44
Rajnai Attila írása
2016. augusztus 4.

A fideszes Voldemort Nagyúr és a pénzfalók – így lopnak uniós milliárdokat

A szokásos 50 helyett csak 10 százalékot tarthatott volna meg a megítélt uniós támogatásból egy szociális szövetkezetekből álló hálózat (azaz a pénz fele helyett 90 százalékát lopnák el menet közben), további kiadás a fideszes képviselőnek előre fizetendő ötmilliós „alkotmányos költség”. A korrupciós büntetőügyben feloldották néhány telefonbeszélgetés titkosítását, s ezekben, úgy tűnik, Lázár Jánosra, valamint helyettesére, Csepreghy Nándorra utalnak a biznisz résztvevői. Az első tisztáldozat az Emberi Erőforrások Minisztériumától menesztett Köpeczi-Bócz Tamás uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkár, a következő pedig Mengyi Roland fideszes országgyűlési képviselő lehet. Őt a vallomások szerint Voldemort Nagyúrnak kellett szólítani. A 168 Óra lehallgatási jegyzőkönyvek alapján mutatja be az uniós pénzcsapolási kísérlet fordulatokban gazdag történetét.

Kapcsolódó írásaink

2015 eleje, Tiszaújváros, Mamma Rosa olasz étterem. Itt találkozik rendszeresen egy baráti társaság, s arról beszélnek, milyen jó lenne megcsípni egy jó kis uniós pályázatot. A 46 éves E. Zsolt – az ügy egyik gyanúsítottja – korábban már létrehozott egy országos szociális szövetkezeti hálózatot, amellyel 2014-ben a brüsszeli LIFE pályázaton igényeltek működési támogatást, de nem nyertek. A másik résztvevő az azóta szintén gyanúsított 47 éves B. Tibor. Ő az, aki együtt jár szaunázni az ugyanúgy tiszaújvárosi K. Péterrel. Utóbbi izzadás közben nemegyszer hangoztatta: jó kapcsolatai vannak uniós pályázatokban bennfentesnek számító, fontos emberekkel. E. Zsolt vallomása szerint K. Péter nemcsak jó barátja Mengyi Rolandnak, a térség fideszes országgyűlési képviselőjének és választókerületi elnöknek, de tudomása szerint a honatya egyik gyerekének ő a keresztapja. K. Péter végül ígéretet tett a baráti párosnak, hogy tesz egy kört és tolmácsolja igényüket „odafenn” pályázati témában.

Fotó: MTI
Mengyi Roland, aki Voldemort Nagyúrnak hívatta magát

Így is lett, az ajánlás sikerrel járt, a két férfi 2015 tavaszán Pestre utazott egy találkozóra a Parlament melletti egyik kávézóba. Ide Mengyi Roland egy másik öltönyös férfival érkezett, akinek a nevére egyikük sem emlékezett a kihallgatásokkor, a fényképes azonosítást pedig nem látta indokoltnak a nyomozó hatóság. E. Zsolt és B. Tibor a találkozón elmondta: van egy kétszáz szociális szövetkezetből álló hálózatuk, és ennek működtetésére szeretnének pályázni.

„Azt tudom mondani, hogy erre felcsillant Roland szeme, láthatóan elkezdett érdeklődést mutatni a dolog iránt” – vallotta utóbb E. Zsolt. Miközben a szövetkezetekről számoltak be, Mengyi és az ismeretlen öltönyös több alkalommal is jól kivehetően arról diskuráltak egymás között, hogy ezt meg kell beszélni „L.-lel”. Mengyi végül kijelentette: elég sok uniós pénz maradt itt, és ha nem utalják ki, akkor vissza kell küldeni Brüsszelbe. Azt mondta, futnak egy kört – áll a vallomásokban –, majd arra kérte a két férfit, hogy K. Péter legyen az összekötő, vagyis neki kell odaadniuk a pályázók adatait.

A szövetkezetekről készült táblázatot egy kecskeméti könyvelő, a szintén gyanúsított F. Márta állította össze. Kis idő múlva pedig K. Péter jelezte, úgy néz ki, lesz pénz, újra találkozniuk kellene a Parlament melletti kávézóban.

Erre az összejövetelre Mengyi Roland már hozott egy pályázatírót is, az ügyben szintén gyanúsított B. Szilviát, a Public Sector Consulting Kft. szakemberét. Mengyi a vallomások szerint azt mondta, volt benn a „nagy embernél”, aki úgy megörült, hogy majdnem leesett a székről, mert ezek a szövetkezetek sok embert tudnának foglalkoztatni pályázati pénzből. Mengyi hozzátette: csaknem kétmilliárd forint TÁMOP-os pénz ragadt bent, ennek egy része a ki nem fizethetett Borsod megyei roma szövetkezetes pénzből maradt. A modellt is vázolta: a megítélt támogatási összeg 50 százalékát vissza kell fizetni nekik.

A feles visszakövetelés hallatán E. Zsolt és B. Tibor a fejüket fogták, mondván, ez túlzott igény, nem tudják végigvinni a szövetkezeti hálózaton. Ám a pályázatíró B. Szilvia megnyugtatta őket, mondván, ezek csupán költségek, amelyet a szövetkezeteknek le kell számlázniuk oktatás, e-learning, konferencia- és workshopszervezés címén, a támogatás másik fele pedig megmaradna náluk bérre, járulékokra.

A csapat ezután rendszeresen találkozott a Public Sector Consulting Kft. fővárosi irodájában, ahol B. Szilvia készítgette a forgatókönyvet, vagyis annak a pályázatnak a konstrukcióját, amelyet a minisztérium fog kiírni. Mivel a ciklusra adott uniós pénzek felhasználási határideje 2015. december 31. volt, gyorsan és hatékonyan kellett kidolgozniuk a részleteket. A kétszáz szövetkezetből álló rendszer ezért száz tagra csökkent, végül húsz szövetkezetre. A pénzt – első körben öt-hétszázmillió forintot – pedig nem foglalkoztatásra, hanem hálózatbővítésre adták volna. Ám emiatt a visszaosztás aránya radikálisan megváltozott: az ötven helyett csupán tíz százalék maradt volna a szövetkezeteknél, és kilencven százalékot kellett volna különböző jogcímeken visszautalni.

Fotó: MTI
Csepreghy Nándor a parlamentben. A jegyzőkönyvekben csak Nándi

A szövetkezeteket gründoló főszereplők ezen megint felháborodtak. E. Zsolt vallomása szerint Mengyi és B. Szilvia ekkor többször is azzal nyugtatta őket, hogy „ha ezt a projektet sikeresen végigcsináljuk, hosszabb távon együtt kívánnak velünk működni. Konkrétan arról volt szó, hogy a 2020-as pályázatokból egy körülbelül kétmilliárd forint összegű támogatás volt nekünk beígérve, amit valóban foglalkoztatásra adtak volna. Ebből biztosan nem kértek volna vissza ennyit.”

Aztán jött az újabb csapás.

2015. július elején egy este K. Péter felhívta B. Tibort, hogy beszélniük kellene, s épp szülei tiszaújvárosi házában pingpongozik Mengyi Rolanddal. B. Tibor, helybéli lévén, odament. Vallomásában még arra is emlékezett, hogy a garázson át ment be, egy alagsori helyiségen keresztül, és a házban lévő bárpultnál ült Mengyi. A fideszes képviselő azt mondta, vannak információi a szövetkezeti pályázattal kapcsolatban, de „itt és most el kellene dönteni, hogy megbízunk-e egymásban annyira, hogy most már a pénzről is kell beszélnünk (...) ez egy egyirányú utca, és innen visszafordulni nem lehet, és ahhoz, hogy tudjunk együtt dolgozni, ahhoz az ő részükről is bizalom szükséges, ennek az az alapfeltétele, ha átadunk ötmillió forintot még a pályázat kiírása előtt úgymond alkotmányos költség jogcímen”. B. Tibor azt felelte, nincs felhatalmazása ebben dönteni, meg kell beszélnie a többiekkel. Mengyi néhány nap gondolkodási időt adott, és összekötőként újra csak K. Pétert jelölte meg.

B. Tibor másnap felhívta E. Zsoltot, és a lehallgatott beszélgetés szerint hosszan dilemmáztak a Mengyi-féle alkotmányos költségen. A két férfi rizikósnak vélte az ajánlatot, mondván, semmi garancia nincs arra, hogy ha összeszedik is a pénzt, meglesz a sikeres pályázat. E. Zsoltban az is felvetődött, hogy mindez K. Péter magánakciója, ezért ragaszkodott a személyes találkozóhoz, hogy ő is hallja Mengyi szájából az előre kifizetendő ötmilliós alkotmányos költséget. A helyszín újra a Mamma Rosa, a tiszaújvárosi olasz étterem. A négy férfi egy sarki asztalnál ült a teraszon. A vallomások szerint Mengyi nem sokat kertelt, kijelentette: „Most öt, ha lezárják, még öt, vagy így, vagy sehogy!”

B. Tibornak nem volt ennyi készpénze, az ötmillió forintot E. Zsolt, valamint F. Mártának, a kecskeméti könyvelőnőnek az édesanyja előlegezte meg. A pénzt Tiszaújvárosban adták át. B. Tibor biztosítékként készített egy színlelt menedzseri megállapodást, amelyen keresztül a Kreatív Job Szövetkezet kifizette a pénzt K. Péternek, mondván, ha a pályázatuk sikerrel jár, akkor megtarthatja az ötmillió forintot, ha nem, akkor van jogalap visszakövetelni.

2015. nyár végétől folyamatosan zajlanak az egyeztetések a részletekről a pályázatíró B. Szilvia és a többi gyanúsított között, a 90–10 százalékos elosztási arány azonban nem akart megváltozni, sőt B. Szilvia ahhoz is ragaszkodott, hogy a különböző költségekre beszámlázó cégeket is csak ő nevezheti meg.

A tárgyalások végére a megtartható 10 százalékos támogatási szelet is tovább csökkent. A rögzített beszélgetések szerint egyharmada Mengyié, egyharmada B. Szilviáé, egyharmadán pedig a két gyanúsított férfi osztozott volna.

2015 késő őszét írunk, a viszony egyre feszültebb lett a felek között. Ekkor már tart a nyomozás. Úgy tudjuk, az egyszerű, nem is nagy összegű adócsalás miatt indult, s csak fokozatosan kerekedett ki a történet a hatóság számára. A főszereplők megfigyelése miatt a NAV tájékoztatta Balog Zoltánt, az Emberi Erőforrások Minisztériumának vezetőjét, ezért a szóban forgó pályázat végső kiírását végül úgy módosították, hogy az ne feleljen meg az ügyben szereplő szövetkezeteknek. A támogatási kérelmeket elutasították, később a fellebbezéseket is.

A kudarc kivágta a biztosítékot a főszereplőknél. A tiszaújvárosi csapat elsősorban B. Szilviát, a Public Sector Consulting Kft. pályázatíróját tartotta felelősnek, aki a felvetéseikre egy 2015 végi lehallgatott telefonbeszélgetésben annyit mondott: „elengedték az ember kezét (...) állítólag a NAV is megkereste az embert”. F. Márta, a könyvelő pedig azt mondta E. Zsoltnak a telefonban: „Örülök, hogy valaki adott egy fülest, mert ha a pályázatba belementünk volna, akkor bilincsben vittek volna el.” Ez a pályázati pénz kiutalása nélkül is megtörtént.

A főszereplők ettől kezdve már csak a nehezen összekapart ötmillió forintnyi „alkotmányos költséget” szerették volna visszaszerezni K. Pétertől. A férfi végül hosszas huzavona után visszavitte a pénzt. Ekkor tartóztatták le őket a NAV nyomozói, az ötmilliót pedig lefoglalták.

Az ügyben eddig öt embert gyanúsítanak különösen nagy vagyoni hátrányt okozó, bűnszövetségben elkövetett költségvetési csalás bűntettének kísérlete, valamint hivatali vesztegetés bűntette miatt. F. Márta, E. Zsolt és B. Tibor beismerő vallomást tett, ők szabadlábon védekeznek, K. Péter, valamint B. Szilvia előzetes letartóztatásban vannak, tagadják, hogy bűncselekményt követtek volna el. A nyomozást a NAV július 11-én átadta a Központi Nyomozó Főügyészségnek, mert az adóhatóság szerint mentelmi joggal rendelkező személyt is érint.

Nagy Andrea ügyészségi szóvivő kérdésünkre elmondta: a gyanúsítottak között nincs mentelmi joggal rendelkező személy, nem kezdeményeztek mentelmijog-felfüggesztési eljárást az ügyben. Arra vonatkozóan, hogy tervezik-e, kijelentette: ezzel kapcsolatban nem nyilatkoznak.

 

Részletek a lehallgatási jegyzőkönyvekből

A két férfi gyanúsított, E. Zsolt és B. Tibor beszélgetései:

2015. VII. 23.
– Péter telefonált!
– Na?
– És azt mondta, telefonált neki a Roland és hogy minden rendben, ott, ahol kellett, átment. Innentől sínen vagyunk!
– Mint József Attila?
– Így van.
– De ő kurva szarul járt a végén!

2015. VIII. 6.
– Kíváncsi vagyok erre az izére.
– Mire?
– Hogy este mit fog mondani Roland.
– Ja, szerintem még mindig semmit, hogy rendben van, csinálják.
– Hát akkor nem mondaná, hogy beszéljünk, nem mondaná el szerintem. Úgyhogy valamit akar.
– Pénzt. Az ilyen típusú ember azért szokta felhívni a másikat.
– Ja, hát azt már megkapták, úgyhogy többet meg majd csak izé…
– Ha lesz üzlet.
– Hát igen, ha lesz üzlet. Hát nagyon remélem, baszki! Halló!
– Itt vagyok, hallom.
– Mondom, nagyon remélem, hogy lesz!
– Ühüm, miért ne lenne?
– Hát, hogy tényleg fogja tartani. Hát azért hallottunk már róla ilyet…
– Kell nekik is a pénz, Zsolti.
– Micsoda?
– Kell nekik is a pénz!
– Hát igen, ez az egy, ez az egy, ami énbennem is bennem van, hogy hátha.
– Hát itt ebből, ebből gondolkodik mindenki.

2015. VIII. 14.
– Én félek attól, hogy beültetnek bennünket, én nem akarok börtönbe menni. És akkor a Roland fogja mosni a kezét, mert egy kurva szót nem fog izélni… szólni. Nem fog odajönni. Maximum hogy ha mi is feldobjuk őket. Fel fogod dobni? Nem! De én se akarom elvinni a balhét. Tehát ezért jól át kell ezt rágni, Tibi. Ez egy olyan rendszer, amit ők felállítottak, kitaláltak és működik, mert nem mi leszünk az elsők, akiken ezt megcsinálják. Sokadik! Nagy valószínűséggel olyan beragadt pénzről van szó, amire most nekik is rá lehet tenni a kezüket. És rá is akarják és rá is fogják tenni a kezüket. Ha nem velünk, akkor mással. (…) Tibi, tök mindegy, mit mondasz a bíróság előtt. Ne ez legyen, de le fogja szarni a bíró. Amikor mindenkinél az a név fog feljönni, hogy E. Zsolt meg B. Tibor, akkor a bíró elgondolkozik azon, hogy hoppá, ki ennek a felelőse. Hopp, megvan az első kettő számú: elsőrendű, másodrendű. Lehet, hogy lesz 15. rendű, de az, hogy az csak kap hat hónapot, mi meg kapunk négy év letöltendőt, az téged nem fog boldogítani, Tibi!

2015. VIII. 21.
– Beszéltem a Petivel.
– Igen?
– És ő tegnap beszélt a Rolanddal.
– Igen?
– Azt mondta Roland, hogy tíz százalék, és a tíz százalék megy háromfelé. Egy része a Szilviéké, egy része az övé, egy része a mienk. És ezt lehet osztani, mert ennyi van benne. Én erre mondtam, hogy hát ez így alapvetően nem jó semmiképpen. Úgy kezdődik először is, hogy tízmillió. Azt visszaadják nekünk, mert annyiba került nekünk ez a mutatvány, ugye? Mert ötöt odaadtunk, ötöt meg még oda kell.

2015. X. 15.
– A Szilvi sok érdekes dolgot mondott. Nagyon készülnek rájuk odafenn, és sokkal nagyobb emberek, mint Voldemort. Azok, akik benne akarnak lenni a kft.-kben. Nem csak egy alapítvány lesz benne, mert kurva nagy fantáziát látnak benne.
– Sok pénz, ami körülveszi ezt az egészet. Nagyból lehet sokat meríteni.
– Adják ide, ami nekünk jár, a többit pedig szarom le.
– Mondtam a Petinek, hogy szép dolog a barátság, de itt pénzről van szó.

2015. X. 20.
– Már megint voltak változások, most már ott tartanak, hogy öt százalék fog megmaradni, ami azt jelenti, hogy ötvenet aláír egy szövetkezet, és két és fél milliót kapnak belőle.
– Akkor megmondom a főnökünknek, hogy szóljon, vagy a matekon változtasson.
– Egyszerűen már ott járunk, hogy nekünk sem jut, a szövetkezeteknek sem, senkinek nem jut, csak fölfelé toljuk, és most már ez tényleg kínos.

2015. XII. 10.
– Na, hát kuka!
– Na, remek, ezt tudtuk.
– Kuka, úgyhogy majd elmondom szóban a többit, hát kurva nagy kavarás volt.
– Mert?
– Énszerintem 90 százalék, hogy ott benn a minisztériumban középvezetői szinten nyúlt bele valaki, aki valakinek a spanja, de most már olyan szinten, hogy már most a NAV is volt kint, tehát a NAV is elkezdett érdeklődni az egész után. Úgyhogy most még, hogy ha lehetne, akkor se kéne csinálni, mert nem hiányzik senkinek.
– Jól van, oszt a matekunkat visszakapjuk?

B. Szilvia pályázatíró az alábbiak szerint kezdi
a beszélgetést E. Zsolttal:

2015. XII. 10.
– Itt alá- és fölérendeltség van ezeknél a projekteknél. Énszerintem akivel mi tartjuk a kapcsolatot, az a legmagasabb szint. Bármekkora befolyású. Tegnap a Csepreghy Nándinál voltam zsúron, Viktort Lázár helyettesíti, Lázárt meg a Nándi.
– De akkor mondok egy olyat, hogy aki fölötte van. Az!
– Jó, jó! Na, például akkor majdnem ugyanaz.
– Konkrétan ő telefonált, hogy mikor melyik céggel kéne akkor, viszont öt évig csak és kizárólag, akkor csak ezen és csak velük.

 

Felvetődik a kérdés, hogy ennyi ideje tartó lehallgatás, megfigyelés után miért nem ütöttek rajta K. Péteren a NAV-nyomozók, amikor az ötmillió forint átvétele után követték, és a jelentések szerint egy csomagot adott át Mengyi Rolandnak. Miért nem kaptak zöld jelzést a fiktív szövetkezeti pályázatok? Hiszen így a különböző költségekre beszámlázó cégeken keresztül fel lehetett volna göngyölíteni a teljes hálózatot. Választ e kérdésekre sem kaptunk az illetékesektől, informálisan annyit tudtunk meg: erre a nyomozók nem kaptak utasítást.

A Zuschlag-ügyhöz hasonlóan most is déja vu érzése támad a kívülállónak, hiszen miután a NAV értesítette Balog Zoltánt a nyomozásról, a rendszer elkezdett szivárogni: ez visszaköszön az érintettek letartóztatást megelőző telefonbeszélgetéseiben: „többen vagyunk a vonalban”. Mengyi barátja, K. Péter pedig ekkortájt figyelmezteti a tiszaújvárosiakat, hogy lehallgatják őket, ennek ellenére államtitoksértés miatt nem indult eljárás az ügyben. A gyanúsítottak vallomásaiban olyan kitételek is szerepelnek, miszerint: nekünk jó, hogy Tállai András lett a NAV vezetője, mert jó viszonyban van Mengyi Rolanddal.

Az ügy első kormányzati bukóembere Köpeczi-Bócz Tamás államtitkár. Ő koordinálta a TÁMOP-os pályázatokat, valamint a bennragadt uniós pénzeket. A hozzá tartozó irodákban tartottak néhány hete házkutatást és vittek el iratokat a NAV nyomozói. Ráadásul Hadházy Ákos, az LMP társelnöke is feljelentést ígért egy Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszeren belül elnevezésű, szintén TÁMOP-os pályázat elszámolásaival és teljesítéseivel kapcsolatban. Hadházy elmondta: a nyilvánosság tájékoztatására szánt 23,5 millió forintos keretet egy kecskeméti médiavállalkozás kapta meg, amely Zombor Gábor polgármestersége idején jó viszonyt ápolt a politikussal.

Kerestük Mengyi Rolandot is, de telefonhívásainkra nem reagált. Kérdéseinket a szövetkezeti pályázatokban érintett személyekről, a pályázatíró céggel való kapcsolatáról, a kétszer ötmillió forintos alkotmányos költségről, a Voldemort nagyurazásról, valamint arról, hogy említette-e neki Tállai András, hogy érintett egy operatív nyomozásban, elküldtük személyes e-mail címére, valamint közszereplői Facebook-profiljára, de választ nem kaptunk. Ugyancsak hallgat Varga Zsigmond, a Public Sector Consulting Kft. ügyvezetője. A gyanúsítottak védői sem kívántak nyilatkozni az ügyben.

 

Soha le nem mondani - Mengyi Roland pályaképe

„Ha Borsod-Abaúj-Zemplén megye emelkedik, akkor Magyarország is emelkedik” – így hangzik a 41 éves, Miskolcon született Mengyi kedvenc idézete. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karán végzett jogászként, a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Karán közgazdász hallgatóként tanul. 2010 óta fideszes parlamenti képviselő. A parlament honlapján szereplő életrajza nem részletezi túlságosan, hol dolgozott korábban: „Közigazgatás, versenyszféra, egy közhasznú alapítvány elnöke is volt.”

Facebook-oldalán viszont büszkélkedik azzal is, hogy az Országos Polgárőr Szövetség elnöksége a polgárőrmozgalom kiemelt támogatásáért Polgárőr Érdemkereszt arany fokozata kitüntetésben részesítette.

2012-ben Mengyit Matolcsy György Borsod-Abaúj-Zemplén megye gazdasági fejlesztését koordináló miniszteri biztossá nevezte ki, 2014-ben pedig a HVG írt arról, hogy Hende Csaba akkori honvédelmi miniszter helyére Simicskó István sportügyekért felelős államtitkár mellett Mengyi Roland, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés fideszes elnöke is esélyes lehet. Nem ő lett a befutó, sajtóhírek szerint pedigréjét párton belül sem tartották elég makulátlannak.

Neve ismerős lehet egy furcsa borsodi földpályázat kapcsán is. 2013 októberében a Népszabadság írt az ügyről. Eszerint 2011-ben egy borsodi földpályázati eljárást az összes állami illetékes példaszerűnek ítélt, ám a beadási határidő után, felsőbb nyomásra az egész kiírást visszavonták, a földek a második körben jól beágyazott fideszes potentátoknál landoltak. A lap szerint Ángyán József akkori vidékfejlesztési államtitkár szerint már az előkészítés alatt felbukkantak olyanok, akiknek a pályázata nem volt megalapozott, viszont erős politikai hátszéllel és nagy magabiztossággal mégis beadták az anyagukat: „Hagyaczki József 600 hektár, Demeter Péter 400 hektár, Kanyok Attila pedig ugyancsak 400 hektár föld igényel.” Miközben a kiírásban 200 hektár volt az elvi felső határ. Ángyán feljegyzése szerint szeptember 22-én „Mengyi Roland, a B.-A.-Z. megyei közgyűlés elnöke, fideszes országgyűlési képviselő szóban megkísérelte utasítani a Bükki Nemzeti Park Igazgatóságának (BNPI) igazgatóját a pályázat visszavonására.” Később Szabó Csaba miniszteri megbízott telefonon utasítást adott a pályázatok azonnali visszavonására, és a BNPI igazgatóját, Duska Józsefet Budapestre rendelte, a miniszter őt hivatalából azonnali hatállyal felmentette. A pályázatot újra kiírták, sokkal enyhébb feltételekkel: már nem volt 200 hektáros birtokmaximum és nem kellett a pályázóknak bizonyítaniuk, hogy főként mezőgazdasággal foglalkoznak. Az összes pontszám 40 százalékát szubjektív megítélésű tételekre lehetett odaítélni. Így történhetett meg, hogy „két pályázat gazdálkodási tervezete szóról szóra megegyezett, ám ugyanarra a szövegre az évek óta e szakterületen tevékenykedő vesztes 60 pontot kapott, míg a gazdálkodásba épphogy belecsöppent nyertes 120 pontot, ami el is döntötte, melyikük nyer”.

Az újabb pályázaton Hagyaczki, Demeter és Kanyok 400 hektárnál több földet kaptak Mezőnagymihály mellett, és hármasban elvitték a teljes földmennyiség több mint felét. Helyi lakosoknak mindössze a kiírt földterület ötöde jutott. Kanyok Attila nem helyi, hanem tiszaújvárosi lakos, Mengyi Roland országgyűlési képviselő kampányfőnöke.

Ellenzéki képviselők feljelentést tettek hűtlen kezelés és más bűncselekmények gyanúja miatt, ám a Fővárosi Főügyészség az ügyben indult nyomozást bűncselekmény hiányában megszüntette, ugyanakkor „Grédics Szilárd és társa ellen” magánokirat-hamisítás vétsége miatt eljárást kezdeményezett. (Grédics a BNPI új, a második földpályázat idején már hivatalban volt vezetője.) A határozat szerint a feljelentést azért utasították el, mert az államot nem érte kár, nem követhettek el hivatali visszaélést. Duska József (a BNPI korábbi igazgatója) tanúvallomásában elmondta: Kanyok Attila azzal hívta föl, hogy Mengyi Roland, a B.-A.-Z. megyei közgyűlés elnöke szeretne vele beszélni. Az ezt követő találkozón Mengyi közölte Duskával, hogy a pályázat rossz, vissza kell vonni.

Mengyi honlapján időről időre beszámol képviselői munkájáról, legyen szó útfelújításról, birkózógálán, gyereknapon, fogadóórán való részvételről vagy épp sétányátadásról. Kossuth Lajostól kölcsönzött mottója: „Soha le nem mondani, soha el nem csüggedni, ha kell, mindig újrakezdeni.”

 
 

A Public Sector Consulting Kft. főbb referenciái:

Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ,
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal,
Szociális és Munkaügyi Minisztérium,
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség,
Szentes Kistérség Többcélú Társulása,
Felső-Kiskunsági és Dunamelléki Többcélú Kistérségi Társulás,
Bácsalmás Kistérség Többcélú Társulása,
Bélapátfalvi Kistérség Többcélú Társulása,
Jánoshalmi Kistérség Többcélú Társulása,
Balatonföldvári Kistérség Többcélú Társulása,
Siófok és Környéke Többcélú Kistérségi Társulása,
Solt Város Önkormányzata,
Opticon Kft.
Forrás: Publicsector.hu

 

Hozzászólások
Összesen: 44 db

A hozzászólás csak regisztrált tagjaink számára elérhető, kérjük lépjen be vagy regisztráljon!

Elfelejtette jelszavát? Segítségért kattintson ide!

Kérjük, hozzászólásánál tartsa be az oldal szabályait. Erről és a moderálási elvekről itt olvashat részletesen!

Hozzászólhat a Facebook azonosítójával is.
Kattintson a "Facebook bejelentkezés" gombra!
Hozzászólás Facebook regiszrációval
Lajos Angyal
2016-08-06 13:25:24   #20

jól bejáratott üzletmenet nem?? most valakit beáldoztak hogy mintha működne az igazságszolgáltatás nem?? és a nagy sokszázmilliárdos bulik mennek tovább nem??

Lajos Angyal
2016-08-06 13:17:37   #19

szerintem az itt vázolt szisztéma szerint megy százmilliárdok szétosztogatása is ... ebből gyarapszik sok mocsok vagyona nem??

Béla333
2016-08-05 07:27:42   #18

ügyvéd
2016-08-05 01:18:01 #17
Én nem Keller eltökéltségét vitatom. Sőt ő szeretett volna valamit felmutatni, csak éppen a főnökei (Medgyessy és Gyurcsány) álltak ki mögüle.
Ahogy a bírósági tárgyalásán is mondta:

"http://xn--hr6-rma.hu/cikk/63778/tagad_a_medgyessykormany_allamtitkara
"Keller a tárgyaláson arról is beszélt, hogy célkitűzéseinek megvalósításakor saját politikai táborán belül is akadályokba ütközött. A Parlament folyosóján azt mondták neki: "mit akarsz, a legfőbb ügyész a miniszterelnökkel vadászik!?". Jött az üzenet a miniszterelnöktől: "nem kellene ezzel foglalkozni!"
Vagy:
"A volt államtitkár pénteki vallomásában Medgyessy Péter és Gyurcsány Ferenc volt kormányfőket sem kímélte: szerinte ahelyett, hogy mellé álltak volna a korrupció elleni harcban, a könnyebb utat választották, és a "szőnyeg alá söpörték" az általuk is ismert problémát."
http://www.origo.hu/itthon/20120413-megkezdodott-a-hivatali-visszaelessel-vadolt-volt-kozpenzugyi-allamtitkar-pere.html

Nem volt itt a jelek szerint semmiféle komoly szándék a Fidesz disznóságok felderítésére, csak amolyan látszatintézkedés ment!
Valóban nem Keller hibája volt, hogy egy ügyét sem tudta végigvinni, de Polt mellett ebben a legnagyobb szerepe a volt 2 főnökének volt! Így mégiscsak vele csináltatták a cirkuszt.

Kaucsuka
2016-08-06 15:14:20

Ahogy mondani szokták : ez a jéghegy csúcsa. Ráadásul végig sem ment a buli.
Ezt a Mengyit pedig nem fogják bedobni a levesbe, mert akkor még dalolni kezd. Ez a NER lényege. Ali baba és a 40 rabló együtt lopnak, Polt pedig megvédi őket. Ebből kiszállni sem lehet, de kizárni sem lehet senki. De azt is hiszem, hogy közben a feszültség csak nő, egyre rosszabb lehet, mert muszáj folyamatosan összezárni, és ez egyre nehezebb. Nincs itt nekünk fogás, semmit nem érnek ezek a feltárások, nem történik semmi. Ezek a nyomorult ellenzéki pártok pedig azt hiszik, csak az a dolguk, hogy ilyenkor nyivákoljanak. Ennyi. Én meg azt mondom, ha ennyire "fussa" nekik, akkor tűnjenek el ezek a megélhetési politikusok, engedjék át a helyet olyanoknak, akik ennél keményebbek, váratlan, unortodox megoldásokat tudnak. Mert most csak az ugatás megy. Olyan kell, aki harap. És nem a Jobbik.
Persze ezek az ügyek azt is igazolják, hogy miből is vannak azok az elképzelhetetlen politikusi vagyonok. Eddig is tudtuk, de most itt egy élő példa.
És mindehhez egy ilyen szemét ügyvéd is asszisztál. Az én szememben az ilyenek bűntársak, és becsuknám ezeket is ezer évre Kufstein várába.

Béla333
2016-08-06 11:16:35

Ha elolvastad a beírásokat, akkor láthattad, hogy nem csak Keller, hanem Budai is szóba került, mint olyan kirakat bábuk, akiknek a ténykedésével azt akarták a választóknak megmutatni, hogy itt bizony van ám elszámoltatás!
Pedig csak alibi volt mindkettőjük ténykedése!
Vagy szerinted el lett számoltatva az első Orbán kormány 1998-2002 közötti ügyeivel?
Vagy az MSZP-SZDSZ kormány disznóságait 2002-2010 közötti disznóságaival?

De mást is mondok! Hornék miért nem kapták el az Orbánék grabancát a székház ügy miatt?
Lehet hogy ha megteszik, akkor most nem O.V. lenne a miniszterelnök!

Kaucsuka
2016-08-05 21:46:52

Hogy jön ide Keller ? Ti tényleg azt hiszitek, hogy ez magyarázat ?
Persze az igaz, hogy a szerelem az vak.

igor06
2016-08-05 06:00:09   #17

Egészen elkèpesztő cikk! Ez egy mocskos tolvaj banda!

Ha a bénakacsa ellenzék erre sem repül rá, akkor azt hiszem kollektíven tökön szúrhatjuk magunkat...

Béluskám, neked viszont feltétlenül meg kellene keresned az orvosod vagy gyógyszerészed, Bandi tényleg az agyadra ment....

Béla333
2016-08-07 21:28:05

Ja a nick neved meg egyáltalán annyira sem érdekel, hogy egy percig is elgondolkodjak azon, hogy miért igoro6!
Mondhatni sz@rok rá!

Béla333
2016-08-07 21:25:08

Ha hánynod kell hát add ki! Nehogy bennmaradjon, ami kikivánkozik!
Én nem gondolom, hogy okosabb lennék akár nálad is, lehet hogy neked is sikerülne értelmes véleményt kiizzadni magadból, ha esetleg elolvasnád mások beírását. Ne úgy írnál véleményt, hogy még a saját bevallásod szerint sem olvasod el! A saját beírásod szerint!
De te arra vagy büszke, hogy úgy írogatsz be, hogy azt sem tudod mire írsz véleményt!
Nem tudom ezzel ki égeti szénné magát?!
Úgy érzed talált a Petőfi idézet? Nem írsz, nem olvasol, csak zsigerből gyűlölködsz?
Egészségedre!
Ostoba fajankó!

igor06
2016-08-07 09:37:05

Te Béla!

Te tényleg fogalmi dugóba keveredtél baszod,Bandi tényleg az agyadra ment.
Tudod, azért (is) hányok a fajtádtól, mert azt hiszed, mindenkinél okosabb vagy...

Ezzel a Petőfi idézettel meg végképp szénné égeted magad....nem tűnt fel a nickem, te ostoba ....?

Összes válasz megtekintése
ügyvéd
2016-08-05 01:18:01   #16

Béla333
2016-08-04 17:35:35 #16
...." Most ne a Budai féle kirakat, látszat dolgokkal gyere (hasonlóan ahogy Keller is csak a cirkuszt biztosította nekünk)".....

No azért nem egészen.
Keller működése idején - minő érdekesség - ugyanaz a Polt Péter volt a Legfőbb Ügyész, aki jelenleg is.
És ez a Polt Péter akadályozta meg azt, hogy Keller bármilyen ügyet bíróság előtt érvényesíteni tudjon.
Miután a Polt Péter vezette ügyészség egyik, Keller-féle ügyet sem volt hajlandó bíróság elé vinni, ezért a kormány pótmagánvád útján szerette volna a Keller által feltárt ügyeket a bíróság előtt feltárni. De Polt Péter az Alkotmánybírósághoz fordult, amely helyt adva Polt Péter indítványának, megállapította, hogy az ügyészséget az állam nevében KIZÁRÓLAGOS vádmonopólium illeti meg. Ha a kormány is élhetne a pótmagánváddal, akkor az az ügyészségi vádmonopólium megkettőzése lenne, ez pedig alkotmányosan nem lehetséges. Ezért az Alkotmánybíróság - annak alkotmányellenességére tekintettel - megsemmisítette a Legfelsőbb Bíróság azon jogegységi határozatát, amelyben a Legfelsőbb Bíróság viszont jogilag lehetségesnek tartotta azt, hogy a végrehajtó hatalmat is megilleti a pótmagánvád alkalmazása. Így, ennek következtében a kormány mégsem élhetett a oótmagánvád jogintézményével, az ügyészség pedig nem volt hajlandó vádat emelni. 42/2005. (XI. 14.) AB határozat
A lényeg: nem a Keller hibája volt, hogy nem tudta egyetlen egy ügyét sem végigvinni.

Béla333
2016-08-04 17:35:35   #15

bükkberg08
2016-08-04 16:51:18
” Egy dolgot biztosra vehetsz! 2010 után a FIDESZ mindent elkövetett,hogy bebizonyitsa a szocik korrupcióit.” - írod!

Ezt én vitatom!
Most ne a Budai féle kirakat, látszat dolgokkal gyere (hasonlóan ahogy Keller is csak a cirkuszt biztosította nekünk), hanem hol vannak a közös lopkodásokban tett Fideszes feljelentések? (mondjuk a lopott pénz szétosztásával befejeződött autópálya felülszámlázások, vagy a Fidesz-MSZP-s közös parkolótársaságok ügyei, de hogy nézzünk egy frissebbet: 2006-07-ben volt bevallottan, hogy az Alstrom megvesztegetési pénzt küldött a BKV-nak több milliárd Forint értékben. :
„Egy brit nyomozó hatóság vádirata szerint az Alstom 2006–2007-ben 2,2 milliárd forintnyi kenőpénzt juttatott két cégen keresztül a BKV-nak, hogy az Alstom nyerje a metrókocsitendert – írta az Index.”
http://24.hu/fn/penzugy/2016/04/06/2-milliardos-kenopenzt-adott-az-alstom-a-bkv-kepviseloinek/
2006-07-es történet! Már a Fidesz kormányoz 6 éve és még mindig semmi? Nézd meg a K&H; ügyet, vagy 10 éve tart? Semmi! Sorolhatnám napestig!

Vagy itt van Simon Gábor volt MSZP alelnök ügye a százmilliós titkos számláival, amit a magyar igazságszolgáltatásnak nem sikerült felderíteni évekig tartó szívós munkával sem!
Holott elég lett volna kikérni az osztrák bankoktól a pénzmozgások bizonylatait! Ki honnan hová utalt, honnan jött a pénz, ki fizetett be, ki vett fel pénzt!
Holtvágány ez is!

Nekem ezek az ügyek azt mutatják, hogy a Fidesz az ilyen Budi féle bulldog munkával csak az olyan megvezethető embereknek akarta bizonyítani, hogy ő aztán…, mint amilyen Te is vagy! És legfőképpen a saját híveinek bizonyítaná, hogy ő aztán kérlelhetetlen ellenfele az MSZP-nek!
A valóság egészen más!

A Hiszékeny Dezső féle lánccsörgetés csak a Fideszes hívők megvezetésére szolgál, hogy ők aztán mennyire sanyargatják az MSZP-seket, aztán még néhány év és Hiszékeny büntetés nélkül távozni fog.

Ez a Polt féle bűnpártoló szervezet mocskos, manipulatív működése, ami mindkét oldal „elit”-jének garantálja a büntetlenséget. Ha benne vannak abban a bizonyos körben....
Együtt hülyítenek bennünket az MSZP és a Fidesz valamint a csatlósaik.
Nem kell bevenni a cumit, járj nyitott szemmel!

Béla333
2016-08-04 19:03:53

Szerintem meg a tények erre utalnak!
Az országból offshore cégeken keresztül kiszivattyúztak (2010-es adatok szerint) 242 MILLIÁRD DOLLÁRT, ami a 2010-es államadósság két és félszerese!
A politikai "elit" ehhez asszisztált, miért?
Senkit ezért el nem kaptak, le nem csuktak, holott ez azért nem aprópénz!
Ez nem baromság!
Ez a nyomorunk alapja!

sgyuri
2016-08-04 18:30:05

Rövid leszek. Baromság.

Béla333
2016-08-04 14:51:30   #14

Egyetértek (kivételesen) hajcihő ezen bejegyzésével:
"Egy korrupcióellenes főügyészségnek, amelyet elengedhetetlen lesz létrehozni, pokolian sok munkája lesz miután ezeket a gazembereket eltakarítottuk a hatalomból."

Csakhogy amikor elszállt a lila köd és felébredünk, hogy a kezünk a bilibe lóg, akkor el kellene kezdeni gondolkodni, hogy:

1./ az ügyészségi törvény 2/3-os, hogyan lesz meg a hatalom a változtatásra, ha a Fidesz nem partner ebben? Márpedig ha nem garantálják nekik így-vagy úgy a büntetlenséget, akkor nem lesz érdekükben a változás!
2./ Polt Péter mandátumának lejárta után addig marad a helyén, amíg nem találnak a politikai pártok a helyére egy olyan másik legfőbb ügyészt, akit szintén 2/3-al tudnak megválasztani. A Fidesznek ugyanaz az érdeke, mint az 1./ pontban: nem lesz olyan főügyész, aki a politikai „elit” ellenében tudna dolgozni, ez egyébként a Fidesz mellett a másik oldal korrupcióban érintett „elit”-jének is az érdeke, így biztos, hogy ha a mindkét oldali „elit”-en múlik, nem lesz politikusoktól független korrupcióellenes ügyészség!
3./ Mind a Fidesz, mind a másik oldal tud annyi disznóságot a másikról, hogy egymást zsarolva el tudják érni, hogy az egészből ne legyen semmi. Vagy ha mégis lenne, akkor az olyannyira ki lenne herélve, hogy nem tudná betölteni a funkcióját, az eddigi bűnözők (mindkét oldalon) szabadon elvonulhatnának. Csakhogy az ország érdeke nem ez!

Az egésznek az alapja az, hogy politikusaink az elmúlt évtizedekben csak abban tudtak közös nevezőre jutni, hogy mit és hogyan lopjanak el, a lopott összeget meg a hátunk mögött milyen arányban osszák el!
(Nemcsak az autópálya felülszámlázásoknál, hanem pl. a Gripen kenőpénzeknél vagy a közös parkolótársaságok lenyúlásainál, esetleg még a Margit-híd aranyárban történő felújításánál a Közgép fővállalkozásában, de említhetném még a feltűnően nagy csendben vizsgált Alstrom milliárdos kenőpénz ügyét is. Minden olyan disznóságot, amelyikben mindkét fél megkapta a részét, feltűnően nagy csend övez!)
Tehát abban meg tudtak állapodni, hogy mit lopjanak el, azt hogyan osszák szét, de a pártok gazdálkodásának, átláthatóságának az ügyét nem tudták megbeszélni! Milyen érdekes!

Attól tartok a korrupciómentes főügyészség sem fog megvalósulni, ha rájuk bízzuk (a politikai „elit”-re) a döntést, hiszen az ő érdekük éppen az a posvány, amit maguknak alakítottak ki, a zavartalan és büntetlen bűnözésre!
Azokkal nem megy, akik létrehozták ezt a posványt!

sgyuri
2016-08-04 18:28:19

Én is erre gondoltam. Ezen nincs vita. Demokratikus kormányváltás a diktatúrában nem létezik.
Nem véletlen, hogy Orbán volt az egyedüli kormányfő aki a török puccsistákat leterroristázta.
Valószínűleg fél. Van miért és ezt ő is tudja. Már annyira túltolták a biciklit, hogy nincs vissza út.

Béla333
2016-08-04 17:44:53

Elfogadom, hogy ez a véleményed, de te meg fogadd el, hogy én másképpen látom!

Béla333
2016-08-04 17:35:35 #16
beírásomban bükkberg08-nak leírtam, hogy én hogyan látom! Sajnos a szart (ahogy írod!) nem én kenem az elmúlt 25 évre, hanem az úgy sz@r, ahogy van!

"Csak egy példát mondok: Ha a 2/3 alkotmányba foglalja , hogy csak ő indulhat a választáson akkor mi demokraták alkotmánytisztelve el sem indulunk?"
Szerintem igen, nem kellene így elindulni a választáson! Ellenben ki kell akkor menni az utcára és százezres tüntetéseken kikövetelni a kormány távozását és korrekt új választások kiírását. Addig tüntetni, amíg ez meg nem történik! (Nagyjából ugyanazt mondjuk mindketten, csak az általad leírt esetben a kormány elkergetését én nem háborúval gondolom!) Persze, hogy hová fajulhat egy ilyen helyzet, az már egy másik kérdés!
A népnek így van joga elkergetni a kormányt!

sgyuri
2016-08-04 17:28:49

Bála ne kenegesd a szart már megint az elmúlt 25 évre. Akik 2010 előtt a zavarosban halásztak , azok mind terítékre kerültek ( ha nem voltak fideszesek) .
Amiket te felsoroltál mint akadályozó tényezőket azok a liberális demokráciában talán érvényesek, de az illiberális rezsimmel szemben nincsenek ilyen megkötések.
Csak egy példát mondok: Ha a 2/3 alkotmányba foglalja , hogy csak ő indulhat a választáson akkor mi demokraták alkotmánytisztelve el sem indulunk? A diktatúrát joga van a népnek nem demokratikus eszközök ideiglenes használatával felszámolni. Ezt a haza bölcse már egyszer elmondta.: "A népnek joga van elkergetni a kormányt ".

Béla333
2016-08-04 14:21:24   #13

Mindenki jogosan van kiakadva a Fidesz lopásain, lenyúlásain, de nem győzöm hangsúlyozni: a lopások nem 2010-ben kezdődtek!
Valóban most testre szabott törvények garantálják, hogy minden (MINDEN!) közpénz, Uniós pénz után a Fideszesek leszedjék a sápot (ami a jelek szerint akár még a 90%-ot is eléri!).
Az MSZP-SZDSZ kormányok idején valóban nem voltak ilyen pofátlanok, de a lopás akkor is ment már gőzerővel. És nem bagatell összegről volt szó akkor sem.
Az aztópálya felülszámlázások lefaragásával megbízott Kókát Gyurcsány akkor állította már le hatalmi szóval, amikor az a fővállalkozói díjak 40%-os lefaragásánál tartott már!!!
Ez ha összenézzük, hogy mennyi autópálya épült, akkor ez az ellopott pénz többszáz/ezer milliártd adóforinttal drágította a beruházást, amit bizony tőlünk szedtek annak idején be, mint adót!

Tehát az nem mentség a korábbi MSZP/SZDSZ sok milliárdos lenyúlásra, hogy az bagatell összeg a mostani lopásokhoz képest:
Ha rendszer szintű, ha nem rendszer szintű!

Ez olyan, hogy az egyik gyilkost erkölcsileg felmentjük, mert "csak" egy embert ölt meg, azért, mert vannak olyanok is, akik meg 5 embert is megöltek!
Azért még gyilkos mindkettő!!!

Béla333
2016-08-04 17:53:54

Kiszoroztad már valaha hogy mondjuk a Strabagos megvesztegetési ügy 11 millió Eurója mekkora pénz?
Tudod, hogy ha az autópályák mondjuk átlagosan 30%-al voltak felülszámlázva, mekkora összeget kellet nekünk plusszban adóban befizetni?
Vagy itt van az Alstrom megvesztegetési ügye: 2 millárd kenőpénz jött be 2006-07-ben! Hol van?
De nem ezzel kellene foglalkozni!

Én csak azt szeretném ha legalább nem dugnánk a fejünket a homokba: a másik oldal is a Fidesszel közösen lopta a közpénzt, száz/ezer milliárdos nagyságrendben, a mai napig büntetlenül, Polt által elsumákolva!
És most lehet a Fidesz korrupciójával foglalkozni!

sgyuri
2016-08-04 17:32:11

Béla!!

Mi a faszért veled itt a nyálad az előző kormányokra? Hány milliárdot nyúlt le valamelyik szoci , veje , szomszédja, sógora és unokatestvére?
Hány olyan törvényt tudsz idézni, amit a szocik azért hoztak, hogy szabadon rabolhassanak?
Hány olyan szoci elkövetőt tudsz mondani aki ellen nem indult eljárás?

bükkberg08
2016-08-04 16:51:18

Na ide figyelj Béla!
Egy dolgot biztosra vehetsz!
2010 után a FIDESZ mindent elkövetett,hogy bebizonyitsa a szocik korrupcióit.
Pénzt,paripát,fegyvert nem sajnáltak csak volt a cél rábizonyitani az mszp-re a korrupciót!
Láthatjuk mennyi és milyen itéletek születtek!!
Szerintem bár biztos,hogy volt korrupció de nem annyi mint amit el akartak velünk hitetni.
Ma mi a helyzet?
Hiszékenyt hónapokig lehalgatták,fedett nyomozót vetettek be ellene és mégis a biróságon annyit tudtak előadni,hogy bal kezével ötöt mutatott,meg a fejével bólogatott!!!
Olvasd el ezeket a kiszivárgott lehallgatási jegyzőkönyv részleteket!!
És a KNYF szerint politikus nem érintett!!!!
Ime egy részlet:"Felvetődik a kérdés, hogy ennyi ideje tartó lehallgatás, megfigyelés után miért nem ütöttek rajta K. Péteren a NAV-nyomozók, amikor az ötmillió forint átvétele után követték, és a jelentések szerint egy csomagot adott át Mengyi Rolandnak. Miért nem kaptak zöld jelzést a fiktív szövetkezeti pályázatok? Hiszen így a különböző költségekre beszámlázó cégeken keresztül fel lehetett volna göngyölíteni a teljes hálózatot. Választ e kérdésekre sem kaptunk az illetékesektől, informálisan annyit tudtunk meg: erre a nyomozók nem kaptak utasítást"
Szar,mocsok ország lett Magyarország ahol a maffia uralkodik a társadalmon!
A felelőség a Fideszre szavazóké!Ez elől nem bujhatnak el!

Összes válasz megtekintése
Hajcihő
2016-08-04 14:16:43   #12

Ha bárki úgy véli, hogy az itt feltárt szegmens az nem jellemző a teljes fideszes működésre, az vagy forduljon azonnal elmeorvoshoz, vagy, ha eddig még nem tette, azonnal lépjen be a Fideszbe!

Igen, a demokráciánk korábbi két évtizedében is léteztek bűncselekmények, azonban azok mind egyéni kezdeményezések, ügyeskedések voltak, amelyeket a kormány, az állam nem tolerált, nem leplezett, ha a nyomára jutott.
Nincs róla tudomásom, ás úgy vélem másoknak sem, hogy a korábbi időben politikusok ilyen módon, rendszerszerűen jutottak volna vagyonokhoz, osztogattak volna stallumokat.

Tulajdonképpen örülök, hogy egyre több ilyen és hasonló ügy kerül felszínre, mert ez is bizonyítja, hogy a Fideszben már olyan mértéket öltött a bandaháború, hogy az szét fogja vetni a pártot.
Orbán legrosszabb döntése volt - szerencsénkre -, hogy végtelen hatalommániájában elküldte az egyetlen embert, aki alkalmas volt arra, hogy ezt az egész korrupt rendszert egyben tartsa és kiegyensúlyozza.
Igen, Simicskának volt köszönhető, hogy a Fidesz valódi természetébe, hátterébe még véletlenül sem volt betekintése senkinek sem.
Ennek hiányában a helyi rablóbárók fékentarthatatlanok.
Orbán kiengedte a kezéből a gyeplőt.
Úgy gondolta, hogy ezek majd egymás között lebrusztolják a dolgokat, de kifelé sem énekelni nem fognak, se nem lesznek annyira éhesek, hogy az már az egyszerű halandóknak is feltűnjön.
Egy korrupcióellenes főügyészségnek, amelyet elengedhetetlen lesz létrehozni, pokolian sok munkája lesz miután ezeket a gazembereket eltakarítottuk a hatalomból.
Meggyőződésem, hogy a fővádlottat pedig Orbán Viktornak fogják hívni!
Különösen akkor lesz ez igaz - és így lesz - ha a sameszoknak büntetésenyhítést fognak beígérni, amennyiben tényszerűen rávallanak a gazdára!
Egészen bizonyos vagyok abban, hogy a Mojszejev együttes kórusa kismiska lesz ahhoz a fideszes dalosgárdához képest, amelyik ünnepi előadásokban fogja megénekelni Orbán Viktor tetteit!

Béla333
2016-08-04 14:04:39   #11

Lánczi András aranyköpésével:

"Amit korrupciónak neveznek, az gyakorlatilag a Fidesz legfőbb politikája"

Hallgassa élőben! KLUBRÁDIÓ
Kedvezménykártya a 168 Órától

EDC kártya, akár Önnek is

Kedvezménykártya a 168 Órától

2014. július 10. csütörtök
Közösség
Qkory: Miért gyűlöli az Orbán-kormány a fákat? "…a... 21:39
Nesze nektek kormányprogram
Qkory: Tényleg nem… 21:33
Hát milyen országban élünk?
nonest: Jó éjt kívánok mindenkinek! 21:19
Társalgó, 2016. Augusztus
Béla333: Egy hvg cikket idéztem, lehet hogy ez nem jutott... 21:10
Gyurcsány nem rossz politikus hanem katasztrofális
A Propeller hírei