zeg.

bunbun | 06-05-09 | 13:56

We weten hiermee dus nu wel definitief zeker dat we in Nederland een STAATS-TV hebben, en niets anders dan eren STAATS-TV.

Bastaard4399 | 06-05-09 | 13:56

vervolg:

, dagelijks voorgeschoteld of voorbekabeld door de met 2 miljard euro per jaar gesubsidieerde staatspropagandatv die en passant ook nog tig euris incasseert middels sterreklame.

The Prisoner | 06-05-09 | 13:56

Tja zo kan ik nog wel wat conspiracy topics verzinnen. Kijk eens wat tapes terug van de aanslagen van 11/9 en je ziet dat ze er 10 keer langer lijken te duren dan in werkelijkheid.

Simon_GS | 06-05-09 | 14:01

Ja ik snap van gaal wel. Ik nu krijg ik ook een hekel aan de nos.
wat slecht zeg!

fiksuh | 06-05-09 | 14:05

Fimbulvetr | 06-05-09 | 13:36
Helemaal mee eens. Gewoon dat koningshuis tot normale proporties terugbrengen. Maar niemand heeft het lef om de Oranjes dat kleine beetje misplaatste macht te ontnemen, en het stuit tegen de borst dat die lui dat gewoon wéten en ongegeneerd maximaal gebruik/misbruik maken van die macht. Bea heeft de aard van haar vader en schept er gewoon behagen in om langs of net over het randje te gaan. Het zijn allemaal kleine dingen, en niet zo'n buitenproportionele acties als Bennie, maar toch.
Al die Oranjeverenigingen mogen wat mij betreft tot in de eeuwigheid warm blijven lopen voor het Huis van Oranje, de dames mogen van mij allemaal natte broekjes krijgen als de koninging langskomt, de heren een stijve, maar staatshoofd, nee.

Schoorsteenveger | 06-05-09 | 14:11

@Gallisch
Ik kan me wel vinden in uw verhaal. Ik mag ook graag zien dat ze zichzelf op 30 april voor joker zetten. Aangespoord door oranjeverenigingen verliest het koningshuis zich graag in zaklopen en volksdansen. Helaas staat daar wel weer een al te ruime vergoeding tegen over.

stinkytom | 06-05-09 | 14:14

Voor het geval dat CNN de beelden weer versneld afspeelt, compenseren weet je....

Ron_Paul | 06-05-09 | 14:16

u bedoeld Republikeinsch Genootschap?

Bolkestein | 06-05-09 | 14:17

@jospeh6085 | 06-05-09 | 13:40
Je hebt helemaal gelijk, ook ik houd daarom publiekelijk mijn mond. De positie van Koning(in) is in dit land is niet aan het wankelen te brengen door de verstrekkende en diep geworteld macht die het heeft. (fluisterend:) Eigenlijk is dit natuurlijk een heel erg pervers idee.

Uifeltje Gnuiffeltje | 06-05-09 | 14:17

mmm, spannend hoor. nu ik dit lees komt er een woord in me op, kom kom, en dan nog iets...

boneless | 06-05-09 | 14:22

Wanneer wordt nu eindelijk dat middeleeuws instituut afgeschaft?

kuifje. | 06-05-09 | 14:24

Fimbulvetr | 06-05-09 | 13:38

Een President met uitvoerende macht, niet puur ceremonieel, en ministers die apart worden benoemd hebben overlappende gebieden waarop ze allebei worden aangesproken. Doe maar net als in de USA, kies de President en die kiest zijn ministers. Anders krijgt de President met een of meerdere ministers zware ruzie en strijd. En dat zorgt voor blokkades en ingravingsacties waar onze huidige regering nog een stel voortvarende jonge honden bij zal lijken te zijn.

NoMinister | 06-05-09 | 14:29

-weggejorist-

von Paulus | 06-05-09 | 14:33

Dit is eigenlijk nog niks.
Tijdens de oorlog in Gaza presenteerde onze onvolprezen NOS beelden uit Gaza die waren gemaakt door "Newsagency" Ramattan, een stelletje ontiegelijke enge Palestijnse agitpropperts met subsidie van Hezbollah, als zijnde "onafhankelijk".
Ik zag op de BBC en de Zweedse TV dat de kijkers werden ingelicht dat er geen wereldpers in de Gaza aanwezig was en Ramattan een op zijn minst niet-objectieve bron was, maar de NOS vond dat kennelijk niet nodig.

Merlot | 06-05-09 | 14:48

Waarom toont die mislukte aanslag moed van de koninging? Ze stonden met z'n allen een beetje geschrokken te kijken vanuit hun bus en vluchtten vervolgens snel een kasteel in!
Nederland was zo'n beetje het eerste Europese land dat de Monarchie afschafte en de Republiek vormde. En toen gingen we maar weer terug naar een koning, want ja, dat was toch ook wel leuk.
Terug naar de republiek!!

reinaarden | 06-05-09 | 14:48

Zelfs na verlenging blijft het maar een zuinig applausje.

Dr. D | 06-05-09 | 15:00

Er is een heel interessante speech van Donald Livingston over 'the rise of the nation state' mises.org...


JensDensen | 06-05-09 | 15:07

@editorxx

Het mag allemaal waar zijn wat je zegt maar het systeem van erfopvolging is verderfelijk.

Alquin | 06-05-09 | 15:19

nou ik vindt het allemaal erg voor de burgers die slagtoffer werden op koninginnendag, maar wel jammer dat het koningklijk huis niets heeft meegekregen, in deze crissistijd vieren ze feest wat kost dat wel niet zo,n dag, als ze waren thuisgebleven was dat ook allemaal niet gebeurd, ze moeten die koninginnendag afschaffen.

kwade burger | 06-05-09 | 17:01

kwade burger | 06-05-09 | 17:01
En dat terwijl prinses Laurentien het opneemt voor analfabeten als u! U moet zich schamen!

Abe Froman | 06-05-09 | 17:11

Ik ben allergies , moe en wordt agressief van dat KoningsHoofd,

Zij moedt weggejorrist worden.

deterrarist | 06-05-09 | 17:13

het extreem-linkse webzine Ravage heeft in een commentaar gisteren reeds gemeld, dat het applaus op de Dam gemanipuleerd was.

www.ravagedigitaal.org...

keesjemaduraatje | 06-05-09 | 17:15

Gebruikt de NOS eens een keer de GeenStijl aanpak, is het weer niet goed...

jeroentjegouda | 06-05-09 | 17:23

Ja ze schrijven alles van elkaar over zie bijvoorbeeld dit bericht alturl.com...
dat ook hier op GS staat.

Simon_GS | 06-05-09 | 17:23

Het mag allemaal waar zijn wat je zegt maar het systeem van erfopvolging is verderfelijk. Alquin | 06-05-09 | 15:19 >>> al heb je 100 keer gelijk, voor het alternatief (een republiek met een gekozen president) is nog laaaaang geen meerderheid te vinden in ons land.

jeroentjegouda | 06-05-09 | 17:24

@: de enige georgansieerde groep in ons land die streeft naar een republiek is het Republikeisn Genootschap. Nou, daar merken we verder weinig van hè? Het valt me op dat de grootste schreuwers om een republiek, zelf verrekte weinig ondernemen om het werkelijkheid te laten worden. Iedere reaguurder die vindt dat NL een republiek moet worden, moet een partij oprichten die bij de volgende verkiezingen de republiek als speerpunt heeft. Eens zien wat dat oplevert. Ik vrees niks. Dus houden we het Koningshuis nog heel lang.

jeroentjegouda | 06-05-09 | 17:28

@Merlot | 06-05-09 | 13:38: je dacht toch niet dat PowNed daar enige invloed op had he? Die mag uurtje zendtijd in de week vullen (inlcusief programma's tegen de NOS, het koningshuis, de gristenhonden, de links kerk en alle andere GS-topics) of zo en verder niks. Veranderen kan die omroep niets. Schoppen ja, maar omverschoppen nee!

jeroentjegouda | 06-05-09 | 17:31

@couscous_western | 06-05-09 | 13:19 : als u het die zogenaamde links kerk nou zelf eens gaat vertellen? Richt een partij op die zoveel stemmen krijgt, dat het na de verkiezingen allemaal anders (=beter) wordt. Nou, doe dan! Hé, zit je daar nou nog achter je beeldscherm met je pielemous te spelen?

jeroentjegouda | 06-05-09 | 17:33

@armageddonna | 06-05-09 | 12:20: je vergeet er een in je lijstje met complottheoriën: Karst Tates is door Geen Stijl ingehuurd voor een item op de site.

jeroentjegouda | 06-05-09 | 17:36

NoMinister | 06-05-09 | 14:29
Geen slecht model! Gelijktijdig ook maar de Eerste Kamer en de provincie besturen afschaffen en gekozen burgemeester, hoofdcommissaris en rechter invoeren.

Fimbulvetr | 06-05-09 | 17:38

Denk wel dat als Koninghsuis naar voorbeeld van Geen Stijl probeert plekje in publiek bestel te krijgen, er binnen no time zoveel leden zijn, dat Tros, NCRV, KRO en Vara wel kunnen inpakken. Elke avond aubade, oranjekwis, blauw bloed en rijtoer, gewoon omdat het volk het wil

jeroentjegouda | 06-05-09 | 17:40

een allochtone eenling die een aanslag pleegt is een terrorist
een autochtone eenling die een aanslag pleegt is slachtoffer van dit kabinet

Bep Wilders | 06-05-09 | 17:40

@Fimbulvetr | 06-05-09 | 17:38 : en alleen de reageerders an Gen Stijl stemrecht geven. Dan is het feest compleet

jeroentjegouda | 06-05-09 | 17:41

@NOS is een publieke omroep, betaald door ons belastinggeld. Je gaat er vanuit dat het journaal objectief en betrouwbaar is. Dit kan echt niet. vip33 | 06-05-09 | 12:08:>>> schei uit zeg. Als GS er niet over begonnen was, was u allang vergeten dat er voor Bea geapplaudiseerd was tijdens dodenherdenking. Als je zo door redeneert, trekt Bea aan de touwtjes bij Geen Stijl: erven een topicje maken om weer in de belangstelling te komen. En dan is onze Rutger dus niets anders dan een kloon van Maartje van Weegen!

jeroentjegouda | 06-05-09 | 17:46

@T61 | 06-05-09 | 11:22 : nou, de mensen die de moeite nemen naar dodenherdenking op de Dam te gaan zijn volgens mij veel intelligenter dan de reaguurders die met hun beschonken bierhoofd achter de computer blijven boeren. +1 voor d eDambezoekers dus

jeroentjegouda | 06-05-09 | 17:53

@Bigi Bana Boy | 06-05-09 | 11:17: en wat dacht je van al dat gemanipuleerde applaus bij tv-programma's als de X-factor, Dancing/swimming/fucking/etc with the Stars? Je dacht toch niet dat er ook maar één hond is die een optreden in zo'n programma echt zo waardevol vindt, dat er spontaan applaus volgt, toch?

jeroentjegouda | 06-05-09 | 17:57

nou en? NOS heeft meer microfoons en volgens verslag van mensen die er waren begon het klappen achterin en golfde zo naar voren. dus dat duurt langer en als je de microfoons mee laat lopen...

antizanic | 06-05-09 | 18:08

www.ad.nl...
AD artikel op basis van dit artikel

Stroopdoos | 06-05-09 | 18:11

Meerdere zoniet alle kranten maken er melding van. Nu wordt ravage digitaal niet genoemd. GS info gepikt van RD? Hmm, toch kudo voor naamsvermelding GS in AD.

Stroopdoos | 06-05-09 | 18:14

Nee, ravage digitaal maakt wel melding van intenser applaus NOS maar niet van de lengte. Schaamteloos propaganda wat ons land verlaagd tot Chinees en Noord Koreaans niveau. Nooit gedacht dat wij hier ook bloot zouden staan aan dit soort praktijken. Kudo Geenstijl!

Stroopdoos | 06-05-09 | 18:24

Stroopdoos | 06-05-09 | 18:11
Nu maar afwachten of Jeauleau er in De Leugen Regeert schande van gaat spreken.

Schoorsteenveger | 06-05-09 | 18:31

Rtl maakte er net ook een smeuig itempje over..

lutger | 06-05-09 | 18:31

BUH! Applaus voor een lelijk, oud, anachronisme? Nog milliseconde.

Tricephalus | 06-05-09 | 18:44

Moest natuurlijk zijn: nog GEEN milliseconde.

Tricephalus | 06-05-09 | 18:45

www.elsevier.nl...
'We wilden de volgorde Cohen - publiek - koningin laten zien. Maar onder een deel van die beelden was het alweer stil. Dat kan in een live-uitzending van een uur wel, maar onder een item van een halve minuut verwacht het publiek geluid. Daarom is een deel van het geluid er twee keer onder gezet.'
Wat een zwakke redenering. Het was dodenherdenking lul, dan is het altijd stil. Dat applaus was grote, grote uitzondering. Als je die gaat uitvergroten, dan doe je dat bewust, net zo bewust als dat je die traan van Máxima opblaast. Gewoon, omdat het kan. Het ging ook nergens anders over dan over 'het applaus', tot vervelens toe.

Schoorsteenveger | 06-05-09 | 18:48

En nu zegt de NOS ook nog dat ze het 'betreuren' dat dit is gebeurd. Kom op zeg: dit is gewoon waarheidsvervalsing, manipulatie en de boel ophypen. Echt ranzig van de NOS!

allemaggchies | 06-05-09 | 18:58

"Bewijs" van GS klopt van geen kanten. Zie hier de originele zendlijn: player.omroep.nl... (doorspoelen naar 20:10. Tel maar mee, 21 seconden geluid.
Het zogenaamde bewijs is gemonteerd! Kansloos als je weblog alleen zo kan vullen...

bebe | 06-05-09 | 19:10

Voor alle GS haters die roepen dat het niewaar is en dat NOS toch zulke integere, onafhankelijk jongens en meisjes zijn: de verdachte heeft bekend.
"NOS bukt diep, betreurt manipulatie Beapplaus:"
www.elsevier.nl...

Merlot | 06-05-09 | 19:27

Stom gedoe, het lijkt de DDR wel.
Weg met Bea en het opvreterscollectief.

leefbarbaar | 06-05-09 | 19:29

Nu je het zegt... Het is gewoon opzet geweest. Beatricks you!

Albert K. | 06-05-09 | 19:35

Schoorsteenveger | 06-05-09 | 18:31
Ik vind dit errug eng!! Massa manipulatie waar ik geen deel van wil uitmaken. Boete 10 miljoen voor de NOS! Recht is gesproken *hamer slaat*

Stroopdoos | 06-05-09 | 19:37

Nee, stukje slaat de plank een beetje mis,
het lullige was dat Cohen doorsprak terwijl mensen gingen applaudiseren.
Dat is er later uit geknipt. Nouja maakt verder niet uit, ze editten elk filmpje tot op zekere hoogte en dit was niet écht belangrijk.
Vervolgens is wel het aplaus wat langer gemaakt, maar tja, misschien klonk het op sommige plaatsen wel wat langer door, je weet het niet, het is altijd tot op zekere hoogte geedit.

Robert Irving III | 06-05-09 | 19:54

Robert Irving III | 06-05-09 | 19:54
De NOS heeft het al toegegeven.

Stroopdoos | 06-05-09 | 19:57

Hier kan de Koningin niets aan doen.
NOS, Hans Laroes eruit, Charles Groenhuizen erin.
Dank u.

popstar | 06-05-09 | 20:55

Wie lult hier nou. Als er een compilatie wordt getoond van 10 verschillende camerastandpunten van de crash snapt toch ook iedereen dat er niet 10 Suzuki's Swift tegen 10 naalden zijn aangereden? Nu monteren ze meerdere shots van klappend publiek, met een duidelijke knip in de camerapositie, zonder die knip geluidstechnisch zo goed mogelijk weg te werken, en iedereen loopt meteen bijdehand te doen. Paupers..

jekalemoeder.nl | 06-05-09 | 21:06

Mensen snappen ook niets van satire.

Doorgaans Nooit | 06-05-09 | 21:13

Wat heerlijk om in een land te leven waar ik van mijn eigen belastinggeld voorgelogen word. JP bedankt!

La Boca del Sur | 06-05-09 | 21:17

de regering gooit maar geld over de balk, militairen naar oostblok landen sturen, en dan komen er ook nog eens wat om daar, de dood van deze soldaten heeft onze zogenaamde christen regering op z,n geweten, stelletje oplichters in den haag.het wordt hoog tijdt de de burgers eens een vuist maken samen tegen deze uitbuiters.

kwade burger | 06-05-09 | 22:28

Wie/wat is de NOS? Ik kijk al jaren geen tv meer, reinste indoctrinatie!

1sjappie2 | 06-05-09 | 23:46

Nu ik dit bericht zo lees:

Iemand al over nagedacht over het scenario inside job?
Bea heeft deuk in imago. Dus wat doe je?
Je laat Karst zich deaud rijden tegen monument. Koninklijke familie ter nauwernood ontsnapt. Nederland geschokt. Beatrix doet huilie huilie op tv. NOS dikt aan. Bea weer popie jopie!

Lucasje dus | 07-05-09 | 01:07

jekalemoeder.nl | 06-05-09 | 21:06
LOL.
Het zal je niet lukken je eigen comment te lezen en je lachen in te houden.

Schout-bij-nacht | 07-05-09 | 01:08

Lucasje dus | 07-05-09 | 01:07
Bea is links, het gebrek aan principes bij bea is meer dan groot genoeg om er toe in staat te zijn.

Schout-bij-nacht | 07-05-09 | 01:10

www.elsevier.nl...
"De omroep wilde juist een ‘samenvatting van de herdenking’ laten zien."

Deze verklaring is net zo betrouwbaar als de items die de nos over bush uitzond. Bij mij leid een "samenvatting" nl meestal tot iets dat juist korter is.

Schout-bij-nacht | 07-05-09 | 01:17

ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt...er was helemaal geen aanslag..alleen een malloot die een einde aan zijn leven wilde maken...en in een opwelling ff in zijn suzuki stapte...

triest natuurlijk voor de familie, vrienden etc van de overledenen, maar die media aandacht is weer eens veels te overdreven...

en al was er wel iets gebeurt...een nieuwe mevrouw om lintjes te knippen is zo gevonden op monsterboard...

robin1982 | 07-05-09 | 01:59

Ik stem op Wilders omdat hij al die miljardensubsidies aan de Staats Propaganda Omroep, Stichtingsdirecteuren, etcetera wil decimeren. Ik weet wel een betere bestemming voor mijn belastinggeld dan deze Soviet Indoctrinatie.

jospeh6085 | 07-05-09 | 07:44

Stroopdoos | 06-05-09 | 19:37
Ach, ik geloof niet dat dit bewuste politieke manipulatie is. Het is een ingesleten houding die misschien wel op een gemiddelde politieke voorkeur is terug te voeren, maar dat is het dan. Het zijn luxe jongetjes die gewend zijn om ongemoeid gelaten te worden en in alle vrijheid te spelen in hun eigen speeltuintje en altijd te weinig of helemaal geen straf hebben gekregen als ze gevaarlijke dingen gingen doen op de schommel of de glijbaan. En ze zijn ook altijd trots geweest op de kunstjes en de fratsen die ze uithaalden. Hoe vaak hebben de 'de traan van Máxima' niet moeten aanschouwen als hét unieke, geweldige, perfecte, ontroerende, hartverscheurende moment? Kunst, als je op kosten van de burger honderd camera's mag aanslepen om de boel te registreren en alle technische toeters en bellen tot je beschikking hebt om het tot een goed einde te brengen. Dan zou het een grote schande zijn geweest als ze die traan gemist zouden hebben.
Ze geilen op hun gewaande perfectie. Ze zijn 'de performers', vinden ze zelf, en ze kunnen het niet laten hun eigen romantische wereld te bouwen en vol bewondering hun eigen montages te aanschouwen.
Die wereld staat op instorten. De apparatuur wordt spotgoedkoop en de kwaliteit wordt alsmaar beter. Het is technisch gezien steeds makkelijker om met die lui te concurreren. Ze hebben nog privilege's, maar het gaat met de dag meer opvallen dat ze die niet verdienen. De moraal van Mies Bouwman "wij, televisiemakers van het eerste uur deden en doen alles beter dan al die nieuwlichters" is op stervens na dood.

Schoorsteenveger | 07-05-09 | 09:01

Ik wist het, het viel me al op xD

Stolker | 07-05-09 | 09:14

Wat, is er iets gebeurt dan op Koninginnedag ? Vertel !

Vdewaal | 07-05-09 | 12:11

-weggejorist-

Euthanasiespuit | 07-05-09 | 15:38

De koningin mag van mij linea recta optyfen. Ze mag wat mij betrefd al der geld houden en optyfen of blijven en der knaken inleveren voor de Nederlandse bevolking. Eens kijken hoeveel het haar boeit om onze koningin te zijn.

Kan niet wachten tot we die soeplul van een WimLex mogen beschouwen op TV naar de zoveelste "aanslag". Oprotten, fuckers in het koningshuis.

Buhmbarsetic | 08-05-09 | 10:32
Tip de Redactie